Závady na modernizované D1: Jak je možné, že se sypou i nové úseky?

15/21
Přehled fotografií
Zavřít
  • Závady na modernizované D1: Jak je možné, že se sypou i nové úseky?
    Závady na modernizované D1: Jak je možné, že se sypou i nové úseky?| Zdroj: acz
  • Našli jsme závady na modernizované D1: Nová D1 není bez kazů!
    Našli jsme závady na modernizované D1: Nová D1 není bez kazů!| Zdroj: acz
  • Při prozkoumávání D1 objevíte zajímavá místa, o jejichž prospěšnosti při nákladné rekonstrukci lze polemizovat. Prvním je nevyužívaný podchod mezi odpočívadly u jihlavského Pávova.
    Při prozkoumávání D1 objevíte zajímavá místa, o jejichž prospěšnosti při nákladné rekonstrukci lze polemizovat. Prvním je nevyužívaný podchod mezi odpočívadly u jihlavského Pávova.| Zdroj: acz
  • Dalším je most na polní cestě mezi Jáchymovem a Holubí Zhoří. Jen kilometr na každou stranu jsou přitom podjezdy.
    Dalším je most na polní cestě mezi Jáchymovem a Holubí Zhoří. Jen kilometr na každou stranu jsou přitom podjezdy.| Zdroj: acz
  • Docent Vít Šmilauer z ČVUT (vlevo vedle autora)
    Docent Vít Šmilauer z ČVUT (vlevo vedle autora)| Zdroj: acz
  • Docent Vít Šmilauer z ČVUT vidí příčinu prasklin v nevhodné receptuře betonové směsi
    Docent Vít Šmilauer z ČVUT vidí příčinu prasklin v nevhodné receptuře betonové směsi| Zdroj: acz
  • Srovnání betonu na D1: stará vs. nová
    Srovnání betonu na D1: stará vs. nová| Zdroj: acz
  • Původní dálnici tvořil zhutněný podklad, asfaltová roznášecí deska a beton. Dnes asfalt úplně chybí a přibyly trny, které zabraňují vzniku schodů.
    Původní dálnici tvořil zhutněný podklad, asfaltová roznášecí deska a beton. Dnes asfalt úplně chybí a přibyly trny, které zabraňují vzniku schodů.| Zdroj: acz
  • Dálnice bude vždycky trochu drncat kvůli dilataci. Dnes je zatěsněna gumou, dřív byla mnohdy odkrytá.
    Dálnice bude vždycky trochu drncat kvůli dilataci. Dnes je zatěsněna gumou, dřív byla mnohdy odkrytá.| Zdroj: acz
  • Již při vysychání vznikají v betonu mikrotrhliny, které se časem zvětšují.
    Již při vysychání vznikají v betonu mikrotrhliny, které se časem zvětšují.| Zdroj: acz
  • Nové úseky bezpečně poznáte podle vyšších svodidel, která nahrazují předchozí jednoduchá
    Nové úseky bezpečně poznáte podle vyšších svodidel, která nahrazují předchozí jednoduchá| Zdroj: acz
  • Popraskaný most
    Popraskaný most| Zdroj: acz
  • Popraskaný most
    Popraskaný most| Zdroj: acz
  • Popraskaný most
    Popraskaný most| Zdroj: acz
  • Popraskaný most
    Popraskaný most| Zdroj: acz
  • Popraskaný most
    Popraskaný most| Zdroj: acz
  • Do vybagrovaného pruhu se nejprve položí štěrkodrť o výšce 150 mm a kamenivo stmelené cementem a zválcuje se.
    Do vybagrovaného pruhu se nejprve položí štěrkodrť o výšce 150 mm a kamenivo stmelené cementem a zválcuje se.| Zdroj: acz
  • Nákladní auta nasypou před fi nišer směs betonu a hrubého kameniva na desku o výšce 22 cm. Do betonu se ještě zavibrují kluzné trny a kotvy.
    Nákladní auta nasypou před fi nišer směs betonu a hrubého kameniva na desku o výšce 22 cm. Do betonu se ještě zavibrují kluzné trny a kotvy.| Zdroj: acz
  • Hned vzápětí jede druhý fi nišer, který položí 5 cm vysokou fi nální betonovou vrstvu s jemnějším kamenivem s protismykovými vlastnostmi a vyšším množstvím cementu.
    Hned vzápětí jede druhý fi nišer, který položí 5 cm vysokou fi nální betonovou vrstvu s jemnějším kamenivem s protismykovými vlastnostmi a vyšším množstvím cementu.| Zdroj: acz
  • Po druhém fi nišeru se povrch desky postříká speciálním voskem zpomalujícím vysychání.
    Po druhém fi nišeru se povrch desky postříká speciálním voskem zpomalujícím vysychání.| Zdroj: acz
  • Po několika hodinách na beton vjedou speciální stroje s drátěnými kartáči, které povrch zdrsní. Tím se odhalí kamínky v betonu a vzniká protismykový povrch, kterým navíc snadno odtéká voda. Spáry se řežou zhruba do třetiny nad kluzné trny, zbytek betonu ř
    Po několika hodinách na beton vjedou speciální stroje s drátěnými kartáči, které povrch zdrsní. Tím se odhalí kamínky v betonu a vzniká protismykový povrch, kterým navíc snadno odtéká voda. Spáry se řežou zhruba do třetiny nad kluzné trny, zbytek betonu ř| Zdroj: acz
Závady na modernizované D1: Jak je možné, že se sypou i nové úseky?
Našli jsme závady na modernizované D1: Nová D1 není bez kazů!
Při prozkoumávání D1 objevíte zajímavá místa, o jejichž prospěšnosti při nákladné rekonstrukci lze polemizovat. Prvním je nevyužívaný podchod mezi odpočívadly u jihlavského Pávova.
Dalším je most na polní cestě mezi Jáchymovem a Holubí Zhoří. Jen kilometr na každou stranu jsou přitom podjezdy.
Docent Vít Šmilauer z ČVUT (vlevo vedle autora)
Docent Vít Šmilauer z ČVUT vidí příčinu prasklin v nevhodné receptuře betonové směsi
Srovnání betonu na D1: stará vs. nová
Původní dálnici tvořil zhutněný podklad, asfaltová roznášecí deska a beton. Dnes asfalt úplně chybí a přibyly trny, které zabraňují vzniku schodů.
Dálnice bude vždycky trochu drncat kvůli dilataci. Dnes je zatěsněna gumou, dřív byla mnohdy odkrytá.
Již při vysychání vznikají v betonu mikrotrhliny, které se časem zvětšují.
Nové úseky bezpečně poznáte podle vyšších svodidel, která nahrazují předchozí jednoduchá
Popraskaný most
Popraskaný most
Popraskaný most
Popraskaný most
Popraskaný most
Do vybagrovaného pruhu se nejprve položí štěrkodrť o výšce 150 mm a kamenivo stmelené cementem a zválcuje se.
Nákladní auta nasypou před fi nišer směs betonu a hrubého kameniva na desku o výšce 22 cm. Do betonu se ještě zavibrují kluzné trny a kotvy.
Hned vzápětí jede druhý fi nišer, který položí 5 cm vysokou fi nální betonovou vrstvu s jemnějším kamenivem s protismykovými vlastnostmi a vyšším množstvím cementu.
Po druhém fi nišeru se povrch desky postříká speciálním voskem zpomalujícím vysychání.
Po několika hodinách na beton vjedou speciální stroje s drátěnými kartáči, které povrch zdrsní. Tím se odhalí kamínky v betonu a vzniká protismykový povrch, kterým navíc snadno odtéká voda. Spáry se řežou zhruba do třetiny nad kluzné trny, zbytek betonu ř