Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda HR-V je tady. S konzervativním designem a výhradně jako hybrid

David Bureš
Diskuze (40)

Honda HR-V je tu v novém vydání. Uchovala si sice siluetu blízkou kupé, celkově je ale dost konzervativní. Ostatně není divu, vždyť jde o jedno z nejprodávanějších aut na světě.

Honda shazuje plachty z nové generace městského SUV HR-V, které jinde ve světě znají také jako Vezel nebo XR-V. Na evropských trzích se automobilu dočkáme ještě během letoška, na domácím japonském trhu se začne prodávat už v dubnu. 

Design automobilu již dříve prozradily patentové snímky, díky čemuž jsme dopředu věděli, že HR-V v nové generaci bude vcelku konzervativně laděným automobilem. Jde totiž o jedno z nejprodávanějších automobilů na světě vůbec, a tak musí zaujmout širokou paletu klientů.

Video se připravuje ...

Silueta kupé vozu každopádně zůstala, klesající zádí byla možná ještě více zdůrazněna. Nadále nechybí ani zadní kliky dveří ukryté u C-sloupků. Příď je však zcela nově koncipovaná, s nízkými světlomety a výraznou maskou. Patentové snímky naznačily, že Honda počítá s různými řešeními mřížky, konkrétně odhalená evropská specifikace má stejně jako ta japonská vodorovné lišty.

Interiér pak sice využívá shodného panelu klimatizace jako technicky spřízněný Jazz, jinak je ale kabina zcela jinak koncipovaná. Volant je tříramenný a nechybí ani dnes klasická koncepce s volně stojícím displejem multimediálního systému na vrchu palubní desky. Netradičním prvkem jsou výrazné otočné ovladače výdechů ventilace.

Honda již dříve avizovala, že na evropských trzích bude HR-V dostupné výhradně jako hybrid. Systém e:HEV využije stejnou logiku jako ve větším CR-V nebo Jazzu, spalovací motor zde tudíž primárně funguje jako generátor elektrické energie pro elektromotor, byť v případě potřeby umí pohánět přímo i kola. Technické parametry systému však budou teprve odhaleny. V Japonsku každopádně bude alternativou i benzinový čtyřválec 1.5 i-VTEC s CVT převodovkou, možností bude i pohon všech kol.

Technický základ je sdílen s aktuální generací modelu Jazz, což konkrétně znamená koncepci s palivovou nádrží umístěnou pod předními sedadly a zadními sedadly Magic Seats. I díky tomu Honda slibuje vnitřní prostor větší, než je v daném segmentu zvykem. Vnější rozměry pak měly být prakticky zachovány.

David Bureš
Diskuze (40)

Doporučujeme

19. 2. 2021 14:31
Re: Čísla
Presne tak a tam vidím problém Hondy, že sa s cenníkom nevie prispôsobiť konkurencii. Toyota to už napríklad pochopila. Balíky výbav, akčné balíky...Honda ti dá v jedinom akčnom balíku koberce a nejaké lišty na dvere. Nič moc. Ale neviem, možno im to tak vyhovuje.
19. 2. 2021 09:00
Re: Čísla
Za mňa je nové HR-V veľký posun vpred :yes:
Honda sa mení a to je podľa mňa dobre a potvrdzujú to aj jej celosvetové čísla.

Podľa doleuvedeného odkazu skupina Honda zažíva veľmi úspešné posledné desaťročie, celosvetovo:
- 2010: 3,39 mil. áut
- 2019: 5,32 mil. áut
- 2020: 4,79 mil. áut (pokles len 10% v minulom roku je výborný v porovnaní s inými)

https://www.statista.com/…-sales-of-honda/
19. 2. 2021 08:20
Re: Čísla
Prodeje v ČR a SR jsou spíše výsledkem převládajících fleetových prodejů (firmy kupují skoroholobyty a od automobilek, které jim jdou na ruku slevou) a "myšlením" obyčejných kupců, kdy je pro ně Honda drahá i v základu (i když nabízí více než základ evropských vozů) a raději si k tomu evropskému základu dokoupí výbavu zvlášť (a dostanou se tak cenou na stejnou úroveň).
18. 2. 2021 20:30
Re: Honda
Na tý první fotce mi to přišlo divný, ale dál kde jsou vedle sebe ty dvě "živý" hondy podle mě OK, vzadu mi příjde, že design zadnich světel už jsem někde viděl, přitom třeba sklon víka 5. dveří mi přijde podobný jako u Focuse MK. II. který má zadní lampy v D sloupcích. Tohle řešení už moc vidět není a podle mě je to docela škoda. Interiér bych řekl inspirováno Mazdou. Ale jako celek to nevypadá vůbec zle.
18. 2. 2021 19:30
Re: Nezmyselne paky volica prevodovky.
Joystick je ještě v pohodě, tlačítka patří na pračku. U joysticku nebo u páky po paměti zařadím S, nebo přehazuju při parkování mezi R a D, u tlačítek musím hledat co vlastně mačkám.