Henrik Fisker přechází na druhou stranu barikády, do VLF Automotive
Za práci hlavně pro BMW by měli Fiskerovi postavit pomník. Pak ale propadl kouzlu hybridů a projekt Fisker Karma tak úspěšný nebyl. Jistě, Henrik futuristickému čtyřdveřovému sporťáku se čtyřválcem Ecotec a elektřinou věřil, poté, co svou firmu opustil, si hned jednu Karmu koupil. Jenže přislíbené vládní peníze nepřišly a muselo dojít k neodvratnému konci. Auto se možná vrátí jako Elux, ale společnost už má jiné majitele, čínský Wanxiang. Navíc se ještě objevily spory s VL Automotive Boba Lutze kvůli ukradeným prototypům.
Jenže teď se dějí věci. Henrik Fisker přechází právě do společnosti, která už dnes nese název VLF Automotive! Chystá zatím dosti pochybný projekt na základě Fiskeru Karma, jen s tradičním benzinovým motorem ze starší Corvetty ZR1. Jmenuje se Destino. Že už jste o něm slyšeli? Ale jistě, pořád jde o jedny a tytéž lidi kolem Gilberta Villareala a bývalého velkého muže General Motors. Prototyp představili v Detroitu 2013 a o rok později se zde ukázalo Destino Red se skládací pevnou střechou, což nebylo nic jiného než „zapůjčený“ prototyp Karma S alias Sunset z roku 2009, ale bez jakékoli mechaniky.
Letos v Detroitu se představí modernizované Destino, ale pod kapotou mu bije pořád vidlicový osmiválec 6,2 l s kompresorem, který dává 476 kW (646 k) a 819 N.m. Asi má větší šanci na úspěch než elektromobil, respektive hybrid, neváží sice už hodně přes dvě tuny, ale pořád značných 1950 kg. Očekávejme sprint z klidu na stovku za 4 s a rozlet až na 322 km/h, takže sportování mu zas tak úplně cizí není. Snad už se konečně letos začne vyrábět, místem vzniku bude továrna v Auburn Hills. VLF Automotive na něj nalepili cenovku 229 tisíc dolarů (5,67 milionu korun).
A stále je to auto povědomých tvarů, což už není kamenem úrazu. Pokud ještě existují nějaké soudní spory mezi oběma stranami, tímto může být celá záležitost smetena ze stolu. Jistě, Villareal a Lutz ho prostě přetáhli k sobě, stal se šéfem designu (jak jinak!) a produktové strategie. Kromě toho hodlají VLF Automotive vyrábět i Force 1, rovněž Dánovo dílo. Henrik Fisker se zkrátka nenudí, ještě do všeho přidal soud s bývalým chlebodárcem Aston Martinem kvůli designu právě onoho supersportu.