Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Garáž Auto.cz: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i - Co vás zajímá?

Aleš Jungmann
Diskuze (23)
Testujeme žhavou novinku: třetí generaci Toyoty Yaris. Jako první dorazil do redakce benzinový čtyřválec o objemu 1,33 litru s manuální převodovkou.

Pohon prvního ze zástupců nové generace modelu Yaris zajišťuje atmosférický čtyřválec o objemu 1329 centimetrů kubických s výkonem 73 kW.

Yaris mezigeneračně povyrostl o 100 mm na 3885 mm, což jej ale zatím stále zanechává mezi kratšími členy segmentu B. Rozvor náprav prodloužený o 50 mm na 2510 mm, například česká Fabia se chlubí jen 2451 mm, Peugeot 207 pak 2540 mm a končící Clio dokonce 2575 mm. Delší rozvor by měl jít zejména ve prospěch prostoru pro cestující, jenže se změnila také výška, která je nově o 20 mm nižší.

Yaris třetí generace má přitáhnout Toyotě nové zákazníky. Automobilka k tomu má hned dva dobré důvody. Prvním důvodem je vysoký věkový průměr tradiční klientely, což není zrovna v segmentu malých vozů dvakrát strategicky výhodné, protože zákazník v průběhu života se značkou obvykle dospívá, postupuje do vyšších segmentů a v případě nákupu dalších vozů utrácí více peněz.

Druhým důvodem pro zásadní změnu koncepce úspěšného evropského modelu Toyoty byla snaha o zvýšení zájmu o tento model mezi muži. Zatímco dosud byl podíl mužů-zákazníků Yarisu jen 35 %, nyní by se měl podíl mužů a žen měl vyrovnat.

A naše první dojmy? Yaris se čtyřválcovým benzinem je sympaticky svižný, motor je v nižších otáčkách velmi dobře utlumen a vůz celkově působí velmi hodnotným dojmem. Ve vyšších otáčkách se malý motor začne projevovat poněkud výrazněji, jeho zvuk se však dá ohodnotit jako příjemně sportovní, takže zatím se nám nezajídá. Po Praze dosahujeme spotřeby 7,5 litru, díky přesné šestistupňové převodovce však mimo město očekáváme, že spotřeba klesne na příjemnější hodnotu.

Podvozkově zvládá Yaris nástrahy velkoměsta bez ztráty kytičky, líbí se nám dostatečně velká sedadla a pohodlný posaz, který připomíná vozy VW. Někteří kolegové si však stěžují na malý rozsah nastavení volantu (4 cm vertikálně, 3,5 cm horizontálně). Cena testovaného kusu je 299.900,- (zaváděcí cena za druhý stupeň Active) plus 11.000,- Kč za metalický lak. Ve výbavě najdeme elektricky ovládaná vnější zrcátka, zadní parkovací kameru, kožený volant a hlavici řadicí páky, bluetooth, manuální klimatizaci či systém Toyota Touch s barevným displejem s vysokým rozlišením a s úhlopříčkou 6,1“. Vůz je vybaven zadními bubnovými brzdami, litá kola jsou jen za příplatek.

Vzhledem k tomu, že Yaris je horkou novinkou, bychom chtěli věnovat větší prostor odpovědím na otázky, které zajímají přímo vás, čtenáře. Prostor pro dotazy je v diskusi pod tímto článkem, některé zodpovíme přímo.

Aleš Jungmann
Diskuze (23)
Avatar - Helle2
8. 10. 2011 21:21
Re: Yaris ako voľba rozumu
naprosto souhlasím.
V květnu 2008 jsem si koupil prvního Yarise 1,3. Najel jsem s ním do března 2011, kdy mi ho ukradli v Římě přes 90 000 km. Vždy s humorem říkám, že už ta kvalita u Toyoty není to co bývalo, neboť jsem musel vyměnit 2 ( slovy dvě) žárovky. Jinak mimo pravidelné údržby absolutně nic.Spotřeba za celou dobu 5,42.
Hned 21.3.2011 jsem měl nového Yarise 1,3 II už s 6 stupňovou převodovkou. Do dnešního dne najeto 19 820 km a spotřeba je 5,02 ( u všech aut co jsem kdy měl si vše sleduji jako koníčka). Mimo servis 15 000 km samozřejmě ani jeden problém. Rekordní spotřeba na trase 33 km do práce 3,7. Jinak tuto trasu jezdím skoro vždy do 4 lt a podle Navigace průměrná rychlost mezi 54-57 km / hod.
7. 10. 2011 14:25
Re: Systém Start-Stop je podľa mňa tá najväčšia volovina...
To je síce pekné, že ušetríš 1-1,25 hodiny mesačne, ale koľko krát navyše za ten mesiac sa štartuje? 500-1000 krát? To, čo ušetríš na emisiách, dáš 3x viac do opotrebovaných súčiastok. Rád by som vedel, koľko máš najazdených km a či máš ešte pôvodnú batériu? Ja mám na Toyote Corolla 8 ročnú batériu a štartuje stále okamžite. Avšak keby som mal ten "geniálny" systém, podľa mňa už mám aj tretí štartér...
7. 10. 2011 11:18
Re: Yaris ako voľba rozumu
Relax: Také mě to z počátku zarazilo, ale je to kvalitně zakonzervované a před zimou jsem to vzal ještě pro jistotu přípravkem proti korozi a je to po druhé zimě stále jako nové. Běžná nečistota a kamínky se pouze usazují ve spodní části zadních podběhů, ale je tam takový plastový roh, který lze vyjmout a nečistoty jednoduše jednou za čas vyčistit.
Jinak před korozí plastové podběhy také stoprocentně neochrání, protože se pod nimi může usazovat vlhkost a další. Kolega s Golfem IV ty plasty po pár letech vpředu sundal a pod nimi našel doslova bahno.
7. 10. 2011 11:07
Re: Systém Start-Stop je podľa mňa tá najväčšia volovina...
Děkuji za Vaší odpověď. Bylo by možné získat ještě nějaké vyjádření Toyoty (v rámci českého zastoupení), proč vůz nedisponuje funkcí start-stop?
7. 10. 2011 10:55
Re: Yaris ako voľba rozumu
pinpo a harrier, ďakujem za vaše rekacie.

Ešte ma zaujíma čisto praktická vec.

Všimol som si na Yarise II (a myslím, že z promo fotografií i na Yaris III), že zadné podbehy nie sú kompletne oplastované a otáčajúce zadné koleso "hádže" nečistoty z vozovky (kamene, sneh, soľ atd) priamo na karosériu (tam, kde je uchytená zadná vlečná náprava) a po čase sa tam nazbiera pekná hromada nečistôt.

Ako sa toto prejavuje predovšetkým v zime? Nezačne časom nahromadená soľ resp. kamene rozkladať karosériu za živa? Viem, že napr. koncernové malé auta majú zadný podbeh celý oplastovaný a potiahnutý až dole a voda i nečistoty tak "stečú" na zem.

To je pre mňa z dlhodobého hľadiska zatiaľ jediná vážnejšia výhrada pri eventuálnej kúpe Yarisa.