Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda rozšiřuje svou nabídku terénních modelů CRF o dvojici novinek

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Honda již nyní představuje svou rodinu motokrosových speciálů a endur pro modelový rok 2019. Nabídku rozšiřuje o enduro CRF450L a cross-country model CRF250RX.

Honda představila motokrosový speciál CRF450R i sesterský cross-country model CRF450RX v létě roku 2016 jako stroje zcela nové generace, sdílející se svými předchůdci prakticky jen označení.

Pro letošní sezónu byly tyto modely lehce upraveny a do sezóny 2019 mají zamířit opět v přepracované podobě. V případě motokrosového CRF450R vyzdvihuje Honda změny provedené na čtyřtaktním jednoválci o objemu 449,7 cm3, které mírně zvyšují jeho výkon i točivý moment.

Novinkou ve výbavě je třístupňový HRC Launch Control, upravené odpružení i přední brzda, snížení hmotnosti o 0,9 kg a řídítka stavitelná do jedné ze čtyř pozic. Prakticky stejné změny se týkají i modelu CRF450RX.

Zásadní novinku ovšem představuje Honda CRF450L, vycházející přímo z modelu CRF450R. Písmeno L v názvu je zkratkou pro Legal a má odhalovat, že tento model představuje enduro, které je schváleno pro běžný silniční provoz.

Novinka se tak vedle svého názvu od výchozího motokrosového speciálu liší i vzhledem, za což vděčí instalovanému přednímu i zadnímu osvětlení, ukazatelům směru, zpětným zrcátkům a držáku registrační značky.

Srdcem modelu CRF450L je čtyřtaktní jednoválec, na jehož vývoji spolupracovalo i závodní oddělení HRC. Motor o objemu 449,7 cm3 splňuje emisní normu Euro 4 a Honda vyzdvihuje servisní interval 32.000 km. S motorem spolupracuje šestistupňová převodovka.

Honda CRF450L má rozvor kol 1500 mm, celkovou délku 2280 mm, šířku 825 mm a výšku 1260 mm. Stroj o hmotnosti 130,8 kg má vpředu 18palcové a vzadu 21palcové kolo. Sedlo je zde ve výšce 940 mm.

Honda se vedle čtyřistapadesátek zaměřila pro modelový rok i na menší motokrosový speciál CRF250R. Ten se může pochlubit stejnými úpravami jako CRF450R a především novým sourozencem v podobě cross-country modelu CRF250RX, odlišujícím se především větší palivovou nádrží o objemu 8,5 litru a upraveným nastavením odpružení i úhlem řízení.

Čtvrtlitrová novinka má ve svém rámu z hliníkové slitiny uložen kapalinou chlazený DOHC jednoválec o objemu 249,4 cm3, jehož výkon Honda podobně jako sesterských modelů neuvádí.

Honda CRF250RX má rozvor 1486 mm, celkovou délkou 2185 mm, šířku 827 mm a výšku 1262 mm. Podvozek stroje o hmotnosti 111 kg se pyšní přední obrácenou vidlicí Showa, zatímco vzadu je použito odpružení Showa Pro-Link. Standardem je vpředu 21palcové kolo a 18palcové kolo vzadu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
25. 5. 2018 10:58
Blbosti
Radši zde pište jen o autech a motorky nechte jiným stránkám, protože tohle: "Stroj o hmotnosti 130,8 kg má vpředu 18palcové a vzadu 21palcové kolo. " Nemůže napsat někdo kdo o motrkách něco ví. :no: Jasný je to jen chyba ale stejně je ten článek o ničem.