Poprvé se quattro představilo veřejnosti v březnu roku 1980 na autosalonu v Ženevě|
Zdroj: Svět motorů
Výročí pohonu všech kol quattro|
Zdroj: Svět motorů
Strůjcem myšlenky pohonu všech kol pro osobní auta byl podvozkový vývojář Jörg Bensinger|
Zdroj: Svět motorů
Na fotce je první prototyp vozu s pohonem všech kol a označením A1. Technika byla implementována do Audi 80.|
Zdroj: Svět motorů
Finální vůz na trhu bez výraznějších modernizací vydržel 11 let|
Zdroj: Svět motorů
Se speciální verzí quattra zajel Walter Röhrl v soutěži v roce 1987 na Pikes Peaku rekordní čas pod 11 minut|
Zdroj: Svět motorů
Předlohou pro pohon quattro se stal vojenský Volkswagen Iltis (Type 183), který se při testech na sněhu ukázal jako daleko schopnější než mnohem silnější audi s pohonem předních kol|
Zdroj: Svět motorů
Předlohou pro pohon quattro se stal vojenský Volkswagen Iltis (Type 183), který se při testech na sněhu ukázal jako daleko schopnější než mnohem silnější audi s pohonem předních kol|
Zdroj: Svět motorů
Předlohou pro pohon quattro se stal vojenský Volkswagen Iltis (Type 183), který se při testech na sněhu ukázal jako daleko schopnější než mnohem silnější audi s pohonem předních kol|
Zdroj: Svět motorů
Jako homologační podmínka pro zkrácený závodní vůz Sport Quattro S1 vznikla i jeho civilní verze. Vyrobeno prý ale nebylo ani požadovaných 200 kusů, hodnota těchto vozů je dnes astronomická.|
Zdroj: Svět motorů
Podélně uložený pětiválec byl zpočátku vyvíjen pro modely 100 a 200, původní objem se během kariéry quattra zvětšil z 2,1 na 2,2 litru a z dvouventilové techniky se přešlo na čtyřventilovou|
Zdroj: Svět motorů
Pohon quattra byl na svou dobu unikátní, neboť si vystačil bez přídavné rozdělovací převodovky, chlubil se kompaktní a lehkou stavbou. Na rozdíl od výchozího modelu 80 dostalo quattro zadní nezávislé zavěšení – v podstatě se jednalo o modifi kovaný McPherson z přední nápravy.|
Zdroj: Svět motorů
S quattrem získal poslední titul mistra světa v roce 1984 Stig Blomqvist|
Zdroj: Svět motorů
První velké úspěchy sbírala s quattrem Michel Mountonová, dodnes nejúspěšnější žena v soutěžích rallye|
Zdroj: Svět motorů
Celkem se vyrobilo 11 452 modelů Quattro, poslední vůz sjel z linky v roce 1991|
Zdroj: Svět motorů
V posledních letech působí Walter Röhrl jako testovací jezdec Porsche a podílí se na vývoji civilních modelů.|
Zdroj: Svět motorů
Audi 100 CS|
Zdroj: Svět motorů
Audi A6 4.2 V8|
Zdroj: Svět motorů
Audi A6|
Zdroj: Svět motorů
Audi e-tron|
Zdroj: Svět motorů
Výročí pohonu všech kol quattro|
Zdroj: Svět motorů
Výročí pohonu všech kol quattro|
Zdroj: Svět motorů