Ze zákulisí dlouhodobého testu: Jak se dělala rozborka Škody Rapid po 100.000 km?
13
/
42
Prohlédnout znovu
Ze zákulisí dlouhodobého testu: Jak se dělala rozborka Škody Rapid po 100.000 km?
Jak se dělá rozborka
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se dělá rozborka
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Na rozebraný motor se přišla podívat i legenda mladoboleslavského technického vývoje a náš laskavý rádce Jaroslav Mansfeld
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
U dílů motoru výrobce v servisním informačním systému ElsaPro stanovuje hranice opotřebení. U jiných jsme hodnotili tak, že jsme si jako referenci objednali díl zcela nový. Na snímku lamela spojky.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Fachmani z údržby byli naprostí borci. Plachtu měli pověšenou za půl hodiny. Navíc nám půjčili svoji vysokozdvižnou plošinu, z níž pak vznikl hlavní snímek rozebraného vozu.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Pod přední částí karoserie jsme měli paletu, zadní jezdila na manipulačním vozíku.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Bez náprav a agregátů ji na něj nadzvednou dva lidé.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se dělá rozborka
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se dělá rozborka
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jakkoliv nás lidé z technického vývoje varovali, že ojniční čepy klikové hřídele dnes nemusí být z výroby zcela kulaté a při jejich hodnocení se bere v úvahu 60 různých parametrů, ani klasickými servisními postupy jsme nenalezli žádnou chybu. Zkrátka „klika“ po 100 000 km jako nová.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se dělá rozborka
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Vzorek oleje odebral a profesionálně zhodnotil tribodiagnostik Miloš Auersvald z SGS. Schválně jsme jej nevypustili až před závěrečnou demontáží, protože vůz mnohokrát popojížděl po servisu a v mazivu by bylo hodně neodpařeného benzinu.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Karbon na pístu
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Čtvrtá rozborka Světa motorů
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Škoda Rapid po 100.000 km
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Kliková hřídel a „lágry“
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Písty a pístní kroužky
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Písty a pístní kroužky
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Písty a pístní kroužky
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Válce bez opotřebení
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Válce bez opotřebení
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zakarbonované sací ventily
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Neuvěřitelné brzdy
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Neuvěřitelné brzdy
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Neuvěřitelné brzdy
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Přední ramena bez vůlí
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Přední ramena bez vůlí
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Turbodmychadlo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Turbodmychadlo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Sací ventil a výfukový ventil
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Vrzající přední příčný stabilizátor
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Vrzající přední příčný stabilizátor
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Rez podmotorového rámu
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Rez podmotorového rámu
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Ztratila se záslepka
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Dutiny v pořádku
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Dutiny v pořádku
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Spojka – za 50 000 km neubyla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Olejová vana bez úsad
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Kliková hřídel a „lágry“
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Vačkové hřídele a vahadla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Vačkové hřídele a vahadla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zde se rodí ty nejlepší a nejvýkonnější motory! Elektřině navzdory
Zpěvák Adam Mišík o cyklistech v Praze: Poslal bych je ze silnic pryč!
Nový Ford Focus sedan si můžete koupit i v Evropě. Vypadá fakt dobře
Reliant Rebel (1964-1974): Auto s vlastní garáží
Nový Opel Grandland je konečně grand. Na elektřinu zvládne až 700 km
Vzácné SUV Monteverdi Sahara je na prodej. Dnes stojí pakatel