Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Huawei to s výrobou aut myslí vážně. Chystá koupit celou automobilku

David Bureš
Diskuze (17)

Čínský gigant ve světě chytrých telefonů expanduje na poli aut. Domluvil se na dodávkách svého operačního systému pro jiné výrobce a sám chystá vlastní automobily.

Automobilový průmysl díky expanzi technicky jednoduššího elektrického pohonu láká i mnohé nové subjekty, které s výrobou aut zatím nemají takové zkušenosti. Platí to i pro technologické giganty, léta se tak mluví třeba o přípravách auta společnosti Apple. Jenže zatímco Apple iCar je zatím stále ve hvězdách, plány konkurenta Applu, čínského Huawei, mají mnohem reálnější obrysy.

Huawei se totiž na uplynulém autosalonu v Šanghaji pochlubil prvním automobilem, který bude v domovské Číně nabízet ve svých vlajkových prodejnách. Svébytné dílo to však není, Huawei totiž ve svých prodejnách nejprve začne prodávat crossover Seres SF5 menší čínské automobilky Chongqing Sokon Industry Group.

Čínský výrobce mobilních telefonů se však chlubí, že se podílel na vývoji pohonného ústrojí. Seres SF5 je totiž plug-in hybrid kombinující 1,5litrový benzinový motor a dva elektromotory, se systémovým výkonem okolo 410 kW.

Právě společnost Chongqing Sokon Industry Group je přitom aktuálně v hledáčku Huaweye nejen kvůli jejímu crossoveru. Agentura Reuters totiž na základě dvou nezávislých zdrojů obeznámených s jednáním tvrdí, že Huawei má zájem koupit kontrolní podíl v její dceřiné společnosti Chongqing Jinkang New Energy Automobile.

Cílem tohoto kroku Huaweie má být právě výroba aut s vlastními znaky. Obě strany nicméně jednání zatím oficiálně nekomentují. Huawei pak dokonce prostřednictvím tiskového mluvčího tvrdí, že nemá zájem o nákup kontrolních podílů v jiných firmách.

Podle zákulisních zpráv se ale jedná o tom, aby dohoda byla dokončena ještě během letošního července. Huawei má totiž zájem nabídnout vlastní auto ještě letos, a tak logicky hledá prostory, kdy by ho vyráběl. Chystaný vůz by přitom měl vycházet právě ze Seresu SF5.

Plány Huaweie souvisí s hledáním dalších možností rozvoje byznysu této společnosti. Firma totiž byla těžce zasažena americkými sankcemi, výsledkem čehož byl třeba přesun vývojového centra z americké Kalifornie do Kanady nebo prodej značky Honor.

Zaměřila se přitom právě na automobilový průmysl, v němž vidí perspektivní oblast. Nedávno se tak domluvila na dodávkách svého operačního systému třem čínským automobilkám, mezi něž patří třeba BAIC Group. Prodej vlastního automobilu by se pak jevil jako další logický krok. Podle zákulisních zpráv navíc Huawei nejedná jen s Chongqing Sokon Industry Group, ale má zájem také o podíl ve značce ArcFox skupiny BAIC Group.

David Bureš
Diskuze (17)

Doporučujeme

5. 5. 2021 16:43
Re: Tohle bych bral vážně.
V tom případě jsem to nenapsal dost jasně. Zkusím to jinak.
Když by dnes evropské automobilky a celý evropský automotiv neinvestoval do EV tak už nemusí ztrátu ve vývoji nikdy dohnat.

Děsivý scénář Nokie se může opakovat.
Avatar - Jerry.Gunman
4. 5. 2021 22:43
Re: Tohle bych bral vážně.
Svým posledním souvětím poněkud vyvracíš to, co tvrdíš o jeden řádek výše...
4. 5. 2021 17:48
Re: Tohle bych bral vážně.
Vypadá, že jsi dospěl k bodu na který upozorňuje hodně lidí už dlouho.
Dnešní svět už tolik nekouká na značku výrobku, spíš na jeho užitnou hodnotu k ceně.

Takže v momentě kdy čína příjde na evropský trh s levným EV (a to dřív nebo později bude) nemusí být původ vozu překážkou prodejů.

Proto evropa jde cestou podpory EV, je to jediná šance jak uchránit evropský automotiv.
4. 5. 2021 17:44
Re: Já zase myslím naprosto vážně
Nikdy neříkej nikdy.
Tak zásadových lidí nejspíš moc nebude.
Avatar - Jerry.Gunman
4. 5. 2021 16:09
Re: Tohle bych bral vážně.
No právě :(