Honda zahaujuje výrobu nového Accordu
Výroba byla v továrně Marysville spuštěna 20. srpna 2012. Motory a převodovky vznikají v závodech Anna Engine a Honda Transmission Manufacturing již od minulého týdne. Jen investice do přestavby si vyžádaly částku 220 milionů dolarů, ale může zde vznikat až 1,2 milionu motorů řady Earth Dreams ročně. Práci našlo dohromady 150 nových zaměstnanců.
Devátá generace řady Accord v zámořské specifikaci má pod kapotou buď zážehový přímovstřikový čtyřválec 2,4 l nebo vidlicový šestiválec 3,5 l. K prvnímu se dodává ústrojí CVT, ke druhému naopak tradiční šestistupňový automat. Obě varianty pak mohou být vybaveny také šestistupňovou přímo řazenou transmisí.
Nový Accord dostal kromě jiného do vínku hlídač nechtěného přejezdu jízdního pruhu i automatické brzdění při nebezpečí kolize. Oba systémy používají kameru umístěnou za čelním sklem. Další je vzadu, zvětšilo se i vnitřní zpětné zrcátko. Standardem je Bluetooth handsfree či velký informační displej i-MID. U prodejců se objeví již v září. Největšími konkurenty budou Toyota Camry, Nissan Altima, Ford Fusion, Chevrolet Malibu a Hyundai Sonata
Zaoceánská produkce byla severozápadně od Columbusu zahájena před třiceti lety, 1. listopadu 1982. Honda byla první japonskou automobilkou s výrobním závodem v USA. Dodnes zde vzniklo přes 9 milionů Accordů a v současné době zde pracuje 4.000 lidí. Rodí se zde i luxusnější Acury TL. Díky Hondě mají dostatek zakázek místní dodavatelé, kterých je většina. Kromě Marysville má výrobce ještě další závod v East Liberty pro americkou CR-V, model Crosstour a Acuru RDX. Celkem jí v USA patří sedm továren, které aktuálně chrlí 1,63 milionu aut ročně.
Accord pro USA a Evropu jsou vzhledově i částečně technicky odlišná auta, nové generace přicházejí vždy takřka ve stejnou dobu. Jak vypadá ta „naše“, zatím nevíme.