Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CRF250R: Nový ostrý čtvrtlitr pro motokros

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Honda si pro modelový rok 2018 připravila kompletně přepracované provedení produkčního modelu CRF250R pro starty ve třídě MX2.

Motokrosová Honda CRF250R míří do modelového roku 2018 jako stroj zcela nové generace, který sdílí s dosavadním provedením prakticky jen označení. Novinka jde přitom ve stopách většího modelu CRF450R, jehož nejnovější generace byla připravena pro letošní sezónu.

Srdcem motokrosového speciálu je zcela nově vyvinutý čtyřtaktní jednoválec o objemu 249,4 cm3 s rozvodem DOHC, disponující o 9 % vyšším maximálním výkonem v o 2000 otáček za minutu širším rozmezí.

Honda neuvádí maximální výkon a točivý moment nového motoru, ale zmiňuje, že jednoválec s vrtáním 79 mm a zdvihem 50,9 mm má nyní kompresní poměr zvýšení z 13,8:1 na 13,9:1

Na nový motor navazuje pětistupňová převodovka, která byla zkonstruována z nové vysokopevnostní oceli, je o 200 g lehčí a disponuje mírně zkrácenými převodovými poměry pro první a druhý rychlostní stupeň.

Jezdec má k dispozici tři palivové mapy určené pro různé jízdní podmínky. První z nich nese označení Standard, druhá Smooth a třetí Aggressive. Nově je pak součástí standardní výbavy i elektrický startér.

Honda CRF250R pro modelový rok 2018 využívá stejný rám a odpružení jako současný model CRF450R. Hliníkový rám sedmé generace, který je použit u čtvrtlitru, je oproti svému předchůdci o 340 g lehčí. Zadní pomocný rám je nyní z extrudovaného hliníku (namísto kovaného) a je o 20 % lehčí.

Oproti řešení u stávající CRF250R je geometrie podvozku výrazně odlišná; rozvor je o 3 mm kratší (1486 mm) a vzdálenost mezi čepem kyvného ramene a osou zadního kola je o 15 mm kratší (573 mm). Sklon vidlice je 27,5° a závlek 116 mm. Těžiště se nachází o 1,4 mm.

Sedlo se nachází o 6 mm výše v 957 mm a světlá výška vzrostla o 5 mm na 327 mm. Hmotnost s provozními náplněmi (bez paliva) činí 103,3 kg, s palivem pak 108,1 kg.

Podvozek novinky využívá vpředu 49mm inverzní vidlicí Showa s vinutými pružinami, zatímco vzadu je tlumič Showa spojený se systémem Honda Pro-Link. Brzdový systém využívá vpředu kotouč o průměru 260 mm s dvoupístkovým třmenem a vzadu kotouč o průměru 240 mm s jednopístkovým třmenem.

Hlíníkové ráfky o průměru 21 palců vpředu a 19 palců vzadu jsou standardně obuty do pneumatik Dunlop GEOMAX MX3S o rozměrech 80/100-21 vpředu a 100/90-19 vzadu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - flyboyeda
5. 8. 2017 21:19
Nádhera
:yes: