TEST Garáž Auto.cz: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i - Co vás zajímá?
Pohon prvního ze zástupců nové generace modelu Yaris zajišťuje atmosférický čtyřválec o objemu 1329 centimetrů kubických s výkonem 73 kW.
Yaris mezigeneračně povyrostl o 100 mm na 3885 mm, což jej ale zatím stále zanechává mezi kratšími členy segmentu B. Rozvor náprav prodloužený o 50 mm na 2510 mm, například česká Fabia se chlubí jen 2451 mm, Peugeot 207 pak 2540 mm a končící Clio dokonce 2575 mm. Delší rozvor by měl jít zejména ve prospěch prostoru pro cestující, jenže se změnila také výška, která je nově o 20 mm nižší.
Yaris třetí generace má přitáhnout Toyotě nové zákazníky. Automobilka k tomu má hned dva dobré důvody. Prvním důvodem je vysoký věkový průměr tradiční klientely, což není zrovna v segmentu malých vozů dvakrát strategicky výhodné, protože zákazník v průběhu života se značkou obvykle dospívá, postupuje do vyšších segmentů a v případě nákupu dalších vozů utrácí více peněz.
Druhým důvodem pro zásadní změnu koncepce úspěšného evropského modelu Toyoty byla snaha o zvýšení zájmu o tento model mezi muži. Zatímco dosud byl podíl mužů-zákazníků Yarisu jen 35 %, nyní by se měl podíl mužů a žen měl vyrovnat.
A naše první dojmy? Yaris se čtyřválcovým benzinem je sympaticky svižný, motor je v nižších otáčkách velmi dobře utlumen a vůz celkově působí velmi hodnotným dojmem. Ve vyšších otáčkách se malý motor začne projevovat poněkud výrazněji, jeho zvuk se však dá ohodnotit jako příjemně sportovní, takže zatím se nám nezajídá. Po Praze dosahujeme spotřeby 7,5 litru, díky přesné šestistupňové převodovce však mimo město očekáváme, že spotřeba klesne na příjemnější hodnotu.
Podvozkově zvládá Yaris nástrahy velkoměsta bez ztráty kytičky, líbí se nám dostatečně velká sedadla a pohodlný posaz, který připomíná vozy VW. Někteří kolegové si však stěžují na malý rozsah nastavení volantu (4 cm vertikálně, 3,5 cm horizontálně). Cena testovaného kusu je 299.900,- (zaváděcí cena za druhý stupeň Active) plus 11.000,- Kč za metalický lak. Ve výbavě najdeme elektricky ovládaná vnější zrcátka, zadní parkovací kameru, kožený volant a hlavici řadicí páky, bluetooth, manuální klimatizaci či systém Toyota Touch s barevným displejem s vysokým rozlišením a s úhlopříčkou 6,1“. Vůz je vybaven zadními bubnovými brzdami, litá kola jsou jen za příplatek.
Vzhledem k tomu, že Yaris je horkou novinkou, bychom chtěli věnovat větší prostor odpovědím na otázky, které zajímají přímo vás, čtenáře. Prostor pro dotazy je v diskusi pod tímto článkem, některé zodpovíme přímo.