Výročí pohonu všech kol quattro: 40 let v plném záběru

6/22
Přehled fotografií
Zavřít
  • Poprvé se quattro představilo veřejnosti v březnu roku 1980 na autosalonu v Ženevě
    Poprvé se quattro představilo veřejnosti v březnu roku 1980 na autosalonu v Ženevě| Zdroj: Svět motorů
  • Výročí pohonu všech kol quattro
    Výročí pohonu všech kol quattro| Zdroj: Svět motorů
  • Strůjcem myšlenky pohonu všech kol pro osobní auta byl podvozkový vývojář Jörg Bensinger
    Strůjcem myšlenky pohonu všech kol pro osobní auta byl podvozkový vývojář Jörg Bensinger| Zdroj: Svět motorů
  • Na fotce je první prototyp vozu s pohonem všech kol a označením A1. Technika byla implementována do Audi 80.
    Na fotce je první prototyp vozu s pohonem všech kol a označením A1. Technika byla implementována do Audi 80.| Zdroj: Svět motorů
  • Finální vůz na trhu bez výraznějších modernizací vydržel 11 let
    Finální vůz na trhu bez výraznějších modernizací vydržel 11 let| Zdroj: Svět motorů
  • Se speciální verzí quattra zajel Walter Röhrl v soutěži v roce 1987 na Pikes Peaku rekordní čas pod 11 minut
    Se speciální verzí quattra zajel Walter Röhrl v soutěži v roce 1987 na Pikes Peaku rekordní čas pod 11 minut| Zdroj: Svět motorů
  • Předlohou pro pohon quattro se stal vojenský Volkswagen Iltis (Type 183), který se při testech na sněhu ukázal jako daleko schopnější než mnohem silnější audi s pohonem předních kol
    Předlohou pro pohon quattro se stal vojenský Volkswagen Iltis (Type 183), který se při testech na sněhu ukázal jako daleko schopnější než mnohem silnější audi s pohonem předních kol| Zdroj: Svět motorů
  • Předlohou pro pohon quattro se stal vojenský Volkswagen Iltis (Type 183), který se při testech na sněhu ukázal jako daleko schopnější než mnohem silnější audi s pohonem předních kol
    Předlohou pro pohon quattro se stal vojenský Volkswagen Iltis (Type 183), který se při testech na sněhu ukázal jako daleko schopnější než mnohem silnější audi s pohonem předních kol| Zdroj: Svět motorů
  • Předlohou pro pohon quattro se stal vojenský Volkswagen Iltis (Type 183), který se při testech na sněhu ukázal jako daleko schopnější než mnohem silnější audi s pohonem předních kol
    Předlohou pro pohon quattro se stal vojenský Volkswagen Iltis (Type 183), který se při testech na sněhu ukázal jako daleko schopnější než mnohem silnější audi s pohonem předních kol| Zdroj: Svět motorů
  • Jako homologační podmínka pro zkrácený závodní vůz Sport Quattro S1 vznikla i jeho civilní verze. Vyrobeno prý ale nebylo ani požadovaných 200 kusů, hodnota těchto vozů je dnes astronomická.
    Jako homologační podmínka pro zkrácený závodní vůz Sport Quattro S1 vznikla i jeho civilní verze. Vyrobeno prý ale nebylo ani požadovaných 200 kusů, hodnota těchto vozů je dnes astronomická.| Zdroj: Svět motorů
  • Podélně uložený pětiválec byl zpočátku vyvíjen pro modely 100 a 200, původní objem se během kariéry quattra zvětšil z 2,1 na 2,2 litru a z dvouventilové techniky se přešlo na čtyřventilovou
    Podélně uložený pětiválec byl zpočátku vyvíjen pro modely 100 a 200, původní objem se během kariéry quattra zvětšil z 2,1 na 2,2 litru a z dvouventilové techniky se přešlo na čtyřventilovou| Zdroj: Svět motorů
  • Pohon quattra byl na svou dobu unikátní, neboť si vystačil bez přídavné rozdělovací převodovky, chlubil se kompaktní a lehkou stavbou. Na rozdíl od výchozího modelu 80 dostalo quattro zadní nezávislé zavěšení – v podstatě se jednalo o modifi kovaný McPherson z přední nápravy.
    Pohon quattra byl na svou dobu unikátní, neboť si vystačil bez přídavné rozdělovací převodovky, chlubil se kompaktní a lehkou stavbou. Na rozdíl od výchozího modelu 80 dostalo quattro zadní nezávislé zavěšení – v podstatě se jednalo o modifi kovaný McPherson z přední nápravy.| Zdroj: Svět motorů
  • S quattrem získal poslední titul mistra světa v roce 1984 Stig Blomqvist
    S quattrem získal poslední titul mistra světa v roce 1984 Stig Blomqvist| Zdroj: Svět motorů
  • První velké úspěchy sbírala s quattrem Michel Mountonová, dodnes nejúspěšnější žena v soutěžích rallye
    První velké úspěchy sbírala s quattrem Michel Mountonová, dodnes nejúspěšnější žena v soutěžích rallye| Zdroj: Svět motorů
  • Celkem se vyrobilo 11 452 modelů Quattro, poslední vůz sjel z linky v roce 1991
    Celkem se vyrobilo 11 452 modelů Quattro, poslední vůz sjel z linky v roce 1991| Zdroj: Svět motorů
  • V posledních letech působí Walter Röhrl jako testovací jezdec Porsche a podílí se na vývoji civilních modelů.
    V posledních letech působí Walter Röhrl jako testovací jezdec Porsche a podílí se na vývoji civilních modelů.| Zdroj: Svět motorů
  • Audi 100 CS
    Audi 100 CS| Zdroj: Svět motorů
  • Audi A6 4.2 V8
    Audi A6 4.2 V8| Zdroj: Svět motorů
  • Audi A6
    Audi A6| Zdroj: Svět motorů
  • Audi e-tron
    Audi e-tron| Zdroj: Svět motorů
  • Výročí pohonu všech kol quattro
    Výročí pohonu všech kol quattro| Zdroj: Svět motorů
  • Výročí pohonu všech kol quattro
    Výročí pohonu všech kol quattro| Zdroj: Svět motorů
Poprvé se quattro představilo veřejnosti v březnu roku 1980 na autosalonu v Ženevě
Výročí pohonu všech kol quattro
Strůjcem myšlenky pohonu všech kol pro osobní auta byl podvozkový vývojář Jörg Bensinger
Na fotce je první prototyp vozu s pohonem všech kol a označením A1. Technika byla implementována do Audi 80.
Finální vůz na trhu bez výraznějších modernizací vydržel 11 let
Se speciální verzí quattra zajel Walter Röhrl v soutěži v roce 1987 na Pikes Peaku rekordní čas pod 11 minut
Předlohou pro pohon quattro se stal vojenský Volkswagen Iltis (Type 183), který se při testech na sněhu ukázal jako daleko schopnější než mnohem silnější audi s pohonem předních kol
Předlohou pro pohon quattro se stal vojenský Volkswagen Iltis (Type 183), který se při testech na sněhu ukázal jako daleko schopnější než mnohem silnější audi s pohonem předních kol
Předlohou pro pohon quattro se stal vojenský Volkswagen Iltis (Type 183), který se při testech na sněhu ukázal jako daleko schopnější než mnohem silnější audi s pohonem předních kol
Jako homologační podmínka pro zkrácený závodní vůz Sport Quattro S1 vznikla i jeho civilní verze. Vyrobeno prý ale nebylo ani požadovaných 200 kusů, hodnota těchto vozů je dnes astronomická.
Podélně uložený pětiválec byl zpočátku vyvíjen pro modely 100 a 200, původní objem se během kariéry quattra zvětšil z 2,1 na 2,2 litru a z dvouventilové techniky se přešlo na čtyřventilovou
Pohon quattra byl na svou dobu unikátní, neboť si vystačil bez přídavné rozdělovací převodovky, chlubil se kompaktní a lehkou stavbou. Na rozdíl od výchozího modelu 80 dostalo quattro zadní nezávislé zavěšení – v podstatě se jednalo o modifi kovaný McPherson z přední nápravy.
S quattrem získal poslední titul mistra světa v roce 1984 Stig Blomqvist
První velké úspěchy sbírala s quattrem Michel Mountonová, dodnes nejúspěšnější žena v soutěžích rallye
Celkem se vyrobilo 11 452 modelů Quattro, poslední vůz sjel z linky v roce 1991
V posledních letech působí Walter Röhrl jako testovací jezdec Porsche a podílí se na vývoji civilních modelů.
Audi 100 CS
Audi A6 4.2 V8
Audi A6
Audi e-tron
Výročí pohonu všech kol quattro
Výročí pohonu všech kol quattro