Vzácná technická kuriozita v testu Martina Vaculíka: Vzpomínáte na Toyotu iQ?

5/73
Zavřít
  • Video placeholder
    Toto video je zdarma dostupné pro registrované.
    Už mám registraci.
    Přihlásit se
    Toyota iQ: Technická kuriozita v testu Martina Vaculíka| Zdroj: auto.cz
  • Přístrojový štít je velmi skromný, ale místo na otáčkoměr se našlo. Nalevo je k dispozici palubní počítač s velmi asijským přepínáním kolíčky.
    Přístrojový štít je velmi skromný, ale místo na otáčkoměr se našlo. Nalevo je k dispozici palubní počítač s velmi asijským přepínáním kolíčky.| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Všechna důležitá ústrojí, tedy výměník topení, klimatizace, ventilátor i rozváděcí klapky, jsou ukrytá za středovým panelem. Pro přední cestující je v minimalistickém interiéru nadbytek prostoru.
    Všechna důležitá ústrojí, tedy výměník topení, klimatizace, ventilátor i rozváděcí klapky, jsou ukrytá za středovým panelem. Pro přední cestující je v minimalistickém interiéru nadbytek prostoru.| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Pokud neignorujete špatně fungující spojku, tak manuální převodovku nezničíte.
    Pokud neignorujete špatně fungující spojku, tak manuální převodovku nezničíte.| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Navigační systém se v Čechách ani nenabízel a dnes vám bez živých dopravních dat bude k ničemu. Bohužel bez něj má iQ velmi ošizený audiosystém s minimem ovládacích prvků a jen malinkým displejem nalevo od volantu.
    Navigační systém se v Čechách ani nenabízel a dnes vám bez živých dopravních dat bude k ničemu. Bohužel bez něj má iQ velmi ošizený audiosystém s minimem ovládacích prvků a jen malinkým displejem nalevo od volantu.| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Přední spolujezdec se může opravdu hodně posunout směrem k palubní desce. Pak se i dozadu vejde dospělý člověk a ještě má dost místa pro kolena.
    Přední spolujezdec se může opravdu hodně posunout směrem k palubní desce. Pak se i dozadu vejde dospělý člověk a ještě má dost místa pro kolena.| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Přední spolujezdec se může opravdu hodně posunout směrem k palubní desce. Pak se i dozadu vejde dospělý člověk a ještě má dost místa pro kolena.
    Přední spolujezdec se může opravdu hodně posunout směrem k palubní desce. Pak se i dozadu vejde dospělý člověk a ještě má dost místa pro kolena.| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Přední spolujezdec se může opravdu hodně posunout směrem k palubní desce. Pak se i dozadu vejde dospělý člověk a ještě má dost místa pro kolena.
    Přední spolujezdec se může opravdu hodně posunout směrem k palubní desce. Pak se i dozadu vejde dospělý člověk a ještě má dost místa pro kolena.| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Příčné parkování by už při délce tři metry byla slušná drzost, ale když jen někde potřebujete na chvilku zastavit, může se to hodit.
    Příčné parkování by už při délce tři metry byla slušná drzost, ale když jen někde potřebujete na chvilku zastavit, může se to hodit.| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Autíčko na délku měří 2985 mm. Rozvor náprav jsou rovné dva metry. Když připočtete poloměr kol, vyjde vám to, co i vidíte – že jsou zcela v rozích.
    Autíčko na délku měří 2985 mm. Rozvor náprav jsou rovné dva metry. Když připočtete poloměr kol, vyjde vám to, co i vidíte – že jsou zcela v rozích.| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Po sklopení sedaček jde celý vzniklý prostor překrýt roletou, aby zvenku nebylo vidět, co vezete
    Po sklopení sedaček jde celý vzniklý prostor překrýt roletou, aby zvenku nebylo vidět, co vezete| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Motor 1.0 VVT-i
    Motor 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Příčné parkování by už při délce tři metry byla slušná drzost, ale když jen někde potřebujete na chvilku zastavit, může se to hodit.
    Příčné parkování by už při délce tři metry byla slušná drzost, ale když jen někde potřebujete na chvilku zastavit, může se to hodit.| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Na této fotce je hezky vidět, že diferenciál je před motorem, poloosy a celá přední náprava tudíž taktéž. Proto vůz nemá žádný přední převis.
    Na této fotce je hezky vidět, že diferenciál je před motorem, poloosy a celá přední náprava tudíž taktéž. Proto vůz nemá žádný přední převis.| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Nádrž je pod sedačkou řidiče a má objem 32 litrů. Tlumič výfuku vytlačila ke spolujezdci.
    Nádrž je pod sedačkou řidiče a má objem 32 litrů. Tlumič výfuku vytlačila ke spolujezdci.| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Dobová tisková zpráva zmiňuje šikmé uložení zadních tlumičů, aby méně zasahovaly do prostoru vozu. To by nebylo ideální z hlediska jejich funkce, v reálu však nejsou skloněné víc než u zcela konvenčních vozů.
    Dobová tisková zpráva zmiňuje šikmé uložení zadních tlumičů, aby méně zasahovaly do prostoru vozu. To by nebylo ideální z hlediska jejich funkce, v reálu však nejsou skloněné víc než u zcela konvenčních vozů.| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Toyota iQ
    Toyota iQ| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
  • Řízení je řešeno stejně jako u vozu Trabant. Je chyceno ke stěně motorového prostoru a z jeho prostředku vedou dvě stejně dlouhé spojovací tyče ke tlumičům.
    Řízení je řešeno stejně jako u vozu Trabant. Je chyceno ke stěně motorového prostoru a z jeho prostředku vedou dvě stejně dlouhé spojovací tyče ke tlumičům.| Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ: Technická kuriozita v testu Martina Vaculíka
Přístrojový štít je velmi skromný, ale místo na otáčkoměr se našlo. Nalevo je k dispozici palubní počítač s velmi asijským přepínáním kolíčky.
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Všechna důležitá ústrojí, tedy výměník topení, klimatizace, ventilátor i rozváděcí klapky, jsou ukrytá za středovým panelem. Pro přední cestující je v minimalistickém interiéru nadbytek prostoru.
Toyota iQ
Pokud neignorujete špatně fungující spojku, tak manuální převodovku nezničíte.
Toyota iQ
Navigační systém se v Čechách ani nenabízel a dnes vám bez živých dopravních dat bude k ničemu. Bohužel bez něj má iQ velmi ošizený audiosystém s minimem ovládacích prvků a jen malinkým displejem nalevo od volantu.
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Přední spolujezdec se může opravdu hodně posunout směrem k palubní desce. Pak se i dozadu vejde dospělý člověk a ještě má dost místa pro kolena.
Toyota iQ
Přední spolujezdec se může opravdu hodně posunout směrem k palubní desce. Pak se i dozadu vejde dospělý člověk a ještě má dost místa pro kolena.
Přední spolujezdec se může opravdu hodně posunout směrem k palubní desce. Pak se i dozadu vejde dospělý člověk a ještě má dost místa pro kolena.
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Příčné parkování by už při délce tři metry byla slušná drzost, ale když jen někde potřebujete na chvilku zastavit, může se to hodit.
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Autíčko na délku měří 2985 mm. Rozvor náprav jsou rovné dva metry. Když připočtete poloměr kol, vyjde vám to, co i vidíte – že jsou zcela v rozích.
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Po sklopení sedaček jde celý vzniklý prostor překrýt roletou, aby zvenku nebylo vidět, co vezete
Toyota iQ
Toyota iQ
Motor 1.0 VVT-i
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Příčné parkování by už při délce tři metry byla slušná drzost, ale když jen někde potřebujete na chvilku zastavit, může se to hodit.
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Toyota iQ
Na této fotce je hezky vidět, že diferenciál je před motorem, poloosy a celá přední náprava tudíž taktéž. Proto vůz nemá žádný přední převis.
Toyota iQ
Nádrž je pod sedačkou řidiče a má objem 32 litrů. Tlumič výfuku vytlačila ke spolujezdci.
Toyota iQ
Dobová tisková zpráva zmiňuje šikmé uložení zadních tlumičů, aby méně zasahovaly do prostoru vozu. To by nebylo ideální z hlediska jejich funkce, v reálu však nejsou skloněné víc než u zcela konvenčních vozů.
Toyota iQ
Řízení je řešeno stejně jako u vozu Trabant. Je chyceno ke stěně motorového prostoru a z jeho prostředku vedou dvě stejně dlouhé spojovací tyče ke tlumičům.