Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Garáž Auto.cz Audi Q5 2,0 TDI quattro – Co vás zajímá?

Ondřej Láník
Diskuze (12)
Čtyřválec v Audi sice nemá na BMW X3, ale vnějším vzhledem leccos dohání.

Krátce po vrácení BMW X3 xDrive20d usedáme do konkurenčního Audi Q5. Taky má čtyřválec i automat. Motor 2,0 TDI ztrácí na BMW hlavně papírově, zvukový projev nebo kultura chodu je plně srovnatelná. Jeho 125 kW a 350 Nm jsou nižší hodnoty než od motorářů z Mnichova a podobně dopadá i podélná dynamika, zrychlení z 0 na 100 km/h nebo maximální rychlost.

Na druhou stranu musíme uznat, že v zatáčkách se toto Audi nekrčí kdesi v rohu schované před BMW, nenaklání se a je velmi ochotné zatáčet. I když máte pouze klasický podvozek kombinovaný s relativně velkými koly, o nekomfortu se ani na hodně špatném povrchu dálnice D1 nedá mluvit.

Ovladatelnost tohoto SUV je na vysoké úrovni, řízení je velmi přímé a na tuto kategorii i dost citlivé. Převodovce schází na osmistupňový automat ZF jeden převodový stupeň, ale zatím jsme neobjevili žádnou slabinu. S-tronic se na silnici chová sportovně, řadí velmi rychle, ale při pojížďkách po městě se nemusíte děsit škubání nebo přískoků, které předvádějí některé levnější dvouspojky konkurence.

Zajímavé je, že vnější rozměry Audi Q5 nevybočují ze standardu třídy (Q5, X3, GLK, EX), ale design je hodně mačovský, s mohutným pontonem a vizuálně subtilnější kabinou, takže auto vypadá ve skutečnosti o něco větší, než opravdu je. Když přikoupíte obrovská kola (pro Audi není problém dodat i 20palcový průměr přímo z továrny) a Offroadový optický paket (odlišné nárazníky, rozšíření karoserie kolem podběhů, atp.) máte o respekt na silnici a parkovišti postaráno.

Hlavní porce kilometrů nás teprve čeká, zatím Q5 předvedla podobnou dálniční spotřebu jako konkurenční BMW. Průměr 140 km/h se pohodlně vejde do 8 l/100 km, ve městě je to podobné.

V diskuzi pod článkem uvítáme vaše podněty a dotazy. Budou zodpovězeny rovnou nebo v připravovaném testu tohoto vozu.

Ondřej Láník
Diskuze (12)
21. 2. 2011 13:53
Nastaveni stabilizacnich systemu
Zajimalo by me, jak je na tom Q5 s nastavenim ESP proti X3 a GLK, co se tyce offroad modu a trakce pri krizeni, kdy se protilehla kola dostanou do vzduchu... Popripade pri jizde na kluzku. Diky
21. 2. 2011 12:24
Re: Proc nikdo neklade ty otazky?
Díky za odpovědi.

Pokud bude možné se zaměřit na komfort detailněji, dvakrát popřemýšlejte zda budou 19ky vhodné, jelikož vaše věta "Podvozek celkem dobře tlumí nerovnosti" u auta za milion není úplně ideální, necítím z toho jako kupce mnoho jistoty.

Na detailní test se těším, srování s X3 byh uvítal časem, škoda že netestujete benzínovou dvoulitr v benzinu s automatem, dieselů je všude v recenzích přehršel :-)
20. 2. 2011 23:25
Re: Proc nikdo neklade ty otazky?
ad1) Dva chlapi se vejdou bez problému. Zena uprostřed má sice stále dost místa v bocích, ale chybí místo pro nohy. Středový tunel je dost vysoký i široký. Vnitřní šířka v loktech velkorysá 152 cm.

ad 2) Toto konkrétně jsou 19palcová kola. Podvozek je tužší, ale jak už zaznělo v textu, ani na panelové dálnici to není zásadní problém. Podvozek celkem dobře tlumí nerovnosti.

ad 3) Zjistíme.

ad 4) Zkusíme alespoň zhruba porovnat v testu, přímé srovnání se možná povede zorganizovat časem...

ad 5) Interiér působí robustně, nic zde nevrže, sedadla mají tuhá výplně, dobré boční vedení, ale usadí se v nich i mohutnější postava.

Řízení je přakvapivě blízko současné X3, přímý převod, slušná zpětná vazba na poměry této kategorie.

Automat s-tronic trpí snad jen při terénních manévrech v nízkých rychlostech, kde je znát absence měniče a spojky toho mají plné pružiny. Na silnici je to dobrá volba - rychlé řazení i podřazování, sedm stupňů, dlouhá sedmička (na dálnici ve 130 km/h 2200 ot./min).
Avatar - twistedTSD
20. 2. 2011 23:16
Re: Proc nikdo neklade ty otazky?
četl jsem test (zřejmě této) Q5 s titulkem ,,Luxusní kostitřas"... ;-) A prostor na zadních sedadlech tam byl kritizován taky.
20. 2. 2011 19:11
Proc nikdo neklade ty otazky?
Vypada to, ze to auto nikoho nezajima, jelikoz nikdo nepolozil zadny dotaz.

Tak několik mych dotazů vseobecne:

1) Kolik je mista v zadu pro dva chlapy a jednu zenu uprostred.

2) Jak se jezdi s 20 palcovymi koly na nasich silnicich, na tech horsich

3) Jaky je servisni interval a jake jsou naklady na garancku/udrzbu vozu rocne

4) Jak si stoji ve vsech moznych kategoriich proti nejvetsimu rivalovi X3!

5) Kvalita interieru, podvozku, zpetne vazby rizeni a automatu (pokud ma).