Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda HR-V 1.5 i-VTEC (96 kW) CVT – Městský pohodář

David Bureš David Bureš 28. 9. 2016
34
127
Zobrazit náhledy (34)
Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V
HR-V s atmosférickým motorem a CVT převodovkou ocení hlavně zájemci o městské přibližovadlo. Mimo město je auto příliš líné.


Motor, jízdní vlastnosti


Honda HR-V je jedním z modelů, které v posledních letech zamířily do stále oblíbenějšího segmentu malých SUV. Automobil už jsme vyzkoušeli s turbodieselem i se zážehovým motorem, v obou případech v kombinaci s manuálem. Co když se ale zájemce ptá po samočinné převodovce? Odpovíme mu tímto testem.

Nebývá zvykem, aby naším redakčním testem prošly všechny nabízené motorizace daného modelu (tedy pokud se nebavíme o sporťácích s jediným motorem v nabídce), v případě Hondy HR-V se to ale právě povedlo. Toto SUV segmentu B jsme už vyzkoušeli s 1.5 i-VTEC (96 kW) v kombinaci s manuálem a turbodiesel 1.6 i-DTEC (88 kW) s manuálem jsme porovnali s konkurenčním Renaultem Captur. Nyní došlo i na vyzkoušení poslední nabízené kombinace, zážehové patnáctistovky s bezstupňovou převodovkou.

Miluje město

Opravdu, HR-V je na českém trhu skutečně nabízeno jen v těchto třech kombinacích pohonného ústrojí. Turbodiesel se samočinnou převodovkou dostupný není, stejně tak musíme zapomenout na hybrid a zážehovou osmnáctistovku (103 kW), které jsou dostupné v ostatních koutech světa. Také pohon všech kol v české nabídce chybí. A v případě nějakého silnějšího benzinového motoru je to nepochybně škoda, protože ten by určitě pár zájemců přilákal. Testovaná zážehová patnáctistovka totiž působí jako takové nedochůdče.

Už při testování kombinace tohoto motoru s manuálem jsme si povšimli, že udávaný výkon 96 kW sice na papíře vzbuzuje úctu, jenže kvůli pouze atmosférickému plnění motoru jej doprovází jen točivý moment 155 N.m. A ten se s vysokým autem zkrátka pere, což je v případě spolupráce s převodovkou CVT ještě zřetelnější než u manuální převodovky.

Honda HR-V – srovnání s konkurencí
ModelHonda HR-VMazda CX-3Opel Mokka XŠkoda Yeti
Motor1.5 i-VTEC2.0 Skyactiv-G1.4 Turbo1.4 TSI
Pohon4x24x24x24x2
3]"}'>Zdvihový objem [cm3]1498199813641395
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]96/660088/6000103/4900-600092/5000-6000
Točivý moment [N.m/min]155/4600204/2800200/1850-4900200/1400-4000
PřevodovkaCVT6A6A7DS
Max. rychlost [km/h]187187191186
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,29,910,710,1
Komb. spotřeba [l/100 km]5,25,86,25,8
Základní cena [Kč]574.900529.900485.900492.900

Jestliže ve městě není dané kombinaci moc co vyčítat, mimo město a hlavně na dálnici se její nevýhody projeví v celé své kráse. Převodovka s plynule měnitelným převodem sice nabízí sedm virtuálních stupňů podobně jako ústrojí Lineartronic od Subaru, vysavačovému efektu se ale tahle honda při akceleraci nevyhne. Po silném sešlápnutí plynu otáčky vyletí k hranici 5000 otáček, kde už je agregát notně hlučný. V tomto pásmu by se mohlo zdát, že už se něco u slabého motoru bude dít, jenže dynamika i v takových výšinách zůstává průměrná, výkon negraduje, spíše tu vůbec není. Rád bych upozornil na to, že to není zapnutým ekologickým módem, který oproti tomu výchozímu vlastně není poznat. Reakce už tolik neotupí.

suv honda testy suv honda testy
 

Převodovka přitom nabízí i možnost manuálního řazení mezi virtuálními stupni. Výhodou je, že řadicí páčky se prakticky otáčí spolu s volantem. Jenže když se motor vytočí moc, převodovka si kvalt sama změní.

Při dálničním tempu se sice otáčky při 130 km/h ustálí na hodnotě 3000, v nichž je motor příjemně odhlučněn. Jenže stačí narazit na jakékoliv převýšení a převodovka nechá kvůli udržení rychlosti jednotku opět vytočit, což posádka kvůli doprovodnému hluku příliš neocení.

Honda HR-V tak skvěle naplňuje charakter městského SUV, ve městě se totiž cítí nejlépe. V městských ulicích je výkon dostatečný, variátor navíc znamená hladkou jízdu bez jakéhokoliv cukání. Otáčky se navíc během klidné jízdy drží nízko, kolem 2000 otáček, což ve výsledku prospívá spotřebě. HR-V si tak při popojíždění Prahou řeklo o 6,5 l/100 kilometrů, zatímco jízda po dálnici znamenala 6,7 l/100 kilometrů.

Mdlý charakter motoru navíc zamrzí s ohledem na podvozek HR-V. Na něm je totiž znát, že by silnější agregát v útrobách rozhodně zvládl. Jízda je na 17palcových kolech plavná, automobil výtečně filtruje jednotlivé nerovnosti. Auto znervózní až na opravdu rozbitých cestách, kde poněkud poskakuje. Od podvozku se ale neozývají žádné hlasité rány, jen jemný dusot, což s ohledem na použití jednoduché zadní nápravy příjemně překvapí.

HR-V navíc účinně brzdí a s jistotou drží směr, jen škoda toho nekomunikativního řízení. Přesto by se řidič mohl za volantem bavit, jen kdyby nebylo znát, že ten motor při rychlé jízdě příliš týrá.

Design, interiér


Mdlý vzhled

Honda HR-V (na vybraných trzích Vezel či XR-V) patří mezi nejprodávanější SUV na světě, v Evropě ale na nejprodávanější konkurenty výrazně ztrácí, což při pohledu na vnější vzhled až tolik nepřekvapí. HR-V je sice takové uniformní a poněkud nudné, výsledek ale přece jen sedne spíše Američanům a Asiatům než evropskému vkusu. Z některých úhlů se HR-V dokonce zdá až neforemné, což nezachraňuje ani vtipný detail v podobě ukrytých klik zadních dveří. Záď pak působí jak z minulého desetiletí. Zkrátka a dobře, podle mého názoru jsou na trhu i pohlednější malá SUV než HR-V.

To kabina je na tom podstatně lépe. Jednoduše řešená palubní deska působí moderně, což dále podporují dotykové plochy nahrazující většinu konvenčních tlačítek. Na toto řešení jsme si ale stále nezvykli, pořád se nám stává, že někdy auto na pokyn zkrátka nezareaguje a jindy zareaguje víckrát, než by bylo potřeba. Příliš spokojeni jsme nebyli ani s multimediálním systémem, který u Hondy kritizujeme už poněkolikáté. Ovládání systému je složitější (stejně tak jako u palubního počítače), v testovaném exempláři jsme se pak navíc nemohli příliš spolehnout na navigaci, často totiž ztrácela signál.

suv honda testy suv honda testy
 

Zato na zbytku je znát, že si Honda dala s kabinou HR-V záležet. Plasty sice nejsou měkčené, na pohled ale vypadají hodnotně, uvnitř navíc nic nevrže nebo nedrncá. Doslova puncem luxusu jsou pak částečně čalouněné dveřní panely. Potěšila nás i komfortní sedadla, naopak výhrady máme k malým odkládacím prostorům. Sedí se výše, což je vedle vyšší konstrukce způsobeno také umístěním palivové nádrže pod přední sedadla. Vyšší posaz navíc dále zdůrazňuje nízká palubní deska.

Vnitřní prostor svojí velikostí potěší. Vpředu je místa habaděj, vzadu si budou stěžovat jen urostlí čahouni, vysocí kolem 190 centimetrů. V jejich případě je totiž bude omezovat otevíratelná panoramatická střecha vrcholné verze Executive, která jim ubírá místo nad hlavou.

Stejně tak potěší obří zavazadelník, který nabízí objem 470 litrů. Vysoké hodnotě pomáhá dvojitá podlaha, ukrývající další velký prostor, původně vyhrazený pro rezervní kolo. Všechny v Česku nabízené verze HR-V jsou ale dodávány jen se sadou na opravu pneumatik.

Výtečnou vlastností HR-V je pak její variabilita. U Hondy jsou již tradicí zadní sedadla Magic Seats. Ta lze nejen sklopit v poměru 60:40, což vytvoří rovnou ložnou plochu bez schodu, ale lze také zvednout jejich sedáky, díky čemuž je možné rozměrné předměty převážet i v kabině. Jednoduché je i nakládání zavazadel, a to díky rozměrnému víku zavazadelníku a nízké nákladové hraně ležící jen 66 centimetrů nad vozovkou.

suv honda testy suv honda testy
 

Levná není

Slabý motor bychom hondě byli ještě schopni odpustit, kdyby se jednalo o levný model. Jenže pořizovací náklady jsou u HR-V vysoké. Základní cena testované kombinace činí 574.900 korun, což je ve srovnání s konkurencí opravdu hodně. Takový Opel Mokka X se srovnatelným agregátem 1.4 Turbo (103 kW) a šestistupňovým automatem je o bezmála 90.000 korun levnější.

Honda vysokou cenovku částečně kompenzuje bohatou základní výbavou. Ta zahrnuje i takové prvky jako vyhřívaná přední sedadla, systém rozpoznávání dopravních značek, duální automatickou klimatizaci nebo parkovací senzory vpředu i vzadu. Jenže když auto porovnáme s konkurencí i po doplnění další výbavy (viz tabulka), zjistíme, že honda stále zůstává dražší. Alespoň že tam je ta poctivá konstrukce a kvalitní kabina.

Honda HR-V – srovnání výbavy s konkurencíHonda HR-VMazda CX-3Opel Mokka XŠkoda Yeti
Motor1.5 i-VTEC/96 kW2.0 Skyactiv-G/88 kW1.4 Turbo/103 kW1.4 TSI/92 kW
PřevodovkaCVT6A6A7DS
VýbavaEleganceAttractionEnjoyFresh*
Základní cena [Kč]574.900529.900485.900516.900*
Airbagy6667
Elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátkaSSSS
El. stahování předních/zadních okenS/SS/SS/SS/5.100
Klimatizace automatickáSS19.000S
Kola16" litá16" litá17" litá16" litá
Kožený volantSSSS
Metalický lak13.90013.90013.90014.700
Navigace16.00012.50030.00017.500
Palubní počítačSSSS
Parkovací senzory vpředu/vzaduS/S-/S12.500S/8.100
Přední mlhovkySSSS
Přední sedadla vyhřívaníSS8.500S
RádioSSSS
Světlometyhalogenovédiodovéhalogenovéhalogenové
TempomatSSS-
Cena s příplatky [Kč]604.800556.300569.800562.300
*Základní verzí Škody Yeti je aktuálně stupeň Trumf, který v kombinaci s 1.4 TSI/92 kW a DSG stojí 492.900 Kč. Nabídka příplatkové výbavy je ale v jeho případě omezena, proto jsme pro porovnání s konkurenty vybrali až vyšší stupeň Fresh

Závěr


Závěr

Honda HR-V má v testované konfiguraci několik výrazných negativ. Její pořizovací cena je nadmíru vysoká, atmosférický motor se s autem hodně pere a převodovka CVT se projevuje charakteristickým vysavačovým efektem, kdy ve finále auto jenom řve a nijak zvlášť nejede. Řešení je tak nasnadě, kombinaci benzinového čtyřválce 1.5 i-VTEC (96 kW) s převodovkou CVT se vyhněte. Tedy pokud s ním chcete jezdit i jinde než v městech, kde víceméně postačuje.

Až na testované pohonné ústrojí je totiž HR-V povedeným vozem – podvozek slušně filtruje nerovnosti, kabina je prostorná a velký zavazadelník nabídne vysokou úroveň variability. Raději tak sáhněte po dříve testovaném turbodieselu 1.6 i-DTEC (88 kW, 300 N.m), který nás zaujal mnohem více. A jestliže od auta očekáváte alespoň nějakou dynamiku, bude tato volba zajímavější i pro vás.

suv honda testy suv honda testy
 

Nejlevnější verze modelu489.900 Kč (1.5 i-VTEC/96 kW Comfort)
Základ s testovaným motorem574.900 Kč (1.5 i-VTEC/96 kW CVT Elegance)
Testovaný vůz bez příplatků664.900 Kč (1.5 i-VTEC/96 kW CVT Executive)
Testovaný vůz s výbavou678.800 Kč (1.5 i-VTEC/96 kW CVT Executive)

Plusy

  • Komfortní odpružení nerovností
  • Bohatá základní výbava
  • Prostorná kabina
  • Variabilita a velký zavazadelník

Minusy

  • Mdlé reakce motoru
  • Vysoká pořizovací cena

Foto: Jiří Káš

Zobrazit celý článek
Témata
Honda HR-V 1.5 i-VTEC (96 kW) CVT
Cena základní sestavy 664 900 Kč
Výbava základní sestavy Šest airbagů, varování před čelní srážkou, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti, automatické přepínání dálkových světel, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, bezklíčový vstup, čalounění kombinující kůži s látkou, vyhřívaná přední sedadla, dvouzónová automatická klimatizace, tempomat, kožený multifunkční volant, elektrické ovládání oken, multimediální systém, navigace, panoramatická střecha, dešťový a světelný senzor, parkovací senzory vpředu a vzadu, zadní parkovací kamera, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, diodové světlomety, přední mlhovky, 17“ kola z lehkých slitin, sada na opravu pneumatik. Kč
Cena testované sestavy 678 800 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak (+13.900,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 155 / 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4.6 / 5.2
Emise CO2: 120
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 448 / 1533
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1245 / 545
Rozměr pneu: 215/55 R17
Honda HR-V 1.5 i-VTEC (96 kW) CVT
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4294
b) šířka (mm): 1772
c) výška (mm): 1605
d) rozvor (mm): 2610
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 940
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 570
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Motor + prevodovka
| 28. 12. 2018
Jaký má význam udávat poměr hmotnosti auta k nejvyšší hodnotě momentu na klikové hřídeli?
HR-V ve skutecnosti
| 1. 10. 2016
Já bych s tím problem tedy určitě neměl :-)
HR-V ve skutecnosti
| 1. 10. 2016
:-) :yes:
Vykon motoru 1.5 CVT
| 1. 10. 2016
Hrv s timto motorem 1.5 a CVT prevodovkou jsem koupil dceri letos v cervnu EXE provedeni. Prvnich 1500 km bylo skutecne takovych jak se pise v testu hluk a podrazovani na dalnici s tim ze vozidlo absolvovalo 4 x trasu Praha -Presov a zpet. Nyni ma 6tis po druhe vymene oleje a motor je k nepoznani nez byl novy resp prvnich 1tkm bylo v dalnicnich stoupanich az neprijemne a trochu utrpeni. 7 cku cvt ( radi klasicky je tam 7 stupnu ) nezaradil nikdy a kdyz se drzelo 140 kmh tempomat tak podradilo na 4 ku a hluk. Co dalsi delsi cesta tak tissi motor ziskava silu a v kopcich uz nepodrazuje. Tak verim ze nove auto bylo pro testmana zklamanim. Ale verte ze byt jen po 6 tkm ten motor vyrazne ztichne a podradi max na 6 tku. Jakmile bude mit 20 tkm verim ze to bude jine auto. Auto lehke EXE v zatackach na 17 tkach jak motokara. Brzdy famozni a predni sedacky na delsi ceste pohodlnejsi nez u CRV 2014. Ve meste je uzasne a na dlouhe cesty resp dalnici treba dat 1,5 cvt cas na zabeh. Vyrazne se pak meni k lepsimu. Hezky den
HR-V ve skutecnosti
| 1. 10. 2016
K tomu nemám co dodat. Názor a informace, podané bez zbytečných emocí a invektiv. Plně se s tím ztotožňuji :yes:
Já beru LC u "běžných aut" jako takavou libůstku, nebo jak to napsat, kterou - jak píšeš, člověk běžně nevyužije. A pokud tedy výrobce potřebuje nalhat sekundy, mělo by to tam být vyloženě uvedeno. Ano, naše auto zrychlí s použitím příplatkového LC o 0.4 sec. rychleji, prostě jak u toho Tvého zmiňovaného Porsche.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku