Výměna autobaterie: Bývala to banalita, jak je to ale teď?

12/18
Zavřít
  • Výměna autobaterie
    Výměna autobaterie| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Výměnu baterie je u vozů Škoda vybavených systémem stop-start nutné doprovodit diagnostickým zásahem – registrací a kódováním baterie. Výjimkou jsou menší modely Rapid, Fabia a Citigo.
    Výměnu baterie je u vozů Škoda vybavených systémem stop-start nutné doprovodit diagnostickým zásahem – registrací a kódováním baterie. Výjimkou jsou menší modely Rapid, Fabia a Citigo.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Řídicí jednotka moderních škodovek chce vědět, s jakou baterií bude mít nyní tu čest.
    Řídicí jednotka moderních škodovek chce vědět, s jakou baterií bude mít nyní tu čest.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Vůz měl z výroby baterii typu EFB+. Uměl by však pracovat i s dražší typu AGM a překvapivě i jednodušší, zaplavenou VRLA.
    Vůz měl z výroby baterii typu EFB+. Uměl by však pracovat i s dražší typu AGM a překvapivě i jednodušší, zaplavenou VRLA.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mechanik Roman Kašpar si musí vyfotit desetimístné sériové číslo a zadat je do řídicí jednotky. To proto, aby výrobce i přes on-line diagnostiku viděl, že ve voze je například akumulátor z vadné šarže.
    Mechanik Roman Kašpar si musí vyfotit desetimístné sériové číslo a zadat je do řídicí jednotky. To proto, aby výrobce i přes on-line diagnostiku viděl, že ve voze je například akumulátor z vadné šarže.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mechanik Roman Kašpar si musí vyfotit desetimístné sériové číslo a zadat je do řídicí jednotky. To proto, aby výrobce i přes on-line diagnostiku viděl, že ve voze je například akumulátor z vadné šarže.
    Mechanik Roman Kašpar si musí vyfotit desetimístné sériové číslo a zadat je do řídicí jednotky. To proto, aby výrobce i přes on-line diagnostiku viděl, že ve voze je například akumulátor z vadné šarže.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Na konci výměny je vůz potřeba uspat. Když se probudí, už ví, že má nový akumulátor.
    Na konci výměny je vůz potřeba uspat. Když se probudí, už ví, že má nový akumulátor.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Dnešní auta mají obrovskou spotřebu energie. Snímek displeje externího zdroje připojeného k opravovanému BMW X5 ukazuje, že po zapnutí zapalování bere až 100 ampérů, a to ještě nezačalo startovat.
    Dnešní auta mají obrovskou spotřebu energie. Snímek displeje externího zdroje připojeného k opravovanému BMW X5 ukazuje, že po zapnutí zapalování bere až 100 ampérů, a to ještě nezačalo startovat.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • V hybridech a elektromobilech také musí být startovací baterka. Díky konstantnímu dobíjecímu proudu z měniče však jde často o nejlevnější, zaplavený typ VRLA, který by autům se systémem stop-start nestačil.
    V hybridech a elektromobilech také musí být startovací baterka. Díky konstantnímu dobíjecímu proudu z měniče však jde často o nejlevnější, zaplavený typ VRLA, který by autům se systémem stop-start nestačil.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Bezzátěžové testery jsou rychlé a na rozdíl od klasických s odporovou spirálou baterku nevybijí. Pracují však spolehlivě jen u baterek, které aspoň chvíli odpočívaly.
    Bezzátěžové testery jsou rychlé a na rozdíl od klasických s odporovou spirálou baterku nevybijí. Pracují však spolehlivě jen u baterek, které aspoň chvíli odpočívaly.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Automobilky většinou nabízejí baterie jako originální náhradní díl. Bohužel to systémově neznamená, že plní stejné kvalitativní požadavky jako ty dodávané do výroby. Proto se nemusíte bát kvalitní náhrady, má-li stejné parametry.
    Automobilky většinou nabízejí baterie jako originální náhradní díl. Bohužel to systémově neznamená, že plní stejné kvalitativní požadavky jako ty dodávané do výroby. Proto se nemusíte bát kvalitní náhrady, má-li stejné parametry.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Baterie v moderních vozech nenabíjejte přímo na pólech akumulátoru, ale na k tomu určených místech. Řídicí elektronika musí vědět, kolik proudu do vozu přiteklo z externího zdroje.
    Baterie v moderních vozech nenabíjejte přímo na pólech akumulátoru, ale na k tomu určených místech. Řídicí elektronika musí vědět, kolik proudu do vozu přiteklo z externího zdroje.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Martin Voigts ze servisu Vehix ukazuje způsob opravy jednotky FRM3, která „klekla“ při výměně baterie
    Martin Voigts ze servisu Vehix ukazuje způsob opravy jednotky FRM3, která „klekla“ při výměně baterie| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Nová jednotka FRM3 přímo od BMW vyjde na 11 606 Kč. Zachránit ji lze i včasnou aktualizací softwaru.
    Nová jednotka FRM3 přímo od BMW vyjde na 11 606 Kč. Zachránit ji lze i včasnou aktualizací softwaru.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Automobily BMW si uchovávají úžasnou statistiku nabití baterie. Vyčíst ji lze originální diagnostikou ISTA.
    Automobily BMW si uchovávají úžasnou statistiku nabití baterie. Vyčíst ji lze originální diagnostikou ISTA.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • U vozů s dvěma akumulátory může být problém určit, který je startovací. V případě Volkswagenu Transporter či Multivan to není ten, který vidíte pod sedačkou řidiče.
    U vozů s dvěma akumulátory může být problém určit, který je startovací. V případě Volkswagenu Transporter či Multivan to není ten, který vidíte pod sedačkou řidiče.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Malé Suzuki Ignis získalo v roce 2020 hybridní pohon. Pro uživatele to může mít překvapivě drahé důsledky.
    Malé Suzuki Ignis získalo v roce 2020 hybridní pohon. Pro uživatele to může mít překvapivě drahé důsledky.| Zdroj: auto.cz/David Rajdl
  • Baterie Li-pol umístěná pod sedačkou řidiče se může vybít, když se snaží dobíjet startovací olověnou pod kapotou. Ochranné obvody ji odpojí a automobilka neposkytla servisům žádný návod ani vybavení k jejímu dobití. Zvládnou to některé nezávislé dílny, ale přijdete tím o záruku na hybridní systém.
    Baterie Li-pol umístěná pod sedačkou řidiče se může vybít, když se snaží dobíjet startovací olověnou pod kapotou. Ochranné obvody ji odpojí a automobilka neposkytla servisům žádný návod ani vybavení k jejímu dobití. Zvládnou to některé nezávislé dílny, ale přijdete tím o záruku na hybridní systém.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Výměna autobaterie
Výměnu baterie je u vozů Škoda vybavených systémem stop-start nutné doprovodit diagnostickým zásahem – registrací a kódováním baterie. Výjimkou jsou menší modely Rapid, Fabia a Citigo.
Řídicí jednotka moderních škodovek chce vědět, s jakou baterií bude mít nyní tu čest.
Vůz měl z výroby baterii typu EFB+. Uměl by však pracovat i s dražší typu AGM a překvapivě i jednodušší, zaplavenou VRLA.
Mechanik Roman Kašpar si musí vyfotit desetimístné sériové číslo a zadat je do řídicí jednotky. To proto, aby výrobce i přes on-line diagnostiku viděl, že ve voze je například akumulátor z vadné šarže.
Mechanik Roman Kašpar si musí vyfotit desetimístné sériové číslo a zadat je do řídicí jednotky. To proto, aby výrobce i přes on-line diagnostiku viděl, že ve voze je například akumulátor z vadné šarže.
Na konci výměny je vůz potřeba uspat. Když se probudí, už ví, že má nový akumulátor.
Dnešní auta mají obrovskou spotřebu energie. Snímek displeje externího zdroje připojeného k opravovanému BMW X5 ukazuje, že po zapnutí zapalování bere až 100 ampérů, a to ještě nezačalo startovat.
V hybridech a elektromobilech také musí být startovací baterka. Díky konstantnímu dobíjecímu proudu z měniče však jde často o nejlevnější, zaplavený typ VRLA, který by autům se systémem stop-start nestačil.
Bezzátěžové testery jsou rychlé a na rozdíl od klasických s odporovou spirálou baterku nevybijí. Pracují však spolehlivě jen u baterek, které aspoň chvíli odpočívaly.
Automobilky většinou nabízejí baterie jako originální náhradní díl. Bohužel to systémově neznamená, že plní stejné kvalitativní požadavky jako ty dodávané do výroby. Proto se nemusíte bát kvalitní náhrady, má-li stejné parametry.
Baterie v moderních vozech nenabíjejte přímo na pólech akumulátoru, ale na k tomu určených místech. Řídicí elektronika musí vědět, kolik proudu do vozu přiteklo z externího zdroje.
Martin Voigts ze servisu Vehix ukazuje způsob opravy jednotky FRM3, která „klekla“ při výměně baterie
Nová jednotka FRM3 přímo od BMW vyjde na 11 606 Kč. Zachránit ji lze i včasnou aktualizací softwaru.
Automobily BMW si uchovávají úžasnou statistiku nabití baterie. Vyčíst ji lze originální diagnostikou ISTA.
U vozů s dvěma akumulátory může být problém určit, který je startovací. V případě Volkswagenu Transporter či Multivan to není ten, který vidíte pod sedačkou řidiče.
Malé Suzuki Ignis získalo v roce 2020 hybridní pohon. Pro uživatele to může mít překvapivě drahé důsledky.
Baterie Li-pol umístěná pod sedačkou řidiče se může vybít, když se snaží dobíjet startovací olověnou pod kapotou. Ochranné obvody ji odpojí a automobilka neposkytla servisům žádný návod ani vybavení k jejímu dobití. Zvládnou to některé nezávislé dílny, ale přijdete tím o záruku na hybridní systém.