Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GMC Canyon: Dvojče Chevroletu Colorado přijíždí

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 14. 1. 2014
19
4
Zobrazit náhledy (19)
GMC GMC GMC GMC GMC GMC GMC GMC GMC GMC GMC GMC GMC GMC
Do portfolia GMC se vrací pick-up střední velikosti Canyon. Doplňuje tak větší řadu Sierra. Zároveň je dvojčetem Chevroletu Colorado představeného v listopadu 2013 v Los Angeles.

Nový v Detroitu představený Canyon navazuje na první generaci z let 2004-2012. Druhá řada představená před třemi lety se až dosud vyráběla v Thajsku a v Brazílii výhradně pod značkou Chevrolet a jako Holden je k mání i v Austrálii. Velikostně je na úrovni Fordu Ranger, ten se ovšem v USA nenabízí a my ji známe v podobě Isuzu D-Max. Canyon doplňuje v portfoliu GMC větší modely Sierra 1500 a HD. Od nejnovější americké specifikace sesterského Colorada se liší mohutnou maskou chladiče se třemi mohutnými chromovanými žebry a ještě výraznějšími lemy blatníků. V masce jsou navíc klapky, které zlepšují aerodynamiku při vyšších rychlostech. Přední světla mají dva pásy denních diod.

Pod kapotou najdeme zatím dvojici zážehových motorů. Základní řadový čtyřválec 2,5 l nabízí 146 kW. Jeho točivý moment vrcholí hodnotou 253 N.m, přitom 90 procent je ho k mání mezi 2000 a 6200 otáčkami. Větší vidlicový šestiválec objemu 3,5 l má 224 kW a 366 N.m. Oba agregáty s hliníkovými bloky se chlubí rozvodem DOHC, přímým vstřikem a proměnným časováním ventilů, o žádné předpotopní ingoty tedy nejde. Dvouapůllitr má navíc dvoustupňové olejové čerpadlo a vyvažovací hřídel. Turbodiesel Duramax 2,8 l přijde na řadu až v modelovém roce 2016. Kapota motorů je mimochodem hliníková. Síla se přenáší díky šestistupňové samočinné převodovce, čtyřválce mohou mít i manuál se stejným počtem rychlostí.

Posilovač řízení je elektrický, brzdy kotoučové, přední třmeny mají čtyři pístky. Canyon nabídne dvě délky kabiny (dvou- a čtyřdveřovou), tři velikosti ložné plochy, trojici stupňů výbav (základní, SLE a SLT) a pohon jedné, případně obou náprav. AutoTrac, jak se systém 4x4 nazývá, má čtyři režimy včetně automatického a také samočinnou uzávěrku zadního diferenciálu. Palubní přístroje vycházejí ze Sierry. Bezpečností prvky zastupuje šest airbagů, elektronická stabilizace, asistenty pro rozjíždění do kopců a v případě SLT i jejich sjezd. Už základní výbava je bohatá včetně různých odkládacích schránek i pod zadními sedadly. Ve standardu dále najdeme třeba zadní kameru, která je jaksi nutná, byť Canyon je oproti Sierrám opravdu drobný. Řidič si může nastavit sedačku elektricky, ani za vyhřívání není třeba připlácet.

Canyon jezdí na šestnáctipalcových kolech, terénní balíček k SLE zahrnuje sedmnáctipalcová a úpravy podvozku, jakož i luxusnější interiér. Ke koupi budou ale i „osmnáctky.“ Navigace OnStar s osmipalcovou obrazovkou obsahuje kromě USB vstupů třeba bezdrátový hotspot, nechybí předcházení kolizím či varování při neúmyslném přejetí jízdního pruhu. Samozřejmostí je bezklíčkový vstup a startování motoru, u vyšších verzí dokonce dálkové přes mobilní telefon. K mání je i řada dalších užitečných aplikací, většinou však nikoli zdarma. Pokud auto svěří rodiče svým dětem, mohou jim dopředu nastavit hlasitost rádia a tempomat a celou jízdu včetně ujeté vzdálenosti zaznamenat. Rádio se navíc umí samo vypnout, není-li někdo z posádky připoután.

Canyon pojme minimálně 657 kg nákladu a zvládne táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 3.039 kg. Nepřišel ani o jeho elektronickou kontrolu. Bude ke koupi nejdříve na podzim letošního roku, kdy se také v továrně ve Wentzville (Missouri) začne vyrábět. Vozy GMC se však mimo severní část amerického kontinentu a některé země Blízkého východu oficiálně neprodávají.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - WinDiesel
To se povedlo
WinDiesel
| 14. 1. 2014
Bude diesel .......... tak co, nepraskla žilka? >:D >:D >:D
Avatar - H/K_svwet
To se povedlo
H/K_svwet
| 14. 1. 2014
:yes: ;-) moja rec
To se povedlo
chrudoš
| 14. 1. 2014
Souhlas, pro mě má GM oproti Fordu i RAMu neustále vzhledovou výhodu v nekompromismě pravoúhlé kastli a hlavně i světel, nová Sierra je ideál truckové krásy :-)
Avatar - Barrichello
To se povedlo
Barrichello
| 14. 1. 2014
Jeden z nejhezčích pickupů současnsti, spolu s RAMkou.... :yes: :yes:
GM pořád umí