Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Giugiaro bude vyvíjet supersport! Pro Čínu...

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Čínská společnost Techrules získala pro spolupráci na vývoji čínských supersportů Giorgetta Giugiara i jeho syna Fabrizia a firmu L.M.Gianetti, která je specialistou na vývoj a výrobu.

Techrules na letošním březnovém autosalonu v Ženevě představil dvojici konceptů supersportovních kupé pojmenovaných AT96 TREV a GT96 TREV. V prvním případě se za AT skrývá Aviation Turbine a v tom druhém lze GT rozložit na Gas Turbine, zatímco TREV je u obou zkratkou pro Turbine-Recharging Electric Vehicle.

Pohonný systém obou prototypů využívá malou turbínu, sloužící k dobíjení baterie, poskytující energii jednomu elektromotoru u přední nápravy a dvojici elektromotorů u zadní nápravy.

Model AT96 TREV, který se pyšní množstvím spoilerů, využívá letecké palivo kerosen, zatímco civilnější GT96 TREV spaluje bioplyn nebo stlačený zemní plyn.

Prototyp AT96 TREV údajně zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,5 s a jeho maximální rychlost se pohybuje okolo 350 km/h, zatímco spotřeba paliva se má pohybovat okolo 0,18 l kerosenu na 100 km.

Podle Automotive News Europe získala společnost Techrules pro spolupráci na vývoji i výrobě Giorgetta Giugiara i jeho syna Fabrizia. Ti v loňském roce opustili studio Italdesign, které je nyní majetkem automobilky Audi a věnují se nyní vlastním projektům, k nimž zařadili i čínské supersporty.

Zatímco otec a syn Giugiarové budou stát za finálním designem produkčních modelů AT96 TREV a GT96 TREV, tak společnost L.M.Gianetti se sídlem v Turíně pomůže s jejich vývojem a laděním pohonných systémů i podvozků.

Tato italská firma s kořeny v šedesátých letech se v posledních letech podílela například na vzniku Ferrari P4/5 Competizione nebo funkčním konceptu Bugatti Vision Gran Turismo.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
29. 8. 2016 14:55
a skláři nebudou mít co žrát
a skláři nebudou mít co žrát
29. 8. 2016 14:45
Konečně zase pokus o koncept pohonu reálné budoucnosti
Hodnoty spotřeby jsou jistě o řád přehnané, ale tohle je budoucnost, jak už jsem několikrát psal. Je to po Pininfainově Cambianu opět italská nápaditost.