Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Genesis 2,0T – Budiž turbo

19. 11. 2011 • 01:49
60
134
Zobrazit náhledy (60)
Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis
Šestiválcový Genesis nás nadchnul. Bude velkému kupé stačit i dvoulitrové turbo?

Hyundai Genesis vtrhl na český trh velkou silou. Za šest měsíců, co je v prodeji, bylo zaregistrováno už 41 kusů – v žebříčku kupé je daleko před Nissanem 370Z a dotahuje například Audi A5 a Volkswagen Scirocco.

V rubrice testy jste na Auto.cz zatím mohli narazit na Genesis 3,8 V6 s manuální převodovkou a nejdražší provedení Genesis 3,8 V6 s automatem. Obě verze dosahují shodně 223 kW, a proto přišel čas podívat se na opačný konec nabídky, na čtyřválec 2,0 Turbo se 154 kW.

Po stránce vzhledové se čtyřválec od šestiválce nijak neliší. Auto má stejný vzor 19palcových kol, které obouvají pneumatiky 225/40 vpředu a 245/40 vzadu. Slabší motor se proto pozná jen podle decentního štítku 2.0T na zádi, v místech, kde šestiválec sděluje světu 3.8.

hyundai kupe hyundai kupe
 

Jinak je vše stejné, od sešikmených předních světel, přes dva výrazné prolisy na bocích, až po pohlednou záď s dvěma koncovkami výfuku a decentním křídlem. To má funkci designovou, aerodnymickou a dokonce i bezpečnostní – Hyundai sem umístil povinné třetí brzdové světlo.

Za bezrámovými dveřmi čeká vcelku pohledný černý interiér. Design je syntézou prvků známých z dalších Hyundaiů, relativně nápaditě spojených. Zůstává přitom zachována solidní ergonomie a hlavně: interiér je prostorný.

Platí to pro přední sedadla naprosto bezvýhradně, pro zadní s připomínkou, že máme co do činění s dvoudveřovým kupé, u kterého se výrazně svažuje střecha.

Velmi slušná standardní výbava je další společný bod se šestiválcem. Nechybí kožené čalounění, elektrické nastavení sedadla řidiče, tempomat a mnoho dalšího. Základní seznam je zároveň jedinou možnou konfigurací – podle asijské tradice ber, nebo nech být nelze Genesis Coupé nijak dovybavit.

Zapomeňte proto na xenonové světlomety, zabudovanou navigaci nebo parkovací kameru. Původní určení pro americký trh se navíc projevuje absencí funkce RDS v rádiu, které proto nenačítá názvy stanic. Má ale připojení USB i měnič na CD. Navíc aparatura Infinity se sedmi reproduktory a subwooferem nabízí velmi slušný zvuk.

hyundai kupe hyundai kupe
 

Motor s interním označením 2,0 TCI RS je prvním přeplňovaným benzinovým motorem, který přišel z Koreje na evropské trhy. Dosahuje 154 kW a 299 Nm, což jsou parametry srovnatelné například s Golfem GTI. Točivý moment je dokonce u Hyundaie lepší.

Agregát zatím disponuje konvenčním vícebodovým vstřikováním do sání. Automobilka už ale slibuje novou verzi s přímým vstřikováním GDI, která by měla parametry posunout na 202 kW a 365 Nm. Nejspíš i v Hyundai tuší, že současné naladění není pro Genesis Coupé optimální.

Zatím ale máme tu čest se slabším provedením. V něm se s 1570 kg provozní hmotnosti pere 210koňové stádo, což stačí na nikterak oslnivou akceleraci z 0 na 100 km/h za rovných 8 sekund.

Už to samo o sobě je prvním vodítkem, jak na Genesis se čtyřválcovým motorem nazírat. Jízdní výkony má smysl hledat až u podstatně rychlejšího šestiválce.

hyundai kupe hyundai kupe
 

Na druhou stranu kromě slabší dynamiky si řidič při volbě menšího motoru v ničem zásadně nepohorší. Navzdory principiálně horší konstrukci se čtyřmi válci v řadě má dvoulitr klidný chod. Zvuk vidlicového šestiválce sice nedokáže nic napodobit, i menší agregát je ale příjemný na poslech – a dává o sobě vědět přiměřeně hlasitě.

Při klidné jízdě se hezky rozbíhá už z nízkých otáček, je ale potřeba dávat pozor na ostřejší záběr spojky. Ano, Hyundai nevyměknul a do Genesise použil spojku odpovídající zaměření auta. Je tuhá, zabírá na krátké vzdálenosti, vždy ve stejném místě a s okamžitou a předvídatelnou reakcí.

Střední pásmo je ideálem pro běžné použití i lehce dynamickou jízdu. Od 2000 min-1 se motor probouzí k plné službě, nejvíc toho předvede mezi dvěma a půl a čtyřmi a půl tisíci otáček. V tomto spektru dodává autu slušnou dynamiku a také má nejzajímavější zvukový projev.

Dál, v nejvyšších otáčkách nečeká výkonová špička. Plnící tlak turba je podle moderních trendů seškrcen, a tak vytáčení až do omezovače nepřináší zvláštní radost ani gradující vlnu výkonu. Motor ale výlet do maxima otáček zvládne se ctí, obavy o oslabení zátahu jsou zbytečné.

hyundai kupe hyundai kupe
 

Za pohon auta velikostí a hmotností na úrovni střední třídy si nechá přeplňovaný čtyřválec pochopitelně pořádně zaplatit. A to i při klidném jízdním stylu – v 100 km/h je úspornější než nedávno testovaný šestiválec s automatem, na 130 km/h se už ale výsledky srovnají. Podobné je to na okreskách, kde se oba motory nezdráhají říct si o 15 litrů, pokud budete pořádně šlapat na pedály.

Ne, nejsou to nijak děsivé hodnoty, jen se ukázalo, že nižší spotřeba paliva nebude tím pravým argumentem pro koupi dvoulitru.

ModelGenesis 2,0T man.Genesis 3,8 V6 aut.
Rychlost 100 km/h - spotřeba [l/100 km] / otáčky motoru [min-1]7,1 / 27507,9 / 2300
Rychlost 130 km/h - spotřeba [l/100 km] / otáčky motoru [min-1]9,4 / 35009,3 / 2950

A argumentem není ani jízda v zatáčkách. Čtyřválec sice zatáčí nadšeně, ovládá se přesně a nechystá pro řidiče žádné záludnosti – také proč by měl, když má to nejlepší zatím vymyšlené uspořádání pohonu.

Chybí ale síla na výjezdu ze zatáček, a to navzdory krátkým převodům, když se Genesis na dvojku rozjede nejvýš na 90 km/h. Ze stejného důvodu nehrozí hrátky v podobě jízdy s rozevlátou zádí. Pneumatiky totiž na suchu dokáží přenést mnohem víc newtonmetrů, než kolik je motor schopen ze sebe vyždímat.

hyundai kupe hyundai kupe
 

Mnohem lépe turbu sedí rychlosti kolem 100 km/h (nebo i vyšší) a táhlé rychlé zatáčky.

Hlavní jízdní ctností je snadná ovladatelnost a řidičská nezáludnost. Za volant se může posadit i nezkušený řidič, a to bez obav, že by se hned v první zatáčce dostal do problémů. S tím také nejspíš souvisí zbytečně ostrý nástup brzd – další bod, který znesnadňuje opravdu ostrou jízdu.

Nesmíme ale zapomínat ani na velmi slušný komfort. Genesis je sice tvrdý a zároveň by mu slušela ještě o kousek tužší karoserie, při vší té ovladatelnosti a nezáludnosti ale neutrpěla kvalita jízdy. Za velké boční náklony by to od nás Genesis hned schytal, za mlácení od podvozku taky. Když jsou dobré tlumení nerovností a přiměřená stabilita na rozbité cestě vykoupeny jen drobnou vůlí v uložení náprav, můžeme to Hyundai vzhledem k pořizovací ceně odpustit.

hyundai kupe hyundai kupe
 

Hyundai Genesis je takovým lidovým Maserati. Velkým, sportovně laděným a dobře ovladatelným autem, se kterým je radost jezdit a přitom neobtěžuje při každodenním soužití. Hlavní slabinou testovaného kusu je motor 2,0T, který je s výkonem 154 kW podměrečný. Na kouzlu auta to neubírá, proč ale nepřiplatit 60 tisíc za výrazně živější šestiválec?

Za bezkonkurenční nabídku kupé se zadní poháněnou nápravou zaslouží Hyundai uznání. Ve stejné cenové relaci pořídíte nanejvýš nějaký ten hot-hatch, který bude protáčet přední kola, a proto se nedokáže ani přiblížit konstrukční čistotě Genesise.

Nissan 370Z je zase menší a vyjde znatelně dráž. Další podobně zaměřená auta se dnes mimo prémiový segment nenabízí.


Druhý pohled (Aleš Jungmann)
Až na pasování Genesisu do role „lidového Maserati“, které se mi tedy úplně nepozdává (a autobus je lidový Rolls? :D), sdílím s Lukášem jeho názor. Genesis jako produkt je překvapivě dobrý, se šestiválci dokonce výborný. Koupit si jej s přeplňovaným dvoulitrem je podle mě chyba, asi tak na třetí rovince by vám začal chybět výkon – a to už bude pozdě. Osobně mi u Genesisu chybí nějaká citová nástavba, či chcete-li duše. Každopádně po faceliftu, který zvedne výkon dvoulitru ze 154 na 202 kW, to už zřejmě bude i s nejlevnějším Genesisem o pořádný kus zajímavější poježděníčko.

První cena vozu769.990,- Kč (2,0 TCI/154 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací769.990,- Kč (2,0 TCI/154 kW)
Základní cena testovaného vozu769.990,- Kč (2,0 TCI/154 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků769.990,- Kč (2,0 TCI/154 kW)

Plusy

  • Kvalitně naladěný, dobře čitelný podvozek
  • Nezáludné chování, 100% trakce
  • Přesná spojka, přesná kulisa řadicí páky
  • Slušný jízdní komfort
  • Komfortní sedadla s dobrým vedením
  • Bohatá výbava a nízká cena

Minusy

  • Motor se 154 kW je na auto příliš slabý, nedokáže konkurovat hot-hatchům
  • Samosvorný diferenciál až pro šestiválec
  • Příliš ostrý nástup brzd
  • Absence některých relativně běžných prvků výbavy, nemožnost doobjednat

Témata
Hyundai Genesis 2,0T
Cena základní sestavy 769 990 Kč
Výbava základní sestavy Airbag řidiče a spolujezdce, aktivní přední opěrky hlavy, antiblokovací brzdový systém ABS + elektronický rozdělovač brzdné síly EBD, boční airbagy, brzdový asistent HBA, elektronický stabilizační systém ESP, okenní airbagy pro všechny řady sedadel, protiprokluzový systém TCS, úchyty pro dětskou sedačku (Isofix), disky kol z lehkých slitin, dojezdová rezerva, přední mlhové světlomety, vnější zrcátka v barvě vozu se směrovkami, zadní spojler, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, automatická klimatizace, automatické světlomety (světelný senzor), automatické uzamčení vozu při rozjezdu (aut. odemčení v případě nárazu), dálkově ovládané centrální zamykaní a alarm systém, el. nastavitelné sedadlo řidiče, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken, elektricky sklopná vnější zrcátka, fixační síť zavazadlového prostoru, hliníkové pedály, inteligentní klíč a startování tlačítkem, kožené čalounění sedadel, kůží potažený volant a hlavice řadící páky, palubní počítač a ukazatel venkovní teploty, regulace osvětlení palubních přístrojů, rozšiřitelná sluneční clona s osvětlenými zrcátky, samostmívací vnitřní zrcátko, solární skla, středová opěrka rukou pro přední sedadla, tempomat, vyhřívání předního skla pod stěrači, vyhřívání předních sedadel, výškově nastavitelný volant, zadní parkovací čidla Kč
Cena testované sestavy 769 990 Kč
Výbava testované sestavy základní Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 154 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 299 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 223
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.5 / 7.1 / 9.5
Emise CO2: 220
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 332 / 0
Objem nádrže (l): 65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1570 / 350
Rozměr pneu: 225/40 R19, 245/40 R19
Hyundai Genesis 2,0T
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4630
b) šířka (mm): 1865
c) výška (mm): 1385
d) rozvor (mm): 2520
e) rozchod vpředu (mm): 1599
f) rozchod vzadu (mm): 1615
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 820
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 610
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

VŠETKÝM NEPRAJNÍKOM HYUNDAI!!!!!!!!
| 2. 12. 2011
Už sa tu nato naozaj nmožem pozerat tak dám Vám sem príspevok zo života.
Máme doma nasledovné autá obe kupované v roku 2008 obe kupované nové.
HYUNDAI SANTA FE 2,2 CRDi BMW X5 3.0sd
cena vozidla 28 800 € 103 258 €
km dnes: 143 255 155 187
na tomto aute len pravidelné prehliadky 05/2009 - výmena kolísky kľúča auto neštartuje
bez akejkoľvek poruchy...... 02/2010 - pokazené soft close zadné ľ. dvere
05/2011 - výmena riadiacej jednotky 1255€!

a verte mi, že toto neni jediná x5 o ktorej toto môžem povedať ;o).... ale inak "NEMECKA KVALITA" tak len tak ďalej ;o)...... samozrejme, že porovnávať 3,0 a 2,2 sa neda ani som to nechcel...... taktiež pohodlie...... čisto len na margo kvality...... ;-)
Avatar - Blue Sun
Prostor
| 22. 11. 2011
Jestli 193 cm není nijak závratná výška, tak su asi trpaslík, bo mám jen 175 cm.
Víš, že průměrná výška Evropanů je kolem 180 cm?
Avatar - Blue Sun
Genesis
| 22. 11. 2011
No, hlavně nezapomínej na to, že Genesis vychází z velkých sedanů Hyundai pro USA, které už zadní pohon mají. Tím pádem si mohli dovolit i takhle okrajové auto jako je GenCoupé.
Rebricek predaja?
| 21. 11. 2011
Ked pisete ze dobieha Sirroco atd, nedalo by sa zobrazit rebricek predaja takychto "zaujimavejsich" aut? Mna by napr zaujimalo ako sa dari Mazde 3 Mps, Sirrocu R, Meganu RS, Mitsubishi evo atd... :-)
nechapem
| 20. 11. 2011
To porovnanie na okruhu je zaujimave kvoli tomu, ze obidve auta nie su seriove a aj ten Nissan sa tam nevybral na to aby ho porazil nejaky korejsky Genesis. V serii sa jedna o 2 neporovnatelne auta, kedze GT-R stoji 85 000 Euro a Genesis 30 000 Euro.

Tak tu ich mas:

A su tam aj auta z roku 2008, 2010(napr. /Porsche 996 Carrera 4 so 462 konmi z roku 2010 alebo Porsche Boxster z 295 konmi z roku 2008!

Je pravda, ze by to chcelo aktualnejsi rebricek a oficialny cas aj Genesisu, ktory odhadujem na 8.20 az 8:25.

V zasade poukazujem na to, ze Genesis technicky z roku 2007/2008 (vtedy bol v Korey uvedeny na trh) je slusne sportove auto a je to prvy "zadokolkovy" pocin tejto znacky pre masy. Nema takmer ziadnu historiu a zrazu toto.

Ked budeme buduci rok porovnavat 350 konovu novu 3,8 V6 GDI s 8-stupnovym automatom, uvidime kam sa korejci posunuli za posledne 3-4 roky. Na Genesise najdes kopec chyb a mne na nom tiez niektore veci vadia ale korejcom treba zlozit poklonu ze to, ze takyto stroj na zabavu postavili.

V tom aute sa treba odviezt (ja som to na jar urobil) a potom hodnotit. Predsudky bokom...

Vo svetle tychto casov vychadza porazka BMW Z4 35si Genesisom v nemeckom Sport Aute realne.

8:30 --- 145.41 km/h - Maserati Cambiocorsa coupe, 320 PS/1593 kg (sport auto 10/02)
8:30.1* - 145.29 km/h - TRW Honda Civic Type-R Cup 2, 220 PS/??? kg (sport auto 11/08) *race car
8:31.--- 145.13 km/h - 2006 CADILLAC STS-V, 440PS/1948 kg,
8:31.42 145.01 km/h - Ferrari F355, 380hp (Top Gear magazine)
8:31.9 -- 142.89 km/h - Porsche Cayman S PASM, 296 PS/1416 kg www.autobild.de/artikel/vergleich-bmw-13…
8:32 --- 144.84 km/h - BMW Z4 3.0 SMG (sport auto 04/03)
8:32 --- 144.84 km/h - BMW Z4 3.0si coupe, 265 PS/1408 kg (sport auto 08/06)
8:32 --- 144.84 km/h - Lotus Exige, 192hp (sport auto 08/04)
8:32 --- 144.84 km/h - BMW M Roadster, 321 PS/1410 kg (sport auto 09/97)
8:32 --- 144.84 km/h - BMW Z4 3.0 SMG, 231 PS/1396 kg (sport auto 05/03)
8:32 --- 144.84 km/h -- Porsche Boxster S, 252 PS/1386 kg (sport auto 12/99)
8:32 --- 144.84 km/h - Volkswagen Golf R32 Mk. IV, 250 PS
8:33 --- 144.59 km/h - Opel Astra OPC, 240 PS/ ??? kg, Manuel Reuter (2055) www.spiegel.de/auto/fahrberichte/0,1518,…
8:33.80 144.34 km/h - Honda NSX (6-speed) Coupe, 276 PS (Top Gear magazine)
8:34 --- 144.28 km/h - Acura NSX, 276 PS
8:34 --- 144.28 km/h - BMW Z3 Coupe 3.0i, 231 PS/1350 kg (sport auto 04/01)
8:34 --- 144.28 km/h - Opel Speedster Turbo, 220 PS/??? kg (sport auto 04/04)
8:34 --- 144.28 km/h - Porsche 996 Carrera 4 PSM, 462 PS/??? kg, comoany test driver Walter Roehrl [odkaz] 8:34 --- 144.28 km/h - VW Golf R, 270 PS/1531 kg (sport auto 10/10)
8:34.6 - 144.00 km/h - BMW M6 convertible (AutoBild sportscars 11/07)
8:35 --- 144.00 km/h - BMW 130i, 258 PS/1350 kg (Road & Track)
8:35 --- 144.00 km/h - BMW M3 SMG E36, 321 PS/1515 kg (sport auto 03/97)
8:35 --- 144.00 km/h - Brabus-Mercedes Benz C V8 Sportcoupe, 426 PS/1635 kg (sport auto 02/02)
8:35 --- 144.00 km/h - Mini John Cooper Works, 211 PS/11180 kg (sport auto 04/09)
8:35 --- 144.00 km/h - Opel Speedster Turbo, 220 PS
8:35.7 - 143.85 km/h - Porsche Boster S, 295 PS/1416 kg (AutoBild sprtscars 08/08) www.autobild.de/artikel/nordschleifen-du…
8:35.93 143.74 km/h - Opel Astra OPC, 240 PS/1355 kg, Manuel Reuter (mfr., oct,05) record holder compact class
8:36 --- 143.59 km/h - BMW E36 M3 EVO, 321 PS
8:36 --- 143.59 km/h - Alpina-BMW B3 3.3 Coupe (sport auto 07/99)
8:36 --- 143.59 km/h - Jaguar XKR Performance Kit, 363 PS/1703 kg (sport auto 09/00)
8:36 --- 143.59 km/h - Porsche Boxster 03, 228 PS/1370 kg (sport auto 02/03)
8:36.1 - 143.59 km/h - Mercedes SL55 AMG roadster (AutoBild sportscars 11/07)
8:36.42 143.60 km/h - BMW M3 EVO, 321 PS/??? kg (Top Gear magazine)
8:37 --- 143.44 km/h - Maserati 3200GT, 370 PS/1614 kg (sport auto 09/02)
8:37 --- 143.44 km/h - Mercedes Benz C32 AMG, (sport auto 09/01)
8:37 --- 143.44 km/h - Nissan Skyline GTR V-Spec, 350 PS/??? kg
8:37 --- 143.44 km/h - Subaru Impreza GT Turbo, 218 PS/1290 kg (sport auto 03/00)
8:37 --- 143.44 km/h - Honda NSX 3.0 (sport auto 07/91)
8:37 --- 143.44 km/h - VW Golf R32 (sport auto 02/03)
8:37.10 143.42 km/h - Nissan GTR V, 350 PS (Top Gear maagzine)
8:38 --- 143.17 km/h - Brabus-Mercedes Benz CLK 5.8, 400 PS/1592 kg (sport auto 12/98)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku