Když se to tak veme, tak za tú cifru se dá pořídit už nové malé auto anebo solidní ojetina. To za bolševika byl rozdíl v cenách aut a motorek propastný. Myslím, že je to tím, že se auta relativně dost zlevnila a motorky podražily. Alespoň ty solidnější. :-! Nevím jak je to s konkurencí na trhu, ale myslím, že Japonci všechny ostatní velkovýrobce motorek vytlačili z trhu a teď si dělají s cenami co chtějí. :-!
Motorky dělají Italové, Němci, Angláni, Amíci a nakonec i Rakušáci (když zmíním ty hlavní) a nemyslím, že by byli vytlačení z trhu.
Cena je normální, není to už jako za péráka. První Hondy 750 four někdy v roce 1973-4 stály v Tuzexu také jako menší auto. V Německu stála v roce 1969 tahle motorka (750 four) 6495 Marek a pro srovnání Mercedes W 114 (jako dnešní E) stál od 12000 Marek.
Takže oproti minulosti je ta Honda CB1100 EX vlastně za těch 329 k Kč docela levná, protože za cenu dvou motorek se nový MB řady E dnes koupit nedá, jako tehdy.
Z top 10 je asi 5 skútrů. :-) Jinak dvě Brambory, dvě Yamahy (ve své době neuvěřitelně výhodné nabídky) a jedna Kawa. V Itálii jsou 9 z 10 skútry (a jedna Brambora). :-) Ve Španělsku snad 10 z 10 skútry. Nic moc přehled.
Ve svém okolí tedy vídám hodně evropské značky. Ducati, Aprilie, MV Agusty, BMW, KTM, Triumphy. Japonských tolik ne, i když také jsou (hlavně lahůdky jako R1). Skútry nepočítám (ne, že bych proti nim něco měl, ale o nich snad není řeč).
Proč miliardářské? Znám i celkem běžné lidi (co se příjmů týče), kteří jsou opravdoví blázni a mají třeba milion a půl v motorkách. Ale většinou mají jeden, maximálně dva stroje. Motorka za 300-400 tisíc není zrovna nedosažitelná. Takový vynikající Street Triple začínal snad na 225, nebo kolik to bylo. Jen pro ujasnění, nebydlím v ČR. Podívej se, jak vysoké umístění mají ta BMW. To je úplně jiný svět v porovnání s těmi skútry okolo, nebo MT-07. MT-07 je dobrý stroj pro začátečníka, ale není to zrovna něco, po čem bys slintal (mluvím o původní verzi, k omlazené jsem se ještě nedostal). A většina lidí, co od motorek znám, už nejsou zelenáči a můžou si trochu dopřát. Japonské stroje tedy zastoupeny jsou, ale jsou to spíš ty zajímavější než prostě levné kousky (i když R1 asi není dobrý příklad). Znám i mladší lidi (< 30), kteří nemají auto, ale mají pěknou motorku (jako je Monster, koupenou novou).
Taky jsem čekal cenu tak o 50tis nižší, tato retra nebývají přece zase tak drahá... Ale je fakt, že tady máme řadový čtyřválec a ten holt něco stojí. Navíc motorka vypadá fakt parádně, není to kýčovité retro, je to absolutní nadčasovost a zřejmě i parádně jezdí (svým způsobem) takže myslím, že se v pohodě prodá i za avizovanou cenu... Kdo ji chce, ten to prostě dá...
Je to maximálně dotažené "retro", v automobilové produkci to nemá obdoby a ani by to nešlo udělat v takové míře s podmínkami dnešních automobilových homologací.
A tyhle řadové čtyřválcové CéBéčka od Hondy, to je absolutní motocyklová klasika.
Tak za bolševika tady byla vrcholem Jawa 350, což byla spíš "koloběžka" ;-) s dvouválcovým dvoutaktem, čtyřkvaltem a bubnovými brzdami..., takže na techniku Hondy CB 750 F (od 1969) se mohla dívat leda tak s otevřenou pusou.
Že byla drahá vem čert. Čert vem, i to, že byla, podle tebe, těžká. Těžká byla zrovna jako stejné půllitry té doby (třeba v porovnání s tehdy u nás dostupnými Norton ES2 nebo Matchless G80). Prostě to nebyl Stadion nebo Jawa Robot, byl to půllitr.
Hlavně ale nefungovala ani z poloviny tak dobře jako obyčejný tehdejší pérák. Bídnej rám, zadek jako pérák v době, kdy už svět znal kejvačky, motor měl sice dobrý výkon, ale o to víc se sr.l, slušně byl poruchovej. Královským hřídelem počínaje (ať už šroubovým nebo pozdějším s přímým kuželovým ozubením) a třeba dynamem konče. Dokud neudělali velké bubny, tak to vlastně brzdy ani nemělo. Jízdní vlastnosti byly takové, že pokud to vůbec jelo, tak nezabít se na tom, bylo umění a výhra v loterii.
Tak to jen krátce k tomu, podle tebe, vrcholu. Nic ve zlém, ale do motorek se raději nepouštěj.
Samozřejmě, že to byl vrchol. Alespoň v domácí produkci. V době dvoutaktů to byl jediný čtyřtakt a pětistovka, když vše ostatní mělo max poloviční objem a výkon.
Souhlasit by se dalo jen a pouze v případě, že by se na tom dalo jezdit a nebylo to věčně rozbitý. Vrchol jaksi předpokládá dobrou funkčnost.
Max. poloviční objem a výkon ? Vždyť pérák, ogar i kývačka měly i motory 350 ccm, to je víc než poloviční objem, výkon 16 koní je také víc než půlka z 26.