Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Glickenhaus volá po férovém srovnání časů na Nürburgringu. A ví, jak na to!

Michal Fokt Michal Fokt 16. 3. 2017 • 13:55
28
1
Zobrazit náhledy (28)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Časy některých aut na severní smyčce Nürburgringu začínají být přinejmenším podezřelé. James Glickenhaus tomu chce učinit přítrž stanovením jasných pravidel. Dokáže to?

Nový rekord Severní smyčky Nürburgringu v podání Lamborghini Huracán Performante si zajistil obrovskou publicitu, ne však takovou, jakou by si v Sant´Agatě přáli a představovali, vesměs šlo o zpochybňování výsledku a argumentů proti bylo i z respektovaných zdrojů více než málo. A jako by to byla ta poslední kapka, James Glickenhaus automobilový sběratel a tvůrce ultimátního supersportu SCG003S navrhuje stanovit jasná pravidla.

Všichni, kdo by chtěli zajet se svým autem "oficiální" čas na Ringu by se zúčastnili akce Glickenhaus Road Cup, která by se konala v rámci vytrvalostního závodu 24 hodin Nürburgringu a to bezprostředně po kvalifikaci na něj. Účastníci by museli auta přivézt po ose z Kolína nad Rýnem a poté na stejné sadě vyrazit na okruh a tam dát letmé kolo.

Tím by se zabránilo použití speciálních pneumatik nebo speciálně upečených směsí, pneumatiky by se musely pořídit přes běžnou obchodní síť. Dále by to bylo jednoduché - kdo by v rámci této akce zajel nejrychlejší čas, ten by prostě vyhrál...

Má to ale háček. Vlastně více háčků - organizátoři čtyřiadvacetihodinovky o tomto záměru ještě neví, dozví se to tedy z tisku a neprobíhala ani žádná jednání, klidně se tedy může stát, že zůstane jen u nápadu. Glickenhaus se však tváří odhodlaně. Druhou otázkou je, zda by na tuto výzvu vůbec někdo reagoval, to poslední, co by asi automobilky, umístěné vysoko v současných neoficiálních žebříčcích přáli, je být během jednoho odpoledne smáznuti někým od konkurence. Na druhou stranu by se ukázalo, kdo skutečně to sebevědomí má.

Největším otazníkem je však celkový stav případných účastnických aut. Pneumatiky sice udělají na okruhu strašně moc, ale výsledek mohou ovlivnit i další "vylepšení" - úpravy motoru, brzdového systému, převodovky. Kontrolovaly by se tyto oblasti také? A jak? Zatím je tedy více otázek, než odpovědí, jisté je ale jedno - taková akce by se rozhodně uskutečnit měla!

Související články

Ach bože!
Automobilky by si přáli! PřálY ! Proboha

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku