Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda zdokonaluje luxusní cestovní šestiválec GL1800 Gold Wing

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)

Honda si pro modelový rok 2020 připravila pro svou vlajkovou loď mezi cestovními motocykly několik novinek. Výsledkem má být ještě komfortnější jízda.  

Honda uvedla model GL1800 Gold Wing pro modelový rok 2018 jako zcela nový stroj, jehož základem zůstal plochý šestiválcový motor, ale oproti svému předchůdci i přes neuvěřitelně rozsáhlou výbavu představuje o mnoho lehčí a výrazně agilnější motocykl s téměř sportovní vizáží.

Pro modelový rok 2020 se Honda v případě modelu GL1800 Gold Wing rozhodla pro jemné ladění techniky i výbavy. V prvním případě byla věnována pozornost úpravám vstřikování paliva, nastavení dvouspojkové sedmistupňové převodovky DCT se zpátečkou a přepracování odpružení u verze Tour.

Cílem změn provedených v oblasti vstřikování paliva i převodovky je dosažení ještě plynulejší jízdy při nižších rychlostech a ideálních otáček motoru ve vyšších rychlostech. Nové nastavení odpružení má jezdci i jeho spolujezdci v případě provedení Tour zajistit ještě větší cestovní komfort. Na něm se pak mají podílet i větší madla spolujezdce.

Honda GL1800 Gold Wing ve verzi Tour se pro modelový rok 2020 dočkala i zařazení LED světel do standardní výbavy a novinkou jsou i dvě USB zásuvky. Další novinky se pak týkají nabídky barev, kdy je nová matná černá určena pro verzi GL1800 Gold Wing s DCT a bílá perleťová pro Gold Wing Tour s DCT a airbagem. Dále jsou k dispozici matná stříbrná pro základní GL1800 Gold Wing, černá a červená pro verzi Tour a šedá nebo červená s černou pro vrchol s DCT a airbagem.

Srdcem modelu GL1800 Gold Wing ve všech jeho provedeních i nadále horizontálně uložený šestiválec s protiběžnými písty o objemu 1,8 l, výkonu 93 kW (126 k) při 5500 otáčkách za minutu a točivém momentu 170 N.m při 4500 otáčkách za minutu. Šestiválec je vybaven elektronicky řízenou škrticí klapkou a nabízí čtyři jízdní režimy, které nesou označení Tour, Sport, Econ a Rain. Převodovka může být šestistupňová manuální nebo již zmiňovaná sedmistupňová DCT.

Zdroj: Honda Motor Europe Ltd.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)

Doporučujeme

Avatar - lamal
29. 10. 2019 13:54
1800ccm
a 170nm (bez preplnania) je velmi pekna hodnota... torque beast na motorku
27. 10. 2019 22:29
Re: GW rulez! Nevíte někdo
Ja bych zas řekl ze vetsina prodaných motorek jsou jednovalce
Auto si muzes koupit i osmi nebo 12ti válec.
Jo, počkat, ty na něj nemáš, co?!
Avatar - Magister
27. 10. 2019 17:09
Re: Goldwing
Tak i u nás jsou goldwing kluby..takoví skoro harleyáři.
Avatar - Magister
27. 10. 2019 17:08
Re: GW rulez! Nevíte někdo
No Honda globálně moc ne - ty 3 válce, ale jinak ano - to je naše tvrdá evropská realita. I ten 3 válec v Civicu je jen pro Evropu. Takže my tu sedláme kriply dopované malými elektromotůrky a ve světě se prohánějí třeba 6 válcové moto.
Avatar - pradeda777
27. 10. 2019 17:04
Re: GW rulez! Nevíte někdo
...kua, ....čteš mě myšlenky..... ;-)