Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai a H2 Energy uvedou do provozu flotilu nákladních vozidel s palivovými články

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Hyundai Motor Company uvede ve spolupráci se společností H2 Energy v letech 2019 až 2023 na švýcarský trh elektricky poháněná nákladní vozidla s palivovými články.

Společnost Hyundai Motor Company na letošním veletrhu IAA v Hannoveru potvrdila, že uzavřela memorandum o shodě se švýcarskou společností H2 Energy (H2E), která se specializuje na výrobu a využití vodíku, vyráběného trvale udržitelným způsobem.

Společnosti Hyundai Motor a H2 Energy poskytnou v průběhu pěti let od roku 2019 zákazníkům 1000 těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem napájeným z palivových článků a současně zajistí jejich dostatečné zásobování vodíkem z obnovitelných zdrojů.

Po představení prvního velkosériově vyráběného elektromobilu s palivovými články (FCEV), modelu Tucson Fuel Cell, v roce 2013 a uvedení modelu Nexo v roce 2018, představuje dodání flotily elektricky poháněných nákladních vozidel s palivovými články společnosti H2 Energy první krok společnosti Hyundai Motor Company v roli průkopníka FCEV do segmentu ekologických užitkových vozidel.

Nákladní vozidlo s elektrickým pohonem napájeným palivovými články je vyvíjeno v souladu s evropskými předpisy. Je vybaveno novým systémem palivových článků na vodík o výkonu 190 kW, v němž jsou paralelně propojeny dvě sady palivových článků, což je řešení používané také modelem Nexo.

Dostatečný dojezd má zaručit osm velkých nádrží na vodík, uložených v místech, jako je prostor mezi kabinou a pevnou nástavbou. Nákladní vozidlo má mít na jednu náplň palivových nádrží dojezd přibližně 400 km.

Elektricky poháněné nákladní vozidlo s palivovými články zaujme osobitým designem, který je jednoduchý a čistý, zároveň však také aerodynamický díky spoileru a bočním panelům. Geometrické tvary masky chladiče mají symbolizovat vodík a estetické pojetí ekologického vozidla mají umocňovat modré doplňky spolu s grafickým motivem na bočních stěnách nástavby.

Společnost H2 Energy se specializuje na výrobu a prodej vodíku z obnovitelných zdrojů ve Švýcarsku a má obchodní zastoupení v Německu, Norsku a Rakousku. Společnost disponuje zkušenostmi se zaváděním optimalizovaného vodíkového „ekosystému“, který se zaměřuje na komerční realizovatelnost pro všechny zúčastněné strany.

H2 Energy plánuje poskytnout elektricky poháněná nákladní vozidla Hyundai s palivovými články svým švýcarským zákazníkům, mezi něž patří členové sdružení Swiss H2 Association, včetně několika provozovatelů čerpacích stanic, maloobchodních řetězců a dalších společností, které se zaměřují na ekologická inovativní řešení pro logistiku a distribuci zboží.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
24. 9. 2018 14:38
Tak to koukám
Tak to koukám, vodíkové kamiony, opravdu klobouk dolu před Korejci, jde vidět, že za poslední roky se vyšplhali hodně nahoru!!
23. 9. 2018 20:54
Re: Technologicky demonštrátor
Nasledujici roky urcite jeste zamichaji poradim v automobilovem prumyslu.
23. 9. 2018 18:29
Technologicky demonštrátor
Z Hyundaiu sa pomaly stáva technologický demonštrátor v oblasti alternatívneho pohonu. Žeby v tomto Európa trocha zaspala?