Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Invisus: Závodní speciál pro rok 2020

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Chce Honda konkurovat Aston Martinu na závodních drahách? Invisus je pouze virtuální studií, navíc nevznikl v automobilce...

Brazilský student designu ze São Paula, Leonardo Nitole Moreira, se zamýšlí nad blízkou budoucností Hondy. Velmi blízkou. Tomuhle mladému muži je teprve osmnáct a jeho kouzlení s programy Maxon Cinema 4D a Keyshot přineslo koncept vyloženě okruhové hračky, závodního speciálu, nad kterým by se možná mohli v Japonsku zamyslet...

Hardcore supersport vypadá skutečně dramaticky, hlavně zepředu, kde najdeme i pořádný splitter z uhlíkových vláken. Dveře se vyklápějí vzhůru, motor, velký vidlicový osmiválec, trůní uprostřed a optimální teplotu udržují masivní žaluzie. 1000 koní, tedy 736 kW by mohlo být tak akorát. Kdepak hybrid, poctivá klasika! Nesmí chybět obří zadní křídlo, které by reálné auto drželo přilepené k asfaltu, pod ním trčí dva výfuky a ještě níže se nachází pořádný difuzor. Přitom závodní kupé nepostrádá ani notnou dávku elegance. Karbonová karoserie spočívá překvapivě na trubkovém rámu, jak je vidět na některých skicách, základem není skořepina z uhlíkových vláken. To nezní zle!

Invisus, jak svůj projekt Brazilec nazval, tedy nemá co do činění s běžnou produkcí a na silnice by se ani nehodil. Alespoň v představách jezdí na velkých černých kolech s desítkou paprsků. Práce designérovi trvaly pouhé dva měsíce a situoval jej do doby nepříliš vzdálené: roku 2020. Konkurent pro Aston Martin Valkyrie, který vyvíjejí Britové ve spolupráci s Red Bullem a Cosworthem, případně taktéž okruhový Vulcan. Nebo snad Ferrari FXX K, které vzpínající se koník poskytuje pouze svým klientům, aby se mohli svézt po patřičném proškolení po okruzích? Co na tom, že jen virtuální?

Volant se nechal inspirovat u závodních verzí Hondy S2000, které se proháněly po Japonsku. Kabina je vesměs karbonová a doplňují ji kontrastně rudé prvky. Modernu představují i displeje včetně středového, klasické přístroje už se dnes jaksi nenosí.

Samozřejmě, Honda má hybridní NSX, která existuje i coby okruhový speciál kategorie GT3, jen bez elektromotorů. Ale tohle je trochu jiná káva! Vážně by bylo fajn, kdyby někdo od stylizovaného H nažhavil (bez)drát do Brazílie. Alespoň ohledně oficiální licence, neříkejte, že byste se nechtěli projet virtuálně, třeba v příštím díle GranTurisma, o reálu nemluvě?

Foto: Leonardo Nitole Moreira

Aleš Dragoun
Diskuze (1)