Závady na modernizované D1: Jak je možné, že se sypou i nové úseky?
7
/
21
Prohlédnout znovu
Závady na modernizované D1: Jak je možné, že se sypou i nové úseky?
Závady na modernizované D1: Jak je možné, že se sypou i nové úseky?
|
acz
Našli jsme závady na modernizované D1: Nová D1 není bez kazů!
|
acz
Při prozkoumávání D1 objevíte zajímavá místa, o jejichž prospěšnosti při nákladné rekonstrukci lze polemizovat. Prvním je nevyužívaný podchod mezi odpočívadly u jihlavského Pávova.
|
acz
Dalším je most na polní cestě mezi Jáchymovem a Holubí Zhoří. Jen kilometr na každou stranu jsou přitom podjezdy.
|
acz
Docent Vít Šmilauer z ČVUT (vlevo vedle autora)
|
acz
Docent Vít Šmilauer z ČVUT vidí příčinu prasklin v nevhodné receptuře betonové směsi
|
acz
Srovnání betonu na D1: stará vs. nová
|
acz
Původní dálnici tvořil zhutněný podklad, asfaltová roznášecí deska a beton. Dnes asfalt úplně chybí a přibyly trny, které zabraňují vzniku schodů.
|
acz
Dálnice bude vždycky trochu drncat kvůli dilataci. Dnes je zatěsněna gumou, dřív byla mnohdy odkrytá.
|
acz
Již při vysychání vznikají v betonu mikrotrhliny, které se časem zvětšují.
|
acz
Nové úseky bezpečně poznáte podle vyšších svodidel, která nahrazují předchozí jednoduchá
|
acz
Popraskaný most
|
acz
Popraskaný most
|
acz
Popraskaný most
|
acz
Popraskaný most
|
acz
Popraskaný most
|
acz
Do vybagrovaného pruhu se nejprve položí štěrkodrť o výšce 150 mm a kamenivo stmelené cementem a zválcuje se.
|
acz
Nákladní auta nasypou před fi nišer směs betonu a hrubého kameniva na desku o výšce 22 cm. Do betonu se ještě zavibrují kluzné trny a kotvy.
|
acz
Hned vzápětí jede druhý fi nišer, který položí 5 cm vysokou fi nální betonovou vrstvu s jemnějším kamenivem s protismykovými vlastnostmi a vyšším množstvím cementu.
|
acz
Po druhém fi nišeru se povrch desky postříká speciálním voskem zpomalujícím vysychání.
|
acz
Po několika hodinách na beton vjedou speciální stroje s drátěnými kartáči, které povrch zdrsní. Tím se odhalí kamínky v betonu a vzniká protismykový povrch, kterým navíc snadno odtéká voda. Spáry se řežou zhruba do třetiny nad kluzné trny, zbytek betonu ř
|
acz
TEST Renault Scenic E-Tech EV87 – Bez strachu z dojezdu
Tesla šokuje: Propouští všech 500 lidí starajících se o nabíječky
Cadillac couvá. Spalováky v roce 2030 prodávat nepřestane
Znáte RAM Rampage? Čtyřválec přijíždí ve speciální verzi Night Edition
Saleen se nedrží zkrátka. Mustang naladil na 800 koní, nechce za něj moc
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu