TEST Garáž Auto.cz Audi Q5 2,0 TDI quattro – Co vás zajímá?
Krátce po vrácení BMW X3 xDrive20d usedáme do konkurenčního Audi Q5. Taky má čtyřválec i automat. Motor 2,0 TDI ztrácí na BMW hlavně papírově, zvukový projev nebo kultura chodu je plně srovnatelná. Jeho 125 kW a 350 Nm jsou nižší hodnoty než od motorářů z Mnichova a podobně dopadá i podélná dynamika, zrychlení z 0 na 100 km/h nebo maximální rychlost.
Na druhou stranu musíme uznat, že v zatáčkách se toto Audi nekrčí kdesi v rohu schované před BMW, nenaklání se a je velmi ochotné zatáčet. I když máte pouze klasický podvozek kombinovaný s relativně velkými koly, o nekomfortu se ani na hodně špatném povrchu dálnice D1 nedá mluvit.
Ovladatelnost tohoto SUV je na vysoké úrovni, řízení je velmi přímé a na tuto kategorii i dost citlivé. Převodovce schází na osmistupňový automat ZF jeden převodový stupeň, ale zatím jsme neobjevili žádnou slabinu. S-tronic se na silnici chová sportovně, řadí velmi rychle, ale při pojížďkách po městě se nemusíte děsit škubání nebo přískoků, které předvádějí některé levnější dvouspojky konkurence.
Zajímavé je, že vnější rozměry Audi Q5 nevybočují ze standardu třídy (Q5, X3, GLK, EX), ale design je hodně mačovský, s mohutným pontonem a vizuálně subtilnější kabinou, takže auto vypadá ve skutečnosti o něco větší, než opravdu je. Když přikoupíte obrovská kola (pro Audi není problém dodat i 20palcový průměr přímo z továrny) a Offroadový optický paket (odlišné nárazníky, rozšíření karoserie kolem podběhů, atp.) máte o respekt na silnici a parkovišti postaráno.
Hlavní porce kilometrů nás teprve čeká, zatím Q5 předvedla podobnou dálniční spotřebu jako konkurenční BMW. Průměr 140 km/h se pohodlně vejde do 8 l/100 km, ve městě je to podobné.
V diskuzi pod článkem uvítáme vaše podněty a dotazy. Budou zodpovězeny rovnou nebo v připravovaném testu tohoto vozu.