Toyota iQ: Technická kuriozita v testu Martina Vaculíka|
Zdroj: auto.cz
Přístrojový štít je velmi skromný, ale místo na otáčkoměr se našlo. Nalevo je k dispozici palubní počítač s velmi asijským přepínáním kolíčky.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Všechna důležitá ústrojí, tedy výměník topení, klimatizace, ventilátor i rozváděcí klapky, jsou ukrytá za středovým panelem. Pro přední cestující je v minimalistickém interiéru nadbytek prostoru.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Pokud neignorujete špatně fungující spojku, tak manuální převodovku nezničíte.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Navigační systém se v Čechách ani nenabízel a dnes vám bez živých dopravních dat bude k ničemu. Bohužel bez něj má iQ velmi ošizený audiosystém s minimem ovládacích prvků a jen malinkým displejem nalevo od volantu.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Přední spolujezdec se může opravdu hodně posunout směrem k palubní desce. Pak se i dozadu vejde dospělý člověk a ještě má dost místa pro kolena.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Přední spolujezdec se může opravdu hodně posunout směrem k palubní desce. Pak se i dozadu vejde dospělý člověk a ještě má dost místa pro kolena.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Přední spolujezdec se může opravdu hodně posunout směrem k palubní desce. Pak se i dozadu vejde dospělý člověk a ještě má dost místa pro kolena.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Příčné parkování by už při délce tři metry byla slušná drzost, ale když jen někde potřebujete na chvilku zastavit, může se to hodit.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Autíčko na délku měří 2985 mm. Rozvor náprav jsou rovné dva metry. Když připočtete poloměr kol, vyjde vám to, co i vidíte – že jsou zcela v rozích.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Po sklopení sedaček jde celý vzniklý prostor překrýt roletou, aby zvenku nebylo vidět, co vezete|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Motor 1.0 VVT-i|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Příčné parkování by už při délce tři metry byla slušná drzost, ale když jen někde potřebujete na chvilku zastavit, může se to hodit.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Na této fotce je hezky vidět, že diferenciál je před motorem, poloosy a celá přední náprava tudíž taktéž. Proto vůz nemá žádný přední převis.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Nádrž je pod sedačkou řidiče a má objem 32 litrů. Tlumič výfuku vytlačila ke spolujezdci.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Dobová tisková zpráva zmiňuje šikmé uložení zadních tlumičů, aby méně zasahovaly do prostoru vozu. To by nebylo ideální z hlediska jejich funkce, v reálu však nejsou skloněné víc než u zcela konvenčních vozů.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Toyota iQ|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata
Řízení je řešeno stejně jako u vozu Trabant. Je chyceno ke stěně motorového prostoru a z jeho prostředku vedou dvě stejně dlouhé spojovací tyče ke tlumičům.|
Zdroj: Svět motorů/Jakub Šuplata