Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Honda Shuttle 2,3i

Dalším automobilem japonské automobilky Honda, který prošel testem magazínu AUTO.CZ je velkoprostorový model Shuttle. Pro český trh se dováží jen jediná varianta. Jde o velmi dobře vybavený model ES s moderním čtyřválcem 2,3 se systémem proměnného...

To vše za cenu 899.000,- Kč. Shuttle ES obsahuje prakticky kompletní výbavu: ABS, 2x airbag, manuální klimatizaci, el. ovládání oken i zrcátek, el. ovládané střešní okno a elegantní litá kola (viz foto).

Hlavním důvodem pro zakoupení takového typu vozu je nárok na dostatečný prostor pro cestující. U Hondy Shuttle je místa v interiéru přes poměrně dlouhou přední část dostatek. Toto se v až přehnané míře projevuje na střední řadě sedadel, která dokáží uspokojit i osoby se vzrůstem okolo dvou metrů (viz foto). Nohy lze natáhnout prakticky jako doma v obýváku. Bohužel tímto megalomanstvím značně utrpěl prostor na třetím dvousedadle, kterému nejlépe sedí označení only for children . Je to škoda, protože, prostoru je v tomto VANu dost.

Výborný nápad je ovšem realizován u třetí řady sedadel tím, že je lze během několika sekund sklopit do prohlubně v zavazadlovém prostoru, čímž vznikne velký a plochý prostor (viz foto).

Vzhledem k předpokladu, že Shuttle bude často sloužit pro delší přesuny až šesti osob, nechybí v interiéru dostatek odkládacích ploch, včetně přihrádek na láhve s pitím.

Přístrojová deska je přehledná, zvláštností je přítomnost dokonce dvou přihrádek před spolujezdcem (viz foto). Nad nimi je navíc schován ještě airbag. Na přístrojové desce se však dají najít některé plastové díly s poměrně výraznými a ostrými otřepy. Příkladem je plastové obložení sloupku volantu.

Jízda s automatem je pochopitelně velmi pohodlná a velkoprostorovému automobilu se velmi dobře hodí. Díky výkonnému čtyřválci s proměnným časováním ventilů je Shuttle až překvapivě živý. Automat reaguje pružně na jízdní situaci. Funkce kick down , která při prudkém zmáčknutí plynu zajistí okamžité podřazení funguje také správně. Motor je při běžné jízdě sotva slyšitelný. Pokud však při dynamičtější jízdě překročí otáčky motoru 4000, začíná být již dosti slyšet. Spotřeba se pohybuje v závislosti na stylu jízdy mezi 10 a 12 litry naturalu na 100 km, což je při kombinaci velké pohotovostní hmotnosti (1525 kg) a automatické převodovky slušný výsledek.

Za jízdy se Shuttle mírně naklání, pérování je poměrně měkké, ale nezdá se, že by to bylo na úkor bezpečných jízdních vlastností. Řadící páka pod volantem je v Evropě sice dosti nezvyklá, ale zvyknout si na toto řešení není až takový problém. Posilovač řízení má dostatečný účinek, volant by mohl mít silnější věnec.

Jedno je jisté. A v tomto případě to platí více než kdy jindy. Co je japonské bývá cenově výhodné. Pokud se podíváte do ceníků, zjistíte, že podobně vybavené evropské VANy pořídíte podstatně dráž.

Cena základní sestavy 0 Kč
Cena testované sestavy 899 000 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2253
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 4700 - 4700
Provozní vlastnosti
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 10.3 / 12.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 738
Objem nádrže (l): 65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1525 / 675
Rozměr pneu: 205
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4760
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 1640
d) rozvor (mm): 472830
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne