Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Za řidítky Harley-Davidson Street Rod: Mistr krátkých tratí

Jiří Baborský
Diskuze (2)
S rebelskou verzí lidového Harleye Street uděláte po městě a okolí spoustu parády za rozumné peníze.

Městský rebel Street Rod nechodí kolem horké kaše. Nedá vám prostor přemýšlet, co všechno si sbalíte, koho vezmete do tandemu a kam pojedete. Je tady, abyste jezdili a zatraceně si to užili. Abyste se na něj těšili, abyste se usmívali, když k němu přicházíte, abyste s ním dělali parádu při korzování po městě a okolí. Nic víc, nic míň. Prostě motorka pro radost. Za slušných 215.245 Kč se slavným logem na nádrži a démonickou vizáží nám to dává celkem smysl.

Letošní novinka je derivátem před dvěma lety představeného lidového modelu Street 750. Ve zkratce připomeňme, že se vyrábí v Indii, jeho vidlicový dvouválec má pro Harley netypické vodní chlazení a začíná na 189.000 Kč.

Street Rod je z bratrů agresivnější. Pokérovaný výrostek s cigárem v koutku, co by se jen poflakoval po ulicích, dělal humbuk a bavil svoje kámoše. Syna takového nechcete. Harleye ano.

Stejně jako k lidem se svéráznou náturou si i ke Street Rodu musíte chvíli hledat cestu. Když jsme poprvé pracně složili kosti do absolutně nepřirozené polohy, napadlo nás, že tohle fakt ne. Sedíme akčně v předklonu, ruce na širokých rovných řídítkách, kolena u brady a vůbec nevíme, kam s pravou nohou, abychom neměli křeče a dokázali alespoň s minimálním citem šlapat zadní brzdu. Nadávek postupně ubývá, tělo si zvyká a mozek získává v zatáčkách jistotu. Novinku můžeme naklánět víc než základní model, a i když nám to v pozici skrčence nejdřív připadalo proti přírodě, začínáme v tom agresivním posezu nacházet jisté kouzlo.

Celkem tvrdý podvozek má proti výchozímu streetu zkrácený rozvor, delší zdvih zadního odpružení, širší pneumatiky a hlavně účinnější brzdy. Předloni jsme na ně dost nadávali, letošní novinka dostala i druhý přední kotouč, navíc s větším průměrem a celkově brzdí mnohem lépe.

Asi nejvíc si nás získal motor. Byť vodník, a tedy ne zcela podle tradiční receptury HD, má krásný zvuk, akorátní dávku neurvalosti a pro uvažované využití spoustu síly. Změněno bylo hodně – dostal ostré vačky, hlavy s lepším průtokem plynů, kompresi 12:1 místo 11:1, vyšší maximální otáčky (9000) a také o 20 % víc výkonu a o 10 % víc momentu. V nejpoužívanějším, středním pásmu otáček teď má mnohem víc chuti do života a přelety od semaforu k semaforu jsme si vážně užívali.

Street Rod nesedne každému. Je to svéráz, se kterým nebudete chtít jet na dovolenou. Ideálně se hodí na kratší, ale o to intenzivnější zážitky.

Harley-Davidson Street Rod
Motor čtyřdobý vidlicový dvouválec OHC
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 749
Výkon (kW/ot. za min) 50/8750
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 65/4000
Převodovka, sekundární převod 6°, řemen
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 2x 300/300
Pneumatiky P a Z 120/70 R17 a 160/60 R17
Rozvor (mm) 1510
Výška sedla (mm) 765 mm
Pohotovostní hmotnost (kg) 238
Objem nádrže (l) 13,1
Spotřeba paliva (l/100 km) 4,3
Základní cena (Kč) 215 245*
* Přepočteno z eur kurzem ČNB k 9. 8. 2017

Plusy

  • Charismatická osobnost
  • Silný motor
  • Hbitý podvozek
  • Velké množství doplňků

Minusy

  • Nepohodlný posaz
  • Vedro od motoru
  • Lacinější detaily

Jiří Baborský
Diskuze (2)
20. 8. 2017 22:56
Souhlasím
Mám ho asi deset dní a najel jsem zatím 600km. Je to můj druhý Harley a je radost ho řídit. Podle mého názoru nejlepší, co tahle firma zatím dala na trh. Jinak ten článek je naprosto přesný. Také jsem nadával a potom méně a méně a nakonec ho pochopil. :-)
Avatar - CHerokee
20. 8. 2017 21:38
Nesouhlasím
Toto není Harley. Nedrží se žádných tradic. Vyrábí se to v Asii, motor je chlazený vodou místo vzduchem, chybí tomu objem a cena rozhodně není rozumná. Za to jde koupit legendární řada Sportster, na kterém začínal i třeba Elvis.