Nový Hyundai i10 chce způsobit poprask v segmentu miniaut. Srovnali jsme jeho ceny s konkurencí
Hyundai i10 dorazil v nové generaci na trh s atraktivní základní cenovkou. Jak si stojí ve srovnání s konkurencí?
Segment miniaut je v Evropě vymírajícím druhem. Hyundai však kategorii nadále věří, ostatně jeho i10 patří mezi jeho nejprodávanější modely na evropském trhu. Na rozdíl od konkurence se tak svého minivozu nevzdává a od příchodu nové generaci i10 si hodně slibuje. Rozhodli jsme se tak vůz cenově srovnat s konkurencí.
Ještě před pár lety by přitom těch konkurentů bylo ještě více. Škoda Citigo se v loňském roce proměnila v elektromobil Citigoe iV a v konvenční verzi se spalovacím motorem nepokračuje. Renault Twingo pak kvůli slabým prodejům na českém trhu zcela skončil, loňského faceliftu jsme se tak nedočkali. Podobně se na českém trhu nikdy neprodával Opel Karl, jehož produkce mezitím byla už též ukončena.
Přesto se někteří soupeři najdou. Pořád je tu Fiat Panda, z celoevropského pohledu jedno z nejprodávanějších minivozů na trhu (za tři čtvrtletí roku 2019 byl dokonce ten vůbec nejžádanější). A zapomenout nesmíme ani na Mitsubishi Space Star, jediný konvenční model tří diamantů na českém trhu.
Nový Hyundai i10 – srovnání základního motoru s konkurencí | ||||||
Model | Hyundai i10 | Fiat Panda | Kia Picanto | Mitsubishi Space Star | Toyota Aygo | Volkswagen Up! |
Motor | 1.0i | 1.2 8v | 1.0 CVVT | 1.0 MIVEC | 1.0 VVT-i | 1.0 MPI |
Zdvihový objem [cm3] | 998 | 1242 | 998 | 999 | 998 | 999 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/2 | 3/4 | 3/4 | 3/4 | 3/4 |
Největší výkon [kW/min] | 49/5500 | 51/5500 | 49/5500 | 52/6000 | 53/6000 | 44/- |
Točivý moment [N.m/min] | 96/3750 | 102/3000 | 96/3500 | 88/5000 | 93/4400 | 95/- |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 5M | 5M | 5M |
Max. rychlost [km/h] | 156 | ? | 161 | 172 | ? | 162 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,6 | ? | 14,3 | 16,7 | 13,8 | 14,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,2 | ? | 4,9 | 4,6 | 4,1 | 4,4 |
Základní cena [Kč] | 219.990 | 219.900 | 229.980 | 239.850 | 235.900 | 288.900 |
Nechybí ani koncernový sourozenec Hyundaie v podobě Kie Picanto nebo kolínská trojčata, v našem srovnání zastoupená Toyotou Aygo – ta je z tohoto tria totiž ta nejprodávanější. A zapomenout nesmíme ani na Volkswagen Up!, který na rozdíl od Citigo pokračuje i v konvenční variantě se spalovacím motorem.
Srovnání základů
Pro první srovnání jsme vybrali naprostý základ, kde hraje roli takřka každá koruna, tedy Hyundai i10 inzerované za 219.990 korun. V takovém případě dostanete atmosférický tříválec 1.0i o výkonu 49 kW kombinovaný s pětistupňovým manuálem a jen to nejnutnější – centrální zamykání (bez dálkového ovládání), elektricky ovládaná přední okna nebo palubní počítač. Klimatizaci nebo rádio musíte hledat až u vyšších specifikací, u prvního stupně Start si za ně nelze ani připlatit, zato tu máte už ve standardu tempomat.
Za stejnou cenu je Fiat Panda (pravda, o devadesát korun levnější) s legendární osmiventilovou dvanáctistovkou s 51 kW a pětistupňovou manuální převodovkou. Fiátek boduje nabídnutím manuální klimatizace nebo dálkově ovládaného centrálního zamykání, musí si ale vystačit jen se čtyřmi airbagy, navíc v netradiční kombinaci čelních a hlavových vaků.
Kia Picanto, sourozenec i10, je v základu se stejným litrem o výkonu 49 kW o deset tisíc dražší. Výbavou se ale moc nepředvede, postrádá dokonce i elektricky ovládaná přední okna. To je holobyt se vším všudy.
Naopak Volkswagen Up! spíše než na nízkou cenovku láká na bohatou základní výbavu. Pětidveřová verze v základu stojí 288.900 korun, což je v dané kategorii opravdu dost. Pod kapotou pracuje tříválec 1.0 MPI se skromnými 44 kW, v základní výbavě však nechybí ani takové prvky jako dešťový senzor nebo automatická klimatizace!
Zajímavou volbou je pak Mitsubishi Space Star. S tříválcem 1.0 MIVEC (52 kW) přijde na 239.850 korun, přičemž nabízí takové prvky jako centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci nebo rádio. Naopak Toyota Aygo s tříválcem 1.0 VVT-i (53 kW) za 235.900 korun postrádá dokonce i otáčkoměr.
Hyundai i10 – srovnání základní výbavy s konkurencí | ||||||
Vůz | Hyundai i10 | Fiat Panda | Kia Picanto | Mitsubishi Space Star | Toyota Aygo | Volkswagen Up! |
Motor | 1.0i (49,3 kW) | 1.2 8v (51 kW) | 1.0 CVVT (49 kW) | 1.0 MIVEC (52 kW) | 1.0 VVT-i (53 kW) | 1.0 MPI (44 kW) |
Výbava | Start | Plus | Active | Entry | x | up! |
Základní cena [Kč] | 219.990 | 219.900 | 229.980 | 239.850 | 235.900 | 288.900 |
Airbagy | 6 | 4 | 6 | 6 | 6 | 6 |
Centrální zamykání/s DO | S/- | S/S | S/- | S/S | S/- | S/S |
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka | -/- | 1.700 | -/- | S/- | -/- | -/- |
El. stahování předních oken | S | S | - | S | - | S |
Klimatizace | - | manuální | - | S | 19.000* | automatická |
Kola | 14" ocelová | 14" ocelová | 14" ocelová | 14" ocelová | 14" ocelová | 14" ocelová |
Metalický lak | 12.900 | 10.000 | 10.000 | S | 9.000 | 10.900 |
Otáčkoměr | S | S | S | S | - | S |
Palubní počítač | S | S | S | S | S | S |
Rádio | - | S | - | S | 19.000* | S |
Tempomat | S | - | - | - | - | - |
Sada na opravu pneu | S | S | S | S | S | S |
Výškově nastavitelný volant | S | S | S | S | S | S |
*V rámci sady Comfort |
A co se silnějším motorem?
Vedle základního litru pak Hyundai i10 nabízí i dvanáctistovku o výkonu 62 kW. V takovém případě však konkurence ještě ubude. Podobně silný motor dnes z miniaut nabízí vlastně jen Kia Picanto – starší 1.2 CVVT s 62 kW, a Mitsubishi Space Star – 1.2 MIVEC naladěný na 59 kW.
Nový Hyundai i10 – srovnání motoru 1.2i s konkurencí | |||
Model | Hyundai i10 | Kia Picanto | Mitsubishi Space Star |
Motor | 1.2i | 1.25 CVVT | 1.2 MIVEC |
Zdvihový objem [cm3] | 1197 | 1248 | 1193 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 3/4 |
Největší výkon [kW/min] | 62/6000 | 62/6000 | 59/6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 118/4200 | 122/4000 | 106/4000 |
Převodovka | 5M | 5M | 5M |
Max. rychlost [km/h] | 171 | 173 | 180 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,6 | 12,0 | 12,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,6 | 5,2 | 4,7 |
Pro takové srovnání jsme vybrali už lépe vybavené verze, konkrétně v případě i10 jde o stupeň Smart za 289.990 korun. V takovém případě už dostanete slušně vybavené autíčko s centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, mlhovkami, infotainmentem s osmipalcovým dotykovým displejem, tempomatem nebo zadními parkovacími senzory. Pořád si ale musíte vystačit s ocelovými koly nebo zadními okny na kličku.
Kia Picanto už v porovnatelné variantě GT Line přesáhne hranici 300.000 korun. Dostanete ale 16palcová hliníková kola a můžete si připlatit i za navigaci. Obejít se ale musíte bez tempomatu nebo zadních parkovacích senzorů. Mitsubishi Space Star pak v pro něj vrcholném stupni Invite stojí 277.850 korun. Připlatit si u něj můžete za zadní parkovací čidla nebo přední mlhovky, a to v rámci příslušenství.
Hyundai i10 – srovnání výbavy s konkurencí | |||
Vůz | Hyundai i10 | Kia Picanto | Mitsubishi Space Star |
Motor | 1.2i (62 kW) | 1.25 CVVT (62 kW) | 1.2 MIVEC (59 kW) |
Výbava | Smart | GT Line | Invite |
Cena [Kč] | 289.990 | 304.980 | 277.850 |
Airbagy | 6 | 6 | 6 |
Centrální zamykání/s DO | S/S | S/S | S/S |
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka | S/S | S/S | S/S |
El. stahování předních/zadních oken | S/- | S/S | S/S |
Klimatizace | manuální | manuální | manuální |
Kola | 14" ocelová | 16" hliníková | 14" hliníková |
Metalický lak | 12.900 | 10.000 | 13.000 |
Mlhovky vpředu | S | S | 4.884 |
Navigace | - | 19.000 | 24.900 |
Palubní počítač | S | S | S |
Rádio | 8" displej | S | S |
Tempomat | S | - | S |
Palubní počítač | S | S | S |
Parkovací senzory vzadu | S | - | 7.001 |
Rezervní kolo | S | S | 4.721 |
Výškově nastavitelný/kožený volant | S/S | S/S |
S/S |