Ze zákulisí dlouhodobého testu: Jak se dělala rozborka Škody Rapid po 100.000 km?

12/42
Přehled fotografií
Zavřít
  • Jak se dělá rozborka
    Jak se dělá rozborka| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se dělá rozborka
    Jak se dělá rozborka| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Na rozebraný motor se přišla podívat i legenda mladoboleslavského technického vývoje a náš laskavý rádce Jaroslav Mansfeld
    Na rozebraný motor se přišla podívat i legenda mladoboleslavského technického vývoje a náš laskavý rádce Jaroslav Mansfeld| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • U dílů motoru výrobce v servisním informačním systému ElsaPro stanovuje hranice opotřebení. U jiných jsme hodnotili tak, že jsme si jako referenci objednali díl zcela nový. Na snímku lamela spojky.
    U dílů motoru výrobce v servisním informačním systému ElsaPro stanovuje hranice opotřebení. U jiných jsme hodnotili tak, že jsme si jako referenci objednali díl zcela nový. Na snímku lamela spojky.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Fachmani z údržby byli naprostí borci. Plachtu měli pověšenou za půl hodiny. Navíc nám půjčili svoji vysokozdvižnou plošinu, z níž pak vznikl hlavní snímek rozebraného vozu.
    Fachmani z údržby byli naprostí borci. Plachtu měli pověšenou za půl hodiny. Navíc nám půjčili svoji vysokozdvižnou plošinu, z níž pak vznikl hlavní snímek rozebraného vozu.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Pod přední částí karoserie jsme měli paletu, zadní jezdila na manipulačním vozíku.
    Pod přední částí karoserie jsme měli paletu, zadní jezdila na manipulačním vozíku.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Bez náprav a agregátů ji na něj nadzvednou dva lidé.
    Bez náprav a agregátů ji na něj nadzvednou dva lidé.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se dělá rozborka
    Jak se dělá rozborka| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se dělá rozborka
    Jak se dělá rozborka| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jakkoliv nás lidé z technického vývoje varovali, že ojniční čepy klikové hřídele dnes nemusí být z výroby zcela kulaté a při jejich hodnocení se bere v úvahu 60 různých parametrů, ani klasickými servisními postupy jsme nenalezli žádnou chybu. Zkrátka „klika“ po 100 000 km jako nová.
    Jakkoliv nás lidé z technického vývoje varovali, že ojniční čepy klikové hřídele dnes nemusí být z výroby zcela kulaté a při jejich hodnocení se bere v úvahu 60 různých parametrů, ani klasickými servisními postupy jsme nenalezli žádnou chybu. Zkrátka „klika“ po 100 000 km jako nová.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se dělá rozborka
    Jak se dělá rozborka| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Vzorek oleje odebral a profesionálně zhodnotil tribodiagnostik Miloš Auersvald z SGS. Schválně jsme jej nevypustili až před závěrečnou demontáží, protože vůz mnohokrát popojížděl po servisu a v mazivu by bylo hodně neodpařeného benzinu.
    Vzorek oleje odebral a profesionálně zhodnotil tribodiagnostik Miloš Auersvald z SGS. Schválně jsme jej nevypustili až před závěrečnou demontáží, protože vůz mnohokrát popojížděl po servisu a v mazivu by bylo hodně neodpařeného benzinu.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Karbon na pístu
    Karbon na pístu| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Čtvrtá rozborka Světa motorů
    Čtvrtá rozborka Světa motorů| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Škoda Rapid po 100.000 km
    Škoda Rapid po 100.000 km| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Kliková hřídel a „lágry“
    Kliková hřídel a „lágry“| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Písty a pístní kroužky
    Písty a pístní kroužky| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Písty a pístní kroužky
    Písty a pístní kroužky| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Písty a pístní kroužky
    Písty a pístní kroužky| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Válce bez opotřebení
    Válce bez opotřebení| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Válce bez opotřebení
    Válce bez opotřebení| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Zakarbonované sací ventily
    Zakarbonované sací ventily| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Neuvěřitelné brzdy
    Neuvěřitelné brzdy| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Neuvěřitelné brzdy
    Neuvěřitelné brzdy| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Neuvěřitelné brzdy
    Neuvěřitelné brzdy| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Přední ramena bez vůlí
    Přední ramena bez vůlí| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Přední ramena bez vůlí
    Přední ramena bez vůlí| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Turbodmychadlo
    Turbodmychadlo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Turbodmychadlo
    Turbodmychadlo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Sací ventil a výfukový ventil
    Sací ventil a výfukový ventil| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Vrzající přední příčný stabilizátor
    Vrzající přední příčný stabilizátor| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Vrzající přední příčný stabilizátor
    Vrzající přední příčný stabilizátor| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Rez podmotorového rámu
    Rez podmotorového rámu| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Rez podmotorového rámu
    Rez podmotorového rámu| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Ztratila se záslepka
    Ztratila se záslepka| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Dutiny v pořádku
    Dutiny v pořádku| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Dutiny v pořádku
    Dutiny v pořádku| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Spojka – za 50 000 km neubyla
    Spojka – za 50 000 km neubyla| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Olejová vana bez úsad
    Olejová vana bez úsad| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Kliková hřídel a „lágry“
    Kliková hřídel a „lágry“| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Vačkové hřídele a vahadla
    Vačkové hřídele a vahadla| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Vačkové hřídele a vahadla
    Vačkové hřídele a vahadla| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se dělá rozborka
Jak se dělá rozborka
Na rozebraný motor se přišla podívat i legenda mladoboleslavského technického vývoje a náš laskavý rádce Jaroslav Mansfeld
U dílů motoru výrobce v servisním informačním systému ElsaPro stanovuje hranice opotřebení. U jiných jsme hodnotili tak, že jsme si jako referenci objednali díl zcela nový. Na snímku lamela spojky.
Fachmani z údržby byli naprostí borci. Plachtu měli pověšenou za půl hodiny. Navíc nám půjčili svoji vysokozdvižnou plošinu, z níž pak vznikl hlavní snímek rozebraného vozu.
Pod přední částí karoserie jsme měli paletu, zadní jezdila na manipulačním vozíku.
Bez náprav a agregátů ji na něj nadzvednou dva lidé.
Jak se dělá rozborka
Jak se dělá rozborka
Jakkoliv nás lidé z technického vývoje varovali, že ojniční čepy klikové hřídele dnes nemusí být z výroby zcela kulaté a při jejich hodnocení se bere v úvahu 60 různých parametrů, ani klasickými servisními postupy jsme nenalezli žádnou chybu. Zkrátka „klika“ po 100 000 km jako nová.
Jak se dělá rozborka
Vzorek oleje odebral a profesionálně zhodnotil tribodiagnostik Miloš Auersvald z SGS. Schválně jsme jej nevypustili až před závěrečnou demontáží, protože vůz mnohokrát popojížděl po servisu a v mazivu by bylo hodně neodpařeného benzinu.
Karbon na pístu
Čtvrtá rozborka Světa motorů
Škoda Rapid po 100.000 km
Kliková hřídel a „lágry“
Písty a pístní kroužky
Písty a pístní kroužky
Písty a pístní kroužky
Válce bez opotřebení
Válce bez opotřebení
Zakarbonované sací ventily
Neuvěřitelné brzdy
Neuvěřitelné brzdy
Neuvěřitelné brzdy
Přední ramena bez vůlí
Přední ramena bez vůlí
Turbodmychadlo
Turbodmychadlo
Sací ventil a výfukový ventil
Vrzající přední příčný stabilizátor
Vrzající přední příčný stabilizátor
Rez podmotorového rámu
Rez podmotorového rámu
Ztratila se záslepka
Dutiny v pořádku
Dutiny v pořádku
Spojka – za 50 000 km neubyla
Olejová vana bez úsad
Kliková hřídel a „lágry“
Vačkové hřídele a vahadla
Vačkové hřídele a vahadla