Výročí pohonu všech kol quattro: 40 let v plném záběru
17
/
22
Prohlédnout znovu
Výročí pohonu všech kol quattro: 40 let v plném záběru
Poprvé se quattro představilo veřejnosti v březnu roku 1980 na autosalonu v Ženevě
|
Svět motorů
Výročí pohonu všech kol quattro
|
Svět motorů
Strůjcem myšlenky pohonu všech kol pro osobní auta byl podvozkový vývojář Jörg Bensinger
|
Svět motorů
Na fotce je první prototyp vozu s pohonem všech kol a označením A1. Technika byla implementována do Audi 80.
|
Svět motorů
Finální vůz na trhu bez výraznějších modernizací vydržel 11 let
|
Svět motorů
Se speciální verzí quattra zajel Walter Röhrl v soutěži v roce 1987 na Pikes Peaku rekordní čas pod 11 minut
|
Svět motorů
Předlohou pro pohon quattro se stal vojenský Volkswagen Iltis (Type 183), který se při testech na sněhu ukázal jako daleko schopnější než mnohem silnější audi s pohonem předních kol
|
Svět motorů
Předlohou pro pohon quattro se stal vojenský Volkswagen Iltis (Type 183), který se při testech na sněhu ukázal jako daleko schopnější než mnohem silnější audi s pohonem předních kol
|
Svět motorů
Předlohou pro pohon quattro se stal vojenský Volkswagen Iltis (Type 183), který se při testech na sněhu ukázal jako daleko schopnější než mnohem silnější audi s pohonem předních kol
|
Svět motorů
Jako homologační podmínka pro zkrácený závodní vůz Sport Quattro S1 vznikla i jeho civilní verze. Vyrobeno prý ale nebylo ani požadovaných 200 kusů, hodnota těchto vozů je dnes astronomická.
|
Svět motorů
Podélně uložený pětiválec byl zpočátku vyvíjen pro modely 100 a 200, původní objem se během kariéry quattra zvětšil z 2,1 na 2,2 litru a z dvouventilové techniky se přešlo na čtyřventilovou
|
Svět motorů
Pohon quattra byl na svou dobu unikátní, neboť si vystačil bez přídavné rozdělovací převodovky, chlubil se kompaktní a lehkou stavbou. Na rozdíl od výchozího modelu 80 dostalo quattro zadní nezávislé zavěšení – v podstatě se jednalo o modifi kovaný McPherson z přední nápravy.
|
Svět motorů
S quattrem získal poslední titul mistra světa v roce 1984 Stig Blomqvist
|
Svět motorů
První velké úspěchy sbírala s quattrem Michel Mountonová, dodnes nejúspěšnější žena v soutěžích rallye
|
Svět motorů
Celkem se vyrobilo 11 452 modelů Quattro, poslední vůz sjel z linky v roce 1991
|
Svět motorů
V posledních letech působí Walter Röhrl jako testovací jezdec Porsche a podílí se na vývoji civilních modelů.
|
Svět motorů
Audi 100 CS
|
Svět motorů
Audi A6 4.2 V8
|
Svět motorů
Audi A6
|
Svět motorů
Audi e-tron
|
Svět motorů
Výročí pohonu všech kol quattro
|
Svět motorů
Výročí pohonu všech kol quattro
|
Svět motorů
Nový Volkswagen Passat sedan opravdu bude! Vypadá jako náš návrh
Může MPV z Číny nahradit milovaný VW Sharan? Zkusili jsme Dongfeng U-Tour!
Alfa Romeo už přemýšlí nad nástupcem 33 Stradale. Ve vývoji pomůžou opět i zákazníci
Tvůrce off-roadů Rezvani uvádí poctu závodnímu Porsche 935. Chce vyrobit 50 kusů
Nové Maserati GranCabrio Folgore: Má 830 koní a zvládne 290 km/h!
TEST Hyundai Kona 1.6 T-GDI 4x4 – Alternativa se sportovním šmrncem