Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Harley-Davidson LiveWire se moc neprodává. Neláká mladší kupce

Aleš Dragoun
Diskuze (6)

Elektrický LiveWire je pro slavnou americkou značku revolucí. Nicméně obchodně se zatím příliš nechytl, objednávek je málo a neoslovuje cílovou skupinu...

Kultovní Harley-Davidson je posledních dvanáct let v problémech. Pro ni stěžejní domácí (tedy americký) trh se potýká s úbytkem zákazníků. Lidé prostě na motorkách přestávají jezdit. Pokud chce zvrátit klesající trend, musí nalákat mladší kupce, kteří mají obecně lepší vztah k životnímu prostředí. Proto ostatně vyvinul model LiveWire s efektní vizáží streetfighteru, Jen ho nepohání tradiční dvouválcové véčko, nýbrž elektromotor.

Jmenuje se Revelation, má výkon 73 kW (98 k) a točivý momentu 110 N.m. 249 kg těžká motorka dosáhne 177 km/h a v městském provozu ujede až 158 km na jedno nabití, daleko důležitější je akcelerace z klidu na stovku za tři sekundy. Síla je k dispozici okamžitě, takže se nelze divit... Takový sprint jí její sérioví sourozenci s klasikou v rámu mohou pouze závidět. Jen typicky nebublá, nýbrž piští.

Objednávkové knihy na stylový LiveWire se otevřely začátkem letošního roku. Agentura Reuters zkoumala, jak aktuálně vypadá situace v USA. Rezervace na stroj, jehož dodávky klientům začaly teprve nedávno, se rozhodně nehrnou. A když, tak od starších motorkářů, mladí nemají příliš zájem. Pokud ano, tak narážejí na neochotu prodejců objednávat, protože ti musejí nejprve investovat do školení personálu a rychlonabíjecích stanic. Zavání to alespoň zatím propadákem.

Problémem je navíc také cena. 29.799 dolarů (699,7 tisíce korun) je pro cílovou skupinu prostě moc. Za model SR/F si v tomto ohledu konkurenční kalifornští Zero Motorcycles účtují jen 18.995 dolarů (446 tisíc Kč). Přitom má lepší parametry, výkon 81 kW (110 k), točivý moment 190 N.m, dojezd ve městě 259 km a jede maximálně dvoustovkou. A kupříkladu Nissan Leaf je v USA cenově naprosto srovnatelný s harleyem, stojí 29.999 dolarů (704.400 Kč).

U nás činí základní cena 27.860 eur (dovozce H-D nemá tradičně částky v domácí měně), což odpovídá aktuálně sumě cca 721,2 tisíce Kč. Statistiky SDA uvádějí od ledna do září šest registrovaných nových strojů Harley-Davidson v kolonce „Jiné“. Nicméně podle informací našeho zastoupení H-D se o LiveWire nejedná, neboť teprve teď míří první kusy k dealerům – stejně jako za oceánem. Pochopitelně, náš trh není pro značku stěžejním, nicméně alespoň jako zajímavost. Pro porovnání: základní Nissan Leaf se 40kWh baterií ve výbavě Acenta přijde na 937 tisíc korun, tedy výrazně více. Jednostopé Zero SR/F stojí nejméně 543.140 Kč.

LiveWire má ovšem vydláždit cestu pro další levnější elektrické motorky z Milwaukee. A ty by se mohly právě u mladých zákazníků chytit.

Zdroje: Carbuzz.com, Harley-Davidson.cz, Nissan.cz, ZeroMotorcycles.cz, MotoForum.cz, Motorkáři.cz

Foto: Harley-Davidson

Aleš Dragoun
Diskuze (6)

Doporučujeme

10. 1. 2020 17:01
Cesta značky H-D do propadliste dejin
Je mi 50.let a kultovni motocykly H-D jsem obdivoval uz jako 10.lety kluk...Nezamenitelne,ikonicke s paradni zvukovou kulisou z motoru i z vyfuku...Nepatrim mezi ty s nadprumernou mzdou,presto jsem si dokazal poridit ojety H-D o kterem jsem vzdy snil i s rodinou...Bohuzel bych ho za zadny novy model ze soucasne produkce nevymenil,natoz za elektricky paskvil s nulovym uzitkem za nekrestanske penize...Mladi lide jsou pry ekologicteji zamereni,proto vsichni sazi na elektriku v autech a motocyklech...Nemyslim si ze mladi jsou zrovna ekolicteji zamereni...staci se podivat po mestech kdo dela bordel a nevadi mu pohodit po chodniku plastovou lahev od coli nebo zbytky jidla od kebabu a Mekáče v plastu primo na zem pred vas...Mladi nechteji elektriku ve svych vozech,mozna maximalne pro napajeni Iphone a zvukove aparatury ve voze...Cesta elektrizace motocyklu a nejen H-D je slepou ulickou...Kdo do ni bude stale jezdit vracet se a znovu vjizdet se jednoho dne dostane na konec te slepe ulicky odkud jiz nebude navratu...Mladi lide chteji nostalgicke ikonicke spolehlive stroje H-D s modernimi vnitrnostmi za prijatelnou cenu,kterou si mohou dovolit ve svem zivote splatit a poridit si i rodinu...Svet H-D a sedla novych modelu techto stroju mohou bohuzel stale sedlat jen manazeri firem s nadstardatnim platem nebo uspesni podnikatele...Mame hodne uspesnych manazeru a uspesnych podnikatelu,ale i ti vzhledem ke svemu pracovnimu vytizeni zjistili,ze je lepsi si na vikend H-D v prodejne pujcit,nez-li investovat do noveho,ktery bude cekat na sveho majitele v garazi az bude mit na nej cas nebo hezke pocasi na vyjizdku..Kdysi v nejvetsi krizi firma H-D prezila na rozdil od konkurence diky valecnym zakazkam za 2.svetove valky,pokud prijde dalsi krize v H-D vlivem svehlavosti a slepe ulicky s elektrikou,muze se tato ikonicka znacka jednou pro vzdy ocitnout v propadlisti dejin...A to by byla vecna skoda pro vsechny fandy znacky Harley-Davidson
Avatar - JohnST
11. 10. 2019 20:29
Elektricky Harley a peklo zamrzlo
Chlapici co si kupuju Harleye prdia na nejake elektricke hovadiny.. :-!
Avatar - SKAY
11. 10. 2019 19:06
Re: Dobře jim tak
Do města stačí ta hrůza z Indie za dvě kila :yes:
Avatar - kari.laz
11. 10. 2019 16:19
A čekal někdo něco jiného?
:no:
Avatar - CHerokee
11. 10. 2019 15:06
Dobře jim tak
"motorka dosáhne 177 km/h a v městském provozu ujede až 158 km na jedno nabití,".. vyjedeš kolem komína a už, aby ses strachoval, že nedojedeš dom. Jedna v Brně už u zákazníka je... ale to raději nekomentuju. Kdyby se vrátili k tomu, co uměli - dělat pohodlné a stylové ikonické choppery, udělali by lépe.Dnes není v nabídce ani jeden. Asi opět musí padnout na hubu, aby se vrátili ke kořenům... no není to poprvé v historii slavné značky.