Holden HSV GTS – 418 klokanů
Australský Holden přichází se sportovním modelem sedanu HSV.
Australská automobilka Holden sice patří do koncernu General Motors, i přesto je v Americe i Evropě prakticky neznámá. Působí totiž prakticky pouze v zemi vzniku – v Austrálii. Tam se, jak známo, jezdí po špatné straně silnice, takže si holdenů může užívat nanejvýš tak pár nadšenců v Británii. A to je škoda, minimálně v případě sedanu HSV. Ten totiž dostal sportovní verzi označenou GTS.
Srdcem tohoto modelu je vidlicový osmiválec o objemu 6,0 l, který disponuje výkonem 307 kW (418 koní) při 6000 otáčkách a točivým momentem 550 Nm při 4400 ot/min. Motor přenáší svou sílu prostřednictvím šestistupňové přímo řazené (případně šestistupňové automatické s možností sekvenčního řazení) převodovky na zadní kola. Ta obouvají 20“ speciálně vyvinuté pneumatiky Bridgestone o šířce 275 mm. Maximální rychlost výrobce raději ani neuvádí, zrychlení z nuly na 100 km/h však zvládne za fantastických 5 s, což z něj dělá jeden z nejrychlejších sedanů světa.
Vývoj elektronicky řízeného pérování, které umožňuje stiskem tlačítka změnit relativně komfortní sedan v náčiní vhodné na závodní okruh, trval Holdenu 3,5 roku a není vyloučeno jeho použití i u dalších značek koncernu GM.
S výkonným motorem koresponduje i agresivní
aerodynamický kit, zadní svítilny mají Zpomalení mají na starosti brzdy se čtyřpístkovými třmeny, nezbytnou samozřejmostí je systém jízdní stability.
V interiéru najdete kožené čalounění, sportovní přístrojový štít a volant, o bezpečnost posádky se stará šest airbagů.
Kromě sedanu GTS dostaly tento motor také verze HSV ClubSport R8 a luxusní HSV Senator Signature.