Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hasičské speciály Scania P 490 6×6 míří na španělská letiště

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Scania pro španělskou společnost AENA připravuje celkem 14 hasičských speciálů. Všechna tato vozidla jsou určena pro nasazení na letištích.

Scania vyrobila své první hasičské vozidlo v době, kdy většina tehdejších hasičských sborů používala vozy tažené koňmi a ruční pumpy. Produkci hasičských vozidel se švédská značka věnuje již 105 let.

Nejen díky této tradici se pro hasičská vozidla značky Scania rozhodla společnost AENA, která provozuje 46 letišť napříč Španělskem, včetně Madridu, Barcelony, na Mallorce a dalších místech.

Scania společnosti AENA dodá hasičské speciály na podvozcích P 490 6x6 s třináctilitrovými motory, umožňujícími vozidlům při plném zatížení akceleraci z 0 na 80 km/h za méně než 35 s. Tato hasičská vozidla splňují přísné požadavky Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO).

Z celkového počtu čtrnácti vozidel jich devět nese hasičskou nástavbu od společnosti Iturri a zbývajících pět je osazeno nástavbou značky Rosenbauer. Scania zmiňuje, že tyto nástavby disponují nádržemi na 6100 litrů vody, 750 litrů pěnidla a 225 kg prášku pro hašení.

Na střeše kabiny mají tato vozidla umístěno vodní dělo, schopné hasit požáry do vzdálenosti 65 metrů. Druhé vodní dělo s dosahem 40 metrů je umístěno na přídi pod čelním sklem.

Scania je díky svému modulární systému schopná postavit těžká nákladní vozidla pro řadu aplikací. Základem je samozřejmě široká škála podvozků od relativně lehkých konfigurací 4x2 až po provedení 8x6 s jednou či více řiditelnými nápravami, na nichž lze postavit standardní hasičské vozidlo, letištní speciál nebo hasičský vůz pro průmyslové areály.

V nabídce je i široká škála kabin. Kromě obecně známého označení velikostí P, G a R jsou na výběr ještě posádkové kabiny CrewCab a modely se sníženým nástupem. Kabiny s nízkou a plochou střechou pak umožňují instalaci nástaveb s žebříky nebo plošinami, aniž by bylo třeba kabinu upravovat.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)