Wikov 35 Kapka (1931–1933): První československý automobil s aerodynamickou karoserií

9/17
Přehled fotografií
Zavřít
  • Stavba repliky trvala Lubomíru Pešákovi pět let (2009 až 2014) a vyžádala si nemalé náklady.
    Stavba repliky trvala Lubomíru Pešákovi pět let (2009 až 2014) a vyžádala si nemalé náklady.| Zdroj: radiozurnal.rozhlas.cz
  • V roce 1921 předvedl Dr. Ing. Edmund Rumpler v Berlíně svůj „kapkovitý“ Tropfenwagen se sedadlem řidiče uprostřed.
    V roce 1921 předvedl Dr. Ing. Edmund Rumpler v Berlíně svůj „kapkovitý“ Tropfenwagen se sedadlem řidiče uprostřed.| Zdroj: simanaitissays.com
  • Wikov 35 Kapka používal rámový podvozek čtyřdveřového sedanu Wikov 35 s tuhými nápravami a s pérováním podélnými poloeliptickými listovými pery.
    Wikov 35 Kapka používal rámový podvozek čtyřdveřového sedanu Wikov 35 s tuhými nápravami a s pérováním podélnými poloeliptickými listovými pery.| Zdroj: Wikov
  • Kapota motoru byla dvoudílná, otevíraná do stran. Středem kapoty procházel výstupek pokračující mezi dvěma předními okny až k zádi.
    Kapota motoru byla dvoudílná, otevíraná do stran. Středem kapoty procházel výstupek pokračující mezi dvěma předními okny až k zádi.| Zdroj: automobilrevue.cz
  • Pod dveřmi se nacházelo trubkové stupátko s prohlubní k zasunutí boty.
    Pod dveřmi se nacházelo trubkové stupátko s prohlubní k zasunutí boty.| Zdroj: denik.cz
  • Díly karoserie, ručně zhotovené z ocelového plechu, byly upevněny na dřevěné kostře.
    Díly karoserie, ručně zhotovené z ocelového plechu, byly upevněny na dřevěné kostře.| Zdroj: automobilrevue.cz
  • Wikov 35 Kapka vyfotografovaný před Národním domem v Prostějově, který navrhl Jan Kotěra.
    Wikov 35 Kapka vyfotografovaný před Národním domem v Prostějově, který navrhl Jan Kotěra.| Zdroj: automobilrevue.cz
  • Zadní kola byla částečně schovaná pod kryty v zadních blatnících, které plynule přecházely do zádi.
    Zadní kola byla částečně schovaná pod kryty v zadních blatnících, které plynule přecházely do zádi.| Zdroj: Wikov
  • Čtvrtý vyrobený exemplář Wikovu 35 Kapka, který jako jediný měl tmavou barvu karoserie a neměl zakrytá zadní kola.
    Čtvrtý vyrobený exemplář Wikovu 35 Kapka, který jako jediný měl tmavou barvu karoserie a neměl zakrytá zadní kola.| Zdroj: automobilrevue.cz
  • Žlutě nalakovaná karoserie s poznávací značkou prvního vyrobeného kusu je věrnou kopií původní Kapky.
    Žlutě nalakovaná karoserie s poznávací značkou prvního vyrobeného kusu je věrnou kopií původní Kapky.| Zdroj: Wikipedia
  • Dveře kabiny měly vzadu trojité závěsy a otevíraly se proti směru jízdy.
    Dveře kabiny měly vzadu trojité závěsy a otevíraly se proti směru jízdy.| Zdroj: radiozurnal.rozhlas.cz
  • Kvalitního zpracování se dočkal i látkou potažený interiér s koženými sedadly, vpředu dělenými a vzadu lavicovém.
    Kvalitního zpracování se dočkal i látkou potažený interiér s koženými sedadly, vpředu dělenými a vzadu lavicovém.| Zdroj: veteranarena.cz
  • Příď připomínala dělostřelecký náboj. Do kruhů uspořádané štěrbiny ve špici přídě přiváděly vzduch k chladiči.
    Příď připomínala dělostřelecký náboj. Do kruhů uspořádané štěrbiny ve špici přídě přiváděly vzduch k chladiči.| Zdroj: denik.cz
  • Omezený výhled dozadu poskytovala malá kruhová okénka.
    Omezený výhled dozadu poskytovala malá kruhová okénka.| Zdroj: radiozurnal.rozhlas.cz
  • Zadní kola poháněl přes třístupňovou převodovku řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objemem 1 742cm3 a nejvyšším výkonem 35 k (26 kW).
    Zadní kola poháněl přes třístupňovou převodovku řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objemem 1 742cm3 a nejvyšším výkonem 35 k (26 kW).| Zdroj: radiozurnal.rozhlas.cz
  • Repliku Kapky můžete vidět v olomouckém muzeu Veteran Arena, které najdete v areálu firmy TS Bohemia ve Sladovní ulici 103.
    Repliku Kapky můžete vidět v olomouckém muzeu Veteran Arena, které najdete v areálu firmy TS Bohemia ve Sladovní ulici 103.| Zdroj: veteranarena.cz
  • Řízení nemělo posilovač, proto měl věnec volantu velký průměr. Stěrače předních oken s motorky byly umístěny shora.
    Řízení nemělo posilovač, proto měl věnec volantu velký průměr. Stěrače předních oken s motorky byly umístěny shora.| Zdroj: veteranarena.cz
Stavba repliky trvala Lubomíru Pešákovi pět let (2009 až 2014) a vyžádala si nemalé náklady.
V roce 1921 předvedl Dr. Ing. Edmund Rumpler v Berlíně svůj „kapkovitý“ Tropfenwagen se sedadlem řidiče uprostřed.
Wikov 35 Kapka používal rámový podvozek čtyřdveřového sedanu Wikov 35 s tuhými nápravami a s pérováním podélnými poloeliptickými listovými pery.
Kapota motoru byla dvoudílná, otevíraná do stran. Středem kapoty procházel výstupek pokračující mezi dvěma předními okny až k zádi.
Pod dveřmi se nacházelo trubkové stupátko s prohlubní k zasunutí boty.
Díly karoserie, ručně zhotovené z ocelového plechu, byly upevněny na dřevěné kostře.
Wikov 35 Kapka vyfotografovaný před Národním domem v Prostějově, který navrhl Jan Kotěra.
Zadní kola byla částečně schovaná pod kryty v zadních blatnících, které plynule přecházely do zádi.
Čtvrtý vyrobený exemplář Wikovu 35 Kapka, který jako jediný měl tmavou barvu karoserie a neměl zakrytá zadní kola.
Žlutě nalakovaná karoserie s poznávací značkou prvního vyrobeného kusu je věrnou kopií původní Kapky.
Dveře kabiny měly vzadu trojité závěsy a otevíraly se proti směru jízdy.
Kvalitního zpracování se dočkal i látkou potažený interiér s koženými sedadly, vpředu dělenými a vzadu lavicovém.
Příď připomínala dělostřelecký náboj. Do kruhů uspořádané štěrbiny ve špici přídě přiváděly vzduch k chladiči.
Omezený výhled dozadu poskytovala malá kruhová okénka.
Zadní kola poháněl přes třístupňovou převodovku řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objemem 1 742cm3 a nejvyšším výkonem 35 k (26 kW).
Repliku Kapky můžete vidět v olomouckém muzeu Veteran Arena, které najdete v areálu firmy TS Bohemia ve Sladovní ulici 103.
Řízení nemělo posilovač, proto měl věnec volantu velký průměr. Stěrače předních oken s motorky byly umístěny shora.