Výměna autobaterie: Bývala to banalita, jak je to ale teď?
13
/
18
Prohlédnout znovu
Výměna autobaterie: Bývala to banalita, jak je to ale teď?
Výměna autobaterie
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Výměnu baterie je u vozů Škoda vybavených systémem stop-start nutné doprovodit diagnostickým zásahem – registrací a kódováním baterie. Výjimkou jsou menší modely Rapid, Fabia a Citigo.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Řídicí jednotka moderních škodovek chce vědět, s jakou baterií bude mít nyní tu čest.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Vůz měl z výroby baterii typu EFB+. Uměl by však pracovat i s dražší typu AGM a překvapivě i jednodušší, zaplavenou VRLA.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Mechanik Roman Kašpar si musí vyfotit desetimístné sériové číslo a zadat je do řídicí jednotky. To proto, aby výrobce i přes on-line diagnostiku viděl, že ve voze je například akumulátor z vadné šarže.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Mechanik Roman Kašpar si musí vyfotit desetimístné sériové číslo a zadat je do řídicí jednotky. To proto, aby výrobce i přes on-line diagnostiku viděl, že ve voze je například akumulátor z vadné šarže.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Na konci výměny je vůz potřeba uspat. Když se probudí, už ví, že má nový akumulátor.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Dnešní auta mají obrovskou spotřebu energie. Snímek displeje externího zdroje připojeného k opravovanému BMW X5 ukazuje, že po zapnutí zapalování bere až 100 ampérů, a to ještě nezačalo startovat.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
V hybridech a elektromobilech také musí být startovací baterka. Díky konstantnímu dobíjecímu proudu z měniče však jde často o nejlevnější, zaplavený typ VRLA, který by autům se systémem stop-start nestačil.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Bezzátěžové testery jsou rychlé a na rozdíl od klasických s odporovou spirálou baterku nevybijí. Pracují však spolehlivě jen u baterek, které aspoň chvíli odpočívaly.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Automobilky většinou nabízejí baterie jako originální náhradní díl. Bohužel to systémově neznamená, že plní stejné kvalitativní požadavky jako ty dodávané do výroby. Proto se nemusíte bát kvalitní náhrady, má-li stejné parametry.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Baterie v moderních vozech nenabíjejte přímo na pólech akumulátoru, ale na k tomu určených místech. Řídicí elektronika musí vědět, kolik proudu do vozu přiteklo z externího zdroje.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Martin Voigts ze servisu Vehix ukazuje způsob opravy jednotky FRM3, která „klekla“ při výměně baterie
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nová jednotka FRM3 přímo od BMW vyjde na 11 606 Kč. Zachránit ji lze i včasnou aktualizací softwaru.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Automobily BMW si uchovávají úžasnou statistiku nabití baterie. Vyčíst ji lze originální diagnostikou ISTA.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
U vozů s dvěma akumulátory může být problém určit, který je startovací. V případě Volkswagenu Transporter či Multivan to není ten, který vidíte pod sedačkou řidiče.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Malé Suzuki Ignis získalo v roce 2020 hybridní pohon. Pro uživatele to může mít překvapivě drahé důsledky.
|
auto.cz/David Rajdl
Baterie Li-pol umístěná pod sedačkou řidiče se může vybít, když se snaží dobíjet startovací olověnou pod kapotou. Ochranné obvody ji odpojí a automobilka neposkytla servisům žádný návod ani vybavení k jejímu dobití. Zvládnou to některé nezávislé dílny, ale přijdete tím o záruku na hybridní systém.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Ojeté BMW řady 5 (F10/F11/F07): Tentokrát se to povedlo
Plug-in hybridní Mercedes-AMG E 53 má české ceny. Překročí 3 miliony
Audi oznamuje prvního jezdce pro Formuli 1. Nico Hülkenberg se přesune z Haasu
Zánovní kompaktní SUV na UlovAuto.cz
TEST VW T-Cross 1.0 TSI DSG – Elektromobilitě vstříc i se spalovákem
Škoda Kodiaq aneb Tohle vás zajímalo nejvíce. Co umí a co ne?