Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Harley-Davidson uvádí nové motory. Novinka po sedmnácti letech!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Harley-Davidson si pro své velké cestovní stroje řady Touring připravil zcela nové vidlicové dvouválce, které jsou teprve devátou generací motorů v Big Twin v celé historii značky.

Harley-Davidson byl založen v severoamerickém Milwaukee v roce 1903 a historie jeho velkých dvouválců, jimž se říká Big Twin, se začala psát v roce 1914 s litrovým motorem F-Head.

Na tento motor navázal linie dvouválců slavných jmen Flathead, Knuckelhead, Panhead, Shovelhead, Evolution a Twin Cam. Posledně jmenovaný byl uveden v roce 1999 a nyní se připravuje na odpočinek.

Novou vlajkovou lodí v nabídce dvouválců značky Harley-Davidson se stává motor pojmenovaný Milwaukee-Eight, který má spojovat klasický vzhled i zvuk svých předků s výrazně lepšími výkony i komfortem.

Milwaukee-Eight zůstává věrný 45stupňovému rozevření svých válců a míří do modelového roku 2017 s objemy 1750 cm3 a 1870 cm3 ve třech provedeních.

Základem je Milwaukee-Eight 107 s menším z dvojice objemů a chlazením výhradně vzduchem, který je určen pro modely Street Glide/Street Glide Special, Road Glide/Road Glide Special, Electra Glide Ultra Classic, Road King a Freewheeler.

Následuje Twin-Cooled Milwaukee-Eight 107, který má rovněž menší objem, ale má kapalinou chlazené hlavy válců. Tato verze bude k dispozici pro modely Ultra Limited/Ultra Limited Low, Road Glide Ultra a Tri Glide Ultra.

Vrcholné provedení Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114 s větším objemem a částečným chlazením kapalinou bude výsadou špičkových modelů CVO Limited a CVO Street Glide.

Nové pohonné jednotky značky Harley-Davidson jsou vybaveny čtyřventilovou technikou s 50% nárůstem kapacity sání a výfuku. V každé hlavě válce jsou umístěny dvě svíčky.

Motory jsou vybaveny vyvažovací hřídelí, díky níž zvládnou odfiltrovat 75 % primárních vibrací při volnoběžných otáčkách. Díky tomu mají vyvolávat stejné pocity jako klasické motory Big Twin, ale ve vyšších rychlostech mají vynikat plynulejším a hladším chodem.

Ve srovnání s předchozími motory generace Twin Cam mají mít nové pohonné jednotky o 10 % vyšší točivý moment a očekává se, že jejich výkon může být i přes 73,6 kW (100 k). Zároveň mají ovšem vynikat i nižší spotřebou paliva a Harley-Davidson zmiňuje i nové řešení odvodu tepla, které má zvyšovat cestovní komfort jezdce i spolujezdce.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)