Jak se dělá rozborka|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se dělá rozborka|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Na rozebraný motor se přišla podívat i legenda mladoboleslavského technického vývoje a náš laskavý rádce Jaroslav Mansfeld|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
U dílů motoru výrobce v servisním informačním systému ElsaPro stanovuje hranice opotřebení. U jiných jsme hodnotili tak, že jsme si jako referenci objednali díl zcela nový. Na snímku lamela spojky.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Fachmani z údržby byli naprostí borci. Plachtu měli pověšenou za půl hodiny. Navíc nám půjčili svoji vysokozdvižnou plošinu, z níž pak vznikl hlavní snímek rozebraného vozu.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Pod přední částí karoserie jsme měli paletu, zadní jezdila na manipulačním vozíku.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Bez náprav a agregátů ji na něj nadzvednou dva lidé.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se dělá rozborka|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se dělá rozborka|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jakkoliv nás lidé z technického vývoje varovali, že ojniční čepy klikové hřídele dnes nemusí být z výroby zcela kulaté a při jejich hodnocení se bere v úvahu 60 různých parametrů, ani klasickými servisními postupy jsme nenalezli žádnou chybu. Zkrátka „klika“ po 100 000 km jako nová.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se dělá rozborka|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Vzorek oleje odebral a profesionálně zhodnotil tribodiagnostik Miloš Auersvald z SGS. Schválně jsme jej nevypustili až před závěrečnou demontáží, protože vůz mnohokrát popojížděl po servisu a v mazivu by bylo hodně neodpařeného benzinu.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Karbon na pístu|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Čtvrtá rozborka Světa motorů|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Škoda Rapid po 100.000 km|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Kliková hřídel a „lágry“|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Písty a pístní kroužky|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Písty a pístní kroužky|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Písty a pístní kroužky|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Válce bez opotřebení|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Válce bez opotřebení|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Zakarbonované sací ventily|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Neuvěřitelné brzdy|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Neuvěřitelné brzdy|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Neuvěřitelné brzdy|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Přední ramena bez vůlí|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Přední ramena bez vůlí|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Turbodmychadlo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Turbodmychadlo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Sací ventil a výfukový ventil|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Vrzající přední příčný stabilizátor|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Vrzající přední příčný stabilizátor|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Rez podmotorového rámu|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Rez podmotorového rámu|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Ztratila se záslepka|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Dutiny v pořádku|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Dutiny v pořádku|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Spojka – za 50 000 km neubyla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Olejová vana bez úsad|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Kliková hřídel a „lágry“|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Vačkové hřídele a vahadla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Vačkové hřídele a vahadla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek