Vyráběli jsme formy na pneumatiky: 3D tisk jak v kosmickém průmyslu!|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Nejprve se vyrobí model z umělého dřeva (vpravo). Do něj se následně obtiskne speciální pryž, která poslouží jako základ pro sádrový model.|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Forma váží několik set kilogramů. Zde již opracovaná míří na rozřezání.|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
V dílně jsme se setkali s celou řadou obráběcích strojů|
Zdroj: acz
Takto vypadá forma po odlití. Vnitřní i vnější část se musí obrobit.|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Odvětrávací otvory se většinou vrtají manuálně. I to už ale dnes zvládnou stroje.|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Vyráběli jsme formy na pláště|
Zdroj: acz
Bočnice jsou nejprve tepelně zpracovány. Až pak se soustruží na strojích CNC, které zároveň zhotoví i otvory pro odvzdušnění. Do bočnic se tvoří prostor pro výměnné štítky. Vše se při lisování otiskne na plášť.|
Zdroj: acz
Trojrozměrný tisk probíhá na speciálních strojích za miliony. Detaily jsou výrobním tajemstvím.|
Zdroj: acz
A je hotovo! Finální forma se právě obtiskla do pneumatiky.|
Zdroj: acz