Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda e má české ceny: Roztomilý elektromobil omlouvá vyšší cenu bohatou výbavou

Stanislav Kolman
Diskuze (65)

Japonská značka uvádí na český trh elektromobil Honda e. Na samotný základ si připravte 899.900 Kč, výkonnější verze stojí necelý milion.

V roce 2017 představila automobilka Honda koncept městského elektromobilu s kulatými světlomety, jehož roztomilý vzhled nechával vzpomenout na první generaci Civicu. O dva roky později jsme si na velkých evropských autosalonech mohli prohlédnout finální verzi, která sice je o něco civilnější, základní rysy ji však zůstaly.

A teď už kromě vzhledu víme i to, kolik elektrická novinka Hondy stojí na českém trhu. Základní Honda e stojí 899.900 Kč, přičemž hovoříme o slabší variantě s výkonem 100 kW (136 k) a 315 newtonmetry točivého momentu. Auto je vždy zadokolkou a v této konfiguraci je na stovce za 9,5 sekundy. Všechny varianty jsou vybaveny akumulátorem s kapacitou 35,5 kWh a Honda deklaruje dojezd 220 kilometrů na jedno nabití, což je dle výrobce pro klasické městské popojíždění plně dostačující.

Byť jde o základní výbavu, už ta nabízí nesčetné množství prvků. Dostanete například digitální přístrojový štít se dvěma 12“ obrazovkami přes celou palubní desku. Nechybí 16“ kola kamery nahrazující konvenční zrcátka, vyhřívaná přední sedadla, automatický klimatizace, kožený volant,  elektricky ovládané panoramatické střešní okno, parkovací senzory vpředu i vzadu či plně diodová světelná technika.

Vyšším výbavovým stupněm je e Advance, což je výkonnější varianta o síle 113 kW (154 k), hodnota točivého momentu je však shodná. Za cenu 976.900 Kč dostanete kromě větší porce síly i detekci objektů v mrtvém úhlu, asistenta při couvání z parkovacího místa, vyhřívaný volant či audiosystém s osmi reproduktory. Také tato verze obouvá šestnáctipalcová kola. Zajímavé je, že na výkonnější Hondu e můžete obout bez příplatku i sedmnáctky.

Honda e - technická data a české ceny
Model e e Advance 16“ e Advance 17“
Nejvyšší výkon [kW] 100 113 113
Točivý moment [N.m] 315 315 315
Max. rychlost [km/h] 145 145 145
Zrychlení [s] 9,5 8,3 8,3
Kapacita akumulátoru [kWh] 35,5 35,5 35,5
Spotřeba [kWh/100 km] 18-20 18-20 18-20
Dojezd WLTP [km] 220 220 220
Provozní hmotnost [kg] 1518,3 1530,6 1545,6
Základní cena [Kč] 899.900 976.900 976.900
Stanislav Kolman
Diskuze (65)

Doporučujeme

16. 1. 2020 23:43
Nedává smysl,
pokud chce někdo malou stylovku do města, vezme Fiat 500e - od 250 tisíc jetý, kolem 350 tisíc minimálně použité kousky. Komu nezáleží na stylu - Citigo. Kdo chce něco trochu většího, s exkluzivní technikou, nízkou hmotností, karoserií z karbonu a parametry sporťáku, bere BMW i3. Mezi většími auty Leaf, Zoe, elektromobil od VW, následně Teslu. Tato Honda je sice celkem hezká, ale za tu cenu ani s těmi zbytečnými displeji uvnitř prostě nedává smysl.
15. 1. 2020 22:22
Spotreba
Ta udavana spotreba 18-20kWh je samozrejme nesmysl. Staci prepocitat vyuzitelnou kapacitu baterky 32kWh dojezdem.

Tady jsou podrobnejsi udaje.

Energy Consumption
EVDB Real Range
Range * 200 km
Vehicle Consumption * 16 kWh/100km

CO2 Emissions 0 g/km
Vehicle Fuel Equivalent * 1.8 l/100km
WLTP Ratings
Range * 220 km
Rated Consumption * 18 kWh/100km
Vehicle Consumption * 14.5 kWh/100km

CO2 Emissions 0 g/km
Rated Fuel Equivalent * 2.0 l/100km
Vehicle Fuel Equivalent * 1.6 l/100km
Rated = official figures as published by manufacturer. Rated consumption and fuel equivalency figures include charging losses.
Vehicle = calculated battery energy consumption used by the vehicle for propulsion and on-board systems.
Real Energy Consumption Estimation
between 10.7 - 22.9 kWh/100km
City - Cold Weather * 16.4 kWh/100km
Highway - Cold Weather * 22.9 kWh/100km
Combined - Cold Weather * 19.4 kWh/100km

City - Mild Weather * 10.7 kWh/100km
Highway - Mild Weather * 17.8 kWh/100km
Combined - Mild Weather * 13.9 kWh/100km
15. 1. 2020 21:31
Podcenovana Honda
Myslim, ze Honda nastavila cenu optimisticky, protoze tusi zajem zakazniku, kteri nemaji hluboko do kapsi.

Honda proda v Evrope minimalne tolik EV, aby nemusela platit ZADNE emisni pokuty.
Tomu bude cena eventuelne prizpusobena.

Tohle auto ma podprumerny dojezd, prumerne hodnoty nabijeni.
Zato ma spickovou novou platformu se zadnim pohonem, propracovany termomanagement, inovativni interier, kamerovy zrcatka atd.

Uvidime jaky budou prodeje. Treba zjistime, ze zdejsi (pragmaticke) argumenty uplne neplati a roztomila Honda se prodavat bude.

Kazdopadne idealni auto do mesta. :yes: Za (zatim) vysokou cenu. :-|
15. 1. 2020 20:21
Re: Promarněná šance
Opet nesmyslny clanek porovnavajici CELKOVE emise EV s LOKALNIMI emisemi co2 spalovaku.

:no: :no: :no:

Je treba porovnavat celkove s celkovymi..
15. 1. 2020 20:13
Re: Honda
Evropskou..