Vzhledem k tomu jake jsou na ni recenze..opravdu velmi zajimave jak ve 3dv tak ve 5dv verzi..drzime palce s prodeji..u nas to jiste bude jen par desitek kusu rocne, ale ve svete se jiste neztrati.
Jasně, ale dej si pozor - prohlásit zde, že je VAG v něčem dobrý, je na zdejší diskusi velmi riskatní záležitost jen pro hodně otrlé! >:-[] >:-[] >:-[]
Nevím, co je mudrcovitého na tom, že 3dv. i30 minulé generace je (na rozdíl od kombíku a sem tam 5dv. hatchbacku) na evropských silnicích téměř neviditelný... :-O
No neztratí. Naší slabinou jen kádrová práce a Vladimírkovi zákazníci stejně autum nerozumí. i30 od luIinu z panoptika pro všechny traktoristy doplní po sovětském vzoru Ladu Vestu. V období pětiletky by měl být vybrán jeden z prototypu N-Hjundaj i30 nebo Vesty k šrotaci.
To je otázka, jestli lepší, mne příjde cena solidní. Určitě tady na diskuzi tě více pochválí za Golfa GTI či Fokuse ST, ale jestli ta auta jsou o tolik lepší? Dle všech testů se Nko povedlo..... taky bych ale pořád radši volil toho Fokuse :-)
Ale vždyť jo, někdo taky koupí telefon a někdo IPHONE ač fungují stejně a cena je různá.
Kdyby byla cena o 50 tkč menší, tak jaroš bude chtít dalších 50 dolů.S těmito lidmi je to marný.Machriindex na prvním místě, ale uznám, je to jeho věc a jeho názor a nikoli všeobecná pravda.
Fom Ford pozitív, nad ST som vážne uvažoval, ale v porovnaní s N Performance by zrejme nemal šancu a bral by som Hyundai. Keby bol len základný i30N, tak váham, rovnaký výkon, oba otvorený dif, ale pri Performance je to jasné: nielen 25 koní navyše, ale najmä samosvor, ktorý Focusu veľmi chýba a nedovoľuje využiť potenciál motora naplno, plus lepšie brzdy (slabina ST). Nehovoriac o veciach, ktoré má Nko sériovo, kdežto v ST musíš tvrdo priplácať, takže napokon ten cenový rozdiel narastie na niekoľko desiatok tisíc Kč.
Ale klid Soudruzi. My v Hijundaji pěstujeme koně. V Nošovicích totiž ty kravíny, ty chlívy se přeměnily v garáže a většinou tam stojí i to auto . Přišel jsem tam zkoumat ty otázky, jak oni tu i30 dělají, prostě. Oni vyráběli, bych řekl, tu i30 s přitlacnymi bojlery .
Když GTI, tak každopádně Performance - lepší brzdy, samosvor. Pak jsou nutnost světla, už proto, že bez nich GTI vypadá hrozně... a bohužel se u GTI taky připlácí (jako u jediného z koncernu). V tom zbytku bych se uměl uskromnit...
Světla u GTI (i Highline a asi dalších) jsou specifikum ČR. Bylo to tak i před faceliftem. Daň za nižší cenu v porovnání s Německem.
Jak píšeš, chtěl bych Performance. Nějaké "nutné" příplatky. A jsem na 800-900 ceníkových (jen lak a světla tě myslím dostanou na 800). U Cupry bych se možná, možná dostal na 700 (nevím, jaké dávají slevy). Co mě ale u GTI překvapilo, bylo, že jsem měl problém vybrat barvu a kola. Po faceliftu je nabídka nějaká divná.
Není to moc, zejména cena za Performance je hodně zajímavá, za mě rozhodně raději i 30N Performance, než FoST, který se mimochodem taky nabízí pouze v 5dv.
Vždy když čtu podobné příspěvky přemýšlím kolik je dotyčnému let. 15? 16? 17? Jediný argument je že je to korejec. Auto jsem nejel. Nevím zda stojí za každou korunu kterou za něj platím, ale vím že musí být o 50 klacku levnější. Je to korejec. OMG
Cena je velmi dobrá, až výborná s ohledem na výbavu. Ale ano, pro toho, kdo je schopen auto zhodnotit pouze na základě země sídla firmy, tak ano, je to pouze Korejec.>:D
Hmm, cena nového auta je asi slušná, ale zkus ho pak za pár let prodat a spláčeš nad výdělkem... :-O
Jinak obrovské plus za mechanickou P brzdu! Je vidět, že toto auto ještě tvořili skuteční fandové hot-hatchů a ne vypatlaní marketéři-teoretici! :-):yes::yes::yes:
Podívej se za kolik se prodává Hyundai v ojetinách...už je to jinak, ale to by tě muselo napadnout to řešit a ne opakovat jak kolovrátek jak to bylo před 15 léty. >:D
No že vzadu ve srovnání s minulou genrací protoru pro nohy ubylo, v tom se shodují téměř všechny testy. A že by se na trhu jistě uchytila i ostrá verze N v kombíku, o tom taky není pochyb! ;-)
No ja ti nevim, ale zatim to vypada, že i30N se povedlo a pokud i zakladni verze bude povedena, tak takovy Golf GTI bude akorat tak vstupni brana k HH.
..no já jen k té zemi sídla firmy..Korea..ale vždyť oni dělají parádní věci.Kdo z vás antikorejcu má doma korejskou tv,monitor u PC,mobil..?Možná většina,že?
No jistě. VW se před Hyundaiem třese strachy už od chvíle, kdy Winterkorn zjistil, jak nehlučné je nastavování volantu v i30. Prodeje Golfu jdou od té doby do kopru. >:D
Zase trochu soudnosti by to chtělo. i30 N Performance klidně může být i lepší hot-hatch než GTI, a přesto bude rád už za to, že ho někdo vůbec bude brát jako relevantní konkurenci zavedeným GTI, ST, RS atp. GTI a R-ko se na prodejích Golfu podílí víc než 10% a jsou přesně takové, jaké je VW chce mít. Nebo myslíš, že ti pitomci neumí udělat Cupru pod znáčkem VW ? Prej vstupní brána.... :-)
Ale ja vubec neřešim prodeje a navic to pro mě neni udaj, ktery by byl pro mě něčim zajimavy. :-O
Spiš naražim na to, že jde o zřejmě nejmeně hot mezi HH.
Zalezi co mezi HH jeste pocitat a co uz ne. Byval 200k megane GT HH, nebo ne? Veloster? pro cee'd? Navic, podle ruznych srovnani 230k golf GTI nema nejmensi problem s 250k focusem, to pak tezko rict ze golf je "nejmene hot".
Tak snad verze jako GT nejsou HH a knk Renault ma na to RS a to v několika variantach. To by jim byla pak i takova Octavia RS či Leon ve verzi FR. A v čem nema GTI nejmenši problem s ST ? Nechceš tim snad řict, že GTI je vic hot než ST.
A vyděl si někde, kde by koncern nevyhral ? Takova jehla v kupce sena a vlastně tam, kde se nezučastnil. Takže když vyhral, tak je automaticky vice hot ?
No pravě a teď zaleži co chceš ty nebo jiny zakaznik. To že auto zajede super čas na okruhu, ještě nemusi přece nutně znamenat, že tě vic pobavi než to ktere ho zajede pomaleji. A pak je otazka jak to bude vypadat v realnem provoze.
Jasně, to už je individuální. Já hledal spíš normální auto. Kdybych chtěl víc toho hot... no, kdybych chtěl hot, tak bych zase nekoupil auto bez samosvoru.
Z mého pohledu je hlavně ST předražené, i když už je to dneska lepší než když jsem tehdy vybíral auto já. 730 za kombi by šlo, jenže se připlácí xenony, tempomat, senzory, navigace... ve finále jsem s kombíkem přes 800 a ve výbavě není nic extra... a to jsem +- na ceně Cupry ST, která má věci jako LED světla nebo tempomat v základu. A má 300k, samosvor a adaptivní tlumiče. Před třemi lety se ani moc netvářili na nějaké slevy přes 10%.
Ja bych třeba po samosvoru až tak nešel a i v připadě i30N bych volil zakladni verzi, už jen kvuli obuti. A osobně bych mezi HH takhle od stolu volil zrovna GTI. Ja mam sice rad auta, ktere jsou spiš zaměřana na jizdu a jsou řidičtějši, ale od auta požaduji i jine vlastnosti a mam i určite hranice. Je mi jasne, že nějaky ostry model HH by mě pobavil a roztahnul hubu od ucha k uchu, ale jsou i jine vlastnosti, ktere u auta ocenim a s každodennim použivanim uvitam vic, než naklepavani, boj a řev.
Samosvor dělá hodně. Pokud jezdíš v klidu, ničemu tam nevadí, ale pokud se chceš svézt, tak je hodně znát. Když se bavíme o Hyundai... asi bych dal těch 40t rozdílu jen za ten samosvor... a lepší brzdy taky nejsou k zahození.
Toho všeho jsem si vědom. Jako ano, ono to vypada fajn , elektronicky nastavitelne tlumiče, 19" kola, samosvor, brzdiče jak poklice z žigulika, vyztuha v kufru a věřim že i fajn to bude realně. No až mam menši obavu, že už by toho bylo na mě moc.
Ta levnější verze nedává žádný smysl, to co nabízí silnější, je za ty prachy zadarmo. 19 se není třeba bát, není to na nich žádný problém, auto je s nastavitelnými tlumiči normálně použitelné.
Chodíte tady kolem horké kaše, ale ve skutečnosti ta tvoje věta o "vstupní bráně" vyzněla jasně pejorativně. A jen tak na okraj - jaké GTI má tou bránou vlastně být ? Základní, Performance, Clubsport nebo snad Clubsport S ?
Nema problem ho porazit v meritelnych vecech, vcetne zrychleni (nebo minimalne drzet krok). Pokud nenarazis na vykon, ale na vse kolem (jak auto pusobi, chova se, podvozek, rizeni...) pak je znovu golf GTI presne tak "hot" jak ma byt, vzhledem k tomu ze je nad nim jeste dalsich X verzi a vybere si kazdy, od toho ciste dalnicniho (GTI) cez okreskare (GTI s performance paketem) az po okruhare s clubsport.
Vim, že GTI ma sve derivaty a to nejen on. Ale pořad pišeš o něčem jinem. ST třeba nemuže mit samosvor, jen v tom zakladu nabidne vic fun factor než to GTI. Samosvor mužeš mit až u RS.
Všechny udávané hmotnosti jsou bez řidiče. Vycházel jsem z dat na stránkách výrobce. Civic Type R s řidičem váží 1.451 kg, 308 GTI s řidičem pak 1280 kg.
Teď už automobilky uvádí rozsahy hmotností. Nevím, jestli úplně všechny (nepředpokládám, že by je nutili to zveřejňovat v marketingových materiálech), ale mělo by to souviset s novými pravidly, kdy se zohledňuje i hmotnost volitelné výbavy. Mělo by to skutečně být od nejlehčí po nejtěžší možnou konfiguraci.
Podíval jsem se do Německa, tam také uvádí 1.380-1.420 (s odkazem na poznámku, kterou nikde nevidím), nicméně kontrola přes užitečnou a celkovou nesedí. Buď v téhle hmotnosti není řidič, nebo mají divnou definici užitné (ta by měla být pro auto s provozními kapalinami [paliva 90 %], ale bez řidiče, bez zavazadel, prostě prázdné).
Stojí pak za pozornost, že u Hondy je ten rozptyl mezi nejlehčí a nejtěžší 40 kg a u 308 165 kg. Honda má pak celkovou o 30 kg menší a užitnou o 5 kg menší (v extrému, tedy té nejtěžší konfiguraci). Naložená výbavou by na tom ta auta měla být hodně podobně. Bude to podobný příběh jako s jinými parametry (zrychlení, objem zavazadelníku).
Z hladiska objektivity by sa pri tych cenach patrilo povedat cenu rovnako vybavenej konkurencie, nedavno testovany golf gti stal takmer milon. Takto niekto nadobudne dojem, ze tie auta stoja rovnako. Pritom ta cena je ozaj vyborna, urcite sa pojdem previezt.
Počkam, jak to bude vypadat s nabídkou aftermarketových dílů.
Až bude k dispozici sportovní podvozek, brzdy, spojka a výfuk a ukáže se, že motor zvládne remap, pak se o eNku bude dát uvažovat :-)
Tak prepáč, ja som žil v tom, že v AutoKelly a spol predávajú práve tebou spomínaný aftermarket... :-! Z tvojho príspevku nebolo jasné o akom aftermarkete hovoríš. Samozrejme pokiaľ by si to dal do serióznej firmy ktorá robí profi úpravy tak to je iná, no asi tak skoro na toto diely nebudú. Predsa len, GTI, STi, Evo atď sú na trhu roky.
Aftermarket ve smyslu výfuk Akrapovič, brzdy Mov'it a tak, rozhodně žádnej Strachline.
eNko vypadá schopně, ale u zmíněnějch komponent tak nějak víc věřím značkám uvedenejm výše. Koneckonců, který sériovej HH v Mostě během stintu neutahá brzdy?
No, já v Mostě po deseti minutách viděl zuřivě chladit všechny a chlapíkovi s O-RS, kterej se jaksi zapomněl, se z nich na parkovišti kouřilo opravdu vydatně. ;-)
a já zase viděl nový typer R deset kol na slovakia ringu naplno a brzdy prej neměli nejmenší problém , viděl jsem O3RS upravenou na 350 koní na serivých brzdách 3 kola slovakia ringu naplno a taky žádnej problém . Možná to bude v tom že je řídili profíesionální zavodníci:)
Blázen? Ten podvozek je elektronický napojeny na čidla např ve sloupcích, jakej podvozek by si chtěl? Brzdy jsou speciálně vyvinutý pro tohle auto, výfuk? Slyšel si ten zvuk, lepší v tyhle třídě není, pneumatiky HN Pirelli speciálně pro eNko... Na tom autě není co zlepšovat pokud chceš zachovat použitelnost na každý den, na nějaký okruhovy řádění je tady Civic nebo megan...
Ak by som takéto auto potreboval šiel by som do toho. To by bolo srandy na cestách. Aktuálne mám i30 100kW CRDi a mám zaujímavé skúsenosti s vodičmi (hlavne) Škodoviek a vágenov, keď ich obehnem asi ich vytočí že ich obehol Hyundai a tak zmobilizujú všetky sily a snažia sa ma opäť obehnúť. Asi nejaký komplex alebo čo. Ak mám chuť tak ich potrápim, keď sa dotiahnú pri obiehaní na moju úroveň pridám a zdrhnem im. Si predstavujem čo si tak musia v tej chvíli hovoriť >:D Ale zväčša nato kašlem, ja si nepotrebujem nič dokazovať. S touto raketou by sa dali vydráždiť aj králi ciest na BMW či Audi... >:-[]
Hlavně si dávej pozor, aby ti ta naftová 1.6 neservala gumy z ráfků, přece jen... takový motor v osobním autě by podle mě pro řidiče bez závodní licence vůbec neměl být k dispozici.
>:D:yes: tak hlavne je to celkom príjemné auto na diaľničné presuny, pri 180km/h točí 3100 otáčok, spotreba pri takom tempe do 7. Chcel som tým len povedať, že komplex z kórejských áut nieje len tu v diskusii ale stretávam ho aj na cestách... ;-)
U nas je bohuzel plno pepiku ve skodovce co si mysli, ze TDI je kralovky vrchol a jsou to zavodnici a beda jeslti je predjede nekdo v Huyndai, Renault apod :D.
Pritelkyni se koupilo nove Clio, nekdy s nim jezdim po meste a ta TCE120 na to smesnou vahu tahne dobre. Staci nekde lehce predjet dotycneho nebo na semaforu bez vetsiho snazeni trosku vyjet rychleji a coud TDI je zarucen, hlavne, ze pak jede v obci 80 v 50. Nekteri maji holt asi dost velke komplexe. V zahranici to nikdo nerese celkem kdo jak jede a s cim. Jen u nas je to takovy narodni zvyk :-)
Na druhou stranu jestli tu licenci mas, kde jedinym meritkem pro udeleni je, ze si o sobe myslis ze to proste mas v ruce, pak muzes litat Prahu 150kmph, pri tom pokorovat mustangy, sesmesnovat fiesty ST atd a to vse naprosto bezpecne.
V tomhle je ten malej diesel zlatej motor.
"keď sa dotiahnú pri obiehaní na moju úroveň pridám a zdrhnem im"
No a ted bez legrace, zrychlovat kdyz te nekdo predjizdi je nejen maximalne hloupe, sobecke a nebezpecne, ale navic i zakazane.
Neboj, mám dosť rokov a kvantum najazdených km a aj skúsenosti s nehodou. Ako som písal, nepotrebujem si nič dokazovať a zbytočne riskovať. Toto som spravil pár krát a bolo to vždy na 4. prúdovke kde sme nemohli ohroziť nikoho v protismere... Navyše jazdím cca 80% v noci keď je hustota premávky minimálna. ;-)
Pozor, ze nekdo porusi ten nebo onen predpis nikdy neresim (sam mam maslo na hlave),ale pridavat pri predbihani je obecne vzato jedna z tech dost nebezpecnych veci a sv!narenm, bohuzel v CR docela castych svinaren. On to R32 korigoval, ze to dela jen na 4 proudovkach bez protismeru, kdyby to tak napsal hned tak ani nereaguju... tam to smrtakem nesmrdi. ;-)
OK, tak som podľa teba pako, no keď si myslíš že cez deň a v noci nieje žiadny rozdiel tak si pako tiež alebo máš najazdené veľké... Denne stretávam na cestách bláznov ktorý vyvádzajú iné kusy ktoré sú naozaj nebezpečné a ohrozujú seba aj okolie. Nechcem sa týmto obhajovať a ani zrovna tebe dokazovať ako sa veci udiali ale tvoje úsudky sú mimo...
na to že máš dosť rokov, vypisuješ blbosti od veci ako nejaký 18 ročný chlapčisko, ktorý ešte netuší "koľká bije" >:D8-s
P.S ja osobne mám vozidlo s výkonom 220kw a vyše 400Nm na cca 1350kg hmotnosti a jak živ som nikomu pri obiehavaní (a to ani na 4 prúdovke) neurobil to, že by som mu to začal akokoľvek znemožňovať a "školiť ho"... Uprac si to v hlave chlape, lebo zjavne nie tí škodovkári a VAGenisti majú problém s tebou, ale ty s nimi ;-)
Moc se mi nechce verit, ze bys s korejskymi 100kw ujel a zmizel 103 a 110kw TDI, uz vubec ne 110kw 1.4 TSI. Takze navrch, no spis hodne lehce navrch budes mit jen nad 1.6TDI a 1.2TSI ve slabsim vydani.
Btw. Foe, honil jsem se ted s Teslou. Ano, na rovince mu to jelo lepe, i kdyzne zas nejak extra,aai to byla slabsi verze, 3litr by ji podle me stacil, nicmene opakovala se situace s Mustangem, v zatackach jsem ten elektrickej krap tlacil z cesty :))
To je prvy krat, co Ti prispevok verim. A to konkretne v bode "jsem tlacil" a z cesty. Pretoze vacsina prispevkov je hodna vysledku tlacenia a su fakt z cesty...
Předpokládám, že jsi jel v E220d.
V tom případě Tě můžu uklidnit, Tesla nezávodila, protože i nejslabší 70D v rychlostech pod 90 km/h pojede všechno a pod 140 km/h tak 90 % produkce. Platí i pro zatáčky, na těch válcích to sedí pěkně.
Ale zavodil. Ano ujela snadno, ale takovy narez jako treba kdyz jsem zkousel RS6 to nebyl. Podle me to byla ta nejslabsi. V zatackach to neni o aute jako o ridici, podobne tezka auta pak jsou plus minus stejne, zvlast v realnych podminkach. Treba nerovnosti na silnici, vyjete koleje atd. Rika ti to neco? V realu je to o ridici mnohem vic, nez o aute. Limitem je vic stav silnice nez limity podvozku auta. S tvrdym sportakem te na rozbite okresce predjedu i s Oktavkou, naopak, bude tam lepsi. A kdyz budes myslet ze ne, v prvni zatacce kdy te rozhodi prvni nerovnost ti to skarpa vysvetli. Tesla bude hodne tezka a v utahlejsich zatackach proste fyzika nepusti. A neverim, ze ma schopnosti nejak nad ramec obyc produkce, tedy obyc aut. Tedy zadny podvozek ala M, RS apod.
Hele v tý 70D a v P85+ jsem najezdil poměrně dost kilometrů - jestli jsi tomu s E220d anebo vlastně s libovolnou ne-AMG E-klassou stačil, tak se buď nezávodilo anebo se řidič o to auto bál. Ono to totiž kvůli dostupnosti výkonu v nižších rychlostech fakt pozávodí všechno, celkem nehledě na kvalitu silnice.
Každopádně se zbytkem souhlas, kde se s plackou bojim, to s Alltrackem můžu drtit jak mě napadne.
Mozna bys mohl cist pozorneji. Ja nepsal, ze jsem tomu ujel. Na rovince mi ujel on, s prehledem, v zatackach jsem ho pak tlacil ja. A asi se bal, ale mel duvod, na rovince umi plyn zmacknout kazdy, v zatacce uz je to horsi a ja se vzdam az kdyz uz vypadavam ze sedacky. Stejna story jako tehdy s Mustangem :)) Ty limity v zatacce vzhledem k hmotnosti budou podobny, spis hur pro nej s vyssi vahou. Tam mu zadny vyssi vykon k nicemu neni. A mesto neni okruh s idealnim povrchem.
U hmotnosti nejde o absolutní hodnotu, ale o rozložení. Ostatně, čím je pneumatika víc zatížená, tím víc drží. Reálné pneumatiky nejsou ideální, ale zhruba to platí.
Dle prvních recenzí to auto jezdí a funguje výborně a cena také není vůbec špatná. Škoda jen toho designu, který opravdu není žádná hitparáda (například směrem nahoru se rozšiřující C sloupek je fakt totální úlet), ale to nemyslím na ty designové úpravy ostré verze, ale prostě na celou řadu i30 nové generace (i když lepší než dřívější příšerné vlnobití to určitě je). Ale celkově lze Hyundai jistě pogratulovat a ocenit jeho snahu uspět v pro něj zcela novém segmentu trhu! :-):yes:
P.S. Hyundai vždy tvrdil, že je to usedlejší značka a naopak že Kia je emocionálněji zaměřená. Dostane tedy ostrou verzi i nový ceed?
Tipl bych si že v součastnosti ne.V budoucnu asi ano. Ona ta Nková verze je dost předělaná, není to jen o motoru podvozku.Úprav je tam značně více. Ale jen odhaduji...
Měl by ale být ostřejší Tucson.To už vyhlásili....a divize N, je jen Hyundai.
Oni vyráběli i30, bych řekl a vyráběli ji v družstvě a tu i30 výrobu měli u těch Nošovickych družstevníků. Dali jim krmivo a ty to tam to auto udělali prostě. Přišel jsem k jedné paní na final assembly, byla to úřednice a skončila v base. Její muž byl traktorista v družstvu, dělal v družstvu. Dělali tam na i30 bojlery, já nevím asi za 10 tisíc tam dělali.
...z te Performance verze vyhazely ty pitomosti, ktere jen ubiraji performance, tak by to bylo fajn delo, no na ubirani vybavy nema dnes koule nikdo, tim mene korejci, kteri na ni celal leta stavi, chapu... Ale jevi se to jako slusnej kup, jen me zajima, co na to reknou lidi, kteri nemusi Hjondee prosit na kolenou o vzorky, na cestach se bude lamat chleba :-)
Sleduju, neboj, ja mel na mysli realne kupce. Kolikrat se uz stalo, ze jindy kritikami opevovane auto byl prodejni propadak... Ale to urcite N30 (no nebylo by to lepsi oznaceni?) nepreju, jsem rad za kazde povedene ridicske auto, a uz jen za ten zvuk a nepreplacany exterier ma u me velke +.
Cena je určitě lakava, ale povyhazovat ze zakladu ještě ten vybavovy balast, tak mohlo byt N ještě dostupnějši. Otazka zda to takto Hyundai chtěl nebo je to klasicka asijska prakticky nulova individualizace.
Nac vylozit vsechny karty najednou. Tady mas vybavou napechovany HH, lde prnich testu plne konkurenceschopny a staveny nad golf GTI (krom kvalitou interieru) za cenu nizsi nez hole GTI. Ted se kolemt toho auta bude motat nejvic novinaru, bude se o nem nejvic psat a takto vybavena i30N bude vypadat na kazde jedne z tech fotek dobre.
Cas na to udelat nejaky hardcore pack, odlehcit vybavove a tim i hmotnostne, prida nejakeho toho konika, na to se najde cas vzdycky (treba pri LCI nebo pro oziveni prodeju pred koncem zivotniho cyklu).
Tady Hyundai vstupuje do neprobadanych vod, myslim ze ani oni netusi co presne muzou cekat, jak presne trh zareaguje a co by chtel treba jinak.
Chápu, proč to udělali. V jejich pozici bych to třeba udělal také. Ale sám pro sebe bych takovou konfiguraci nezvolil. Ani mi tak nejde o nějakou vybydlenou, extra hot verzi (naopak, třeba šetření na odhlučnění by nebylo žádoucí). Jen bych se snažil ubrat a nestrkat tam věci, které nepotřebuji. Ve výsledku by to mohlo udělat třeba metrák. Člověk neví, když nejsou schopni u výbavy udávat hmotnost.
Bude este fastback a suska sa ze by mal byt viac hardcore. Vraj dostane motor naladeny na 300 koni, takze je mozne, ze u neho dojde aj na dalsie zmeny.
Ono pre nich zase moze byt logisticky jednoduchsie a vo vysledku aj lacnejsie tam tu vybavu mat a exportovat pre vsetky trhy ten isty model. Vyzera to, ze v Nosoviciach robia N-ko pre cely svet - este aj do Australie ho budu vozit odtial miesto nejakej Koree :-)
Nezáleží na tom za 600 nebo 700. My nemáme dosud vypracovaný jasný a přesný systém, kterej by přesně určil tu sportovnost toho člověka. Vždycky se tam točí desítky lidí. A někdy i určitý kolektivní znásilnění, který se ukázalo jako falešný.
Nekteri, nekteri slovaci jsi zapomel dodat, stejne jako nekteri cesi budou tezko kdy v jeho fanklubu...
Narozdil od Arese me nezajima proc to pises. Tyhle diskuse se k dnesnimu dni povedlo udrzet apoliticke, nechapu jak kdyz se dnes politika resi a v diskusi o prackach, ale jsem za to hodne rad a jestli nejakou zmenu ACZ nepotrebuje, tak je to v tomhle.
A vy jako nevíte, že Havel se domluvil s komunisty že je nechá být...a taky to tak udělal.Jen se snima nebavil..... Byl to žvanil... a už to vyšlo hoši i knižně, kdo chce tak ví.
To isté. Ani jednu sumu väčšina z nás nemá len tak navyše bokom, aby sme si hocikedy mohli kúpiť dobré auto. ;-) Alebo sa možno mýlim a N pôjde v strede Európy na odbyt jak teplé rožky... >:D
Od tebe ten 10-ročný Jajo sedí..., >:-[]
Píšeš tu z patra "za většinu", ale třeba já tady určitě minimálně 20 nicků znám osobně a drtivá většina z nich má auto za +750 tis. Kč a kupovali ho jako funglovku (nové) a velmi často se jedná právě o hh, takže to nemůžeš soudit podle sebe, případně podle svého blízkého okolí (viz i téma Havel). ;-)
Ty si fakt Jajo, ale dokonalý. Čo tak brať v úvahu trošku nadsádzky a nadhľadu? Ja som reagoval na tú "hurá náladu", čo tu zavládla, jéj, super auto za super cenu, ťahám z vrecka prachy a idem si ho kúpiť... Zas nebuď tak strnulý a upnutý a nepočítaj mi tu korunky a koľko ľudí na to má a koľko nie. Ja hodím do pľacu jemne humornú podpichovačnú poznámku a ty mi ideš počítať pomaly štatistiky... Ešte si zabudol prerátať tých 750 tisíc na paštiky...
Téma Havel - áno, po zrušení zbrojného priemyslu na Slovensku majú Slováci dôvod mať na neho ťažké srdce, ten človek Slovensku nič dobré nepriniesol, tak to proste je. Aj keď sa postavíš na hlavu a budeš kývať ušami.
A pre tvoju informáciu, tiež som utrácal za svoje a ženine auto nemalé peniaze, som zástanca nových áut, jazdenku len z nutnosti. To neznamená, že ak mám na nové auto, tak mám naň kedykoľvek a z fleku kúpim ďalšie hneď ako sa naskytne príležitosť. Ty si asi frajer, čo má vždy nejaký ten miliónik zicher, a väčšina tvojich známych tiež, že? No tak sorry, že som sa dotkol tvojej vyššej úrovne, ty drbko.
podle mě to cenu neobhájí, Hyundai jako jediná vedle ostatních HH nemá žádnou historii, nemá z čeho vycházet, nemá z čeho odladit, proto by měla být citelně levnější, třeba těch 50-80tis., jinak se mi auto samozřejmě líbí ;-)
když se přeci chci dostat mezi hráče, kteří tenhle typ prodávají už léta, tak musím něčím zaujmout, výkonem je to někde mezi, no tak další se nabízí prodávaná hodnota auta, ikdyž je to auto zřejmě výborný, musí to nějak dostat mezi lidi. Já když si půjdu vybírat hot hatch a přijdou mi jízdně +- všechny podobný, tak mě bude zajímat cena a taky značka, no a pokud jsem fanda, tak třeba i historie sportovní divize
Nebo si přečteš a zkoukneš pár testů a řekneš si "no možná na tý káře něco je" . Pak jsi jí aspoň pojedeš a usoudíš že stojí za každou tu korunu o kterou si řekli a bude ti fuk image, historie i minulé sportovní úspěchy ostatních. Prostě půjdeš svou cestou.......a nebo ne. Right to choice.
Každej nějak začíná a podle mě je dobře když se objeví novej hráč a co víc hráč který dokáže konkurovat právě těm kteří staví desítky let na své historii
Minimalne donuti nekolik jedincu zvednout zadek a zkusit si ji projet. Predevsim takove jedince, co vedi, ze zivot s predsudky je jako snazit se jet na plnej plyn se zatazenou rucni brzdou. Osobne jsem mile prekvapenej. Fakt jsem si myslel, ze tu cenu prepali.
Ceníková cena je dost dobrá, otázkou ale je jak skutečně na trhu obstojí.
1) Především je otázkou zda je toto konečná cena nebo budou dealeři dávat slevy. Protože konkurence je mírně řečená štědrá a ceníky v tomto nehrají roli. Sám jsem pořídil o trochu výkonnější konkurenci se srovnatelnou výbavou za méně.
2) Téměř nulová konfigurace na prodejích zřejmě taky moc nepřidá.
3) Jsem zvědavý jak zákazníci i30N zařadí v porovnání s nabídkou na trhu. Z prvních informací mám rozpačitý dojem. Sice jsou všude hezká videa se zvukem výfuku, ale interiér na mě působí až moc civilním dojmem, sedačky jak kdyby to ani nemělo být sportovní auto. Papírové hodnoty taky nejsou nic moc, ačkoliv je jasné, že u takového auta je nejdůležitější podvozek. Každopádně tyhle plusy a mínusy mohou být v této kategorii pro někoho úplně opačně. Takže jsem zvědávý jak obstojí... pro mě je ale dost podivná kombinace hlučného výfuku na efekt s naprosto civilním interiérem. Ale uvidíme v reálu :-)
"...pro mě je ale dost podivná kombinace hlučného výfuku na efekt s naprosto civilním interiérem."
Výfuk má aktivní klapku, takže by měl umět i relativně tichý režim.
"..., sedačky jak kdyby to ani nemělo být sportovní auto."
Sedačky jsou na všestranný HH sportovní dostatečně:
[odkaz]
K těm sedačkám, to je právě to jak se kdo na tahle auta dívá. Pokud si to někdo kupuje jako všestranný vůz na běžné používání, tak to asi bude stačit. I když nevím proč by tomu min. trochu sportovního stylu nemohli dát. Když se podívám na interiér 1.0 TGDI [odkaz] tak těch rozdílů tam moc nevidím.
Tak už i iDnes? [odkaz]
Babička si kupuje květy, pak mi je dává na křížovky.Mají tam vždy půlstránku o autech. Čekám, že i tam se budu dočítat novinky dřív, než tady. :-)
P.S. to se všeobecně ví, že u nás bude šestiválec jen 4x4, ne zadokolka? Pro mě teda překvápko.
Pokud se to potvrdi, jakoze kdyz to bylo sdeleno na ofiko prezentaci tak asi nema cenu predpokladat ze ne, pak to u me osobne znamena ztratu zajmu o ten projekt. Do ted jsem informace kolem stingru hltal, ale 50% zajmu smerovalo prave k RWD. Pokud z lakadel zustane "jen" sestivalec tak to sice furt bude pocin v dnesnim svete nevidany, ale za me zbytecne nevyuzity (zvlast kdyz na jine trhy RWD vozit budou).
Já bych asi důvod pro nenašel. Zadokolka sama o sobě pro mě zajímavá není. Šestiválec by se mi líbil, ale zase ho živit - to asi BMW zvládá líp. Pro mě to auto není.
Jinak na tom idnesu tipují základ o 200 víc. A tam bych tedy smysl neviděl vůbec žádný.
Živit by takový problém nebyl, ale je mi jasné, že šestiválec biturbo si i Kia nechá zaplatit, obzvlášť pokud ho povinně spáruje s 4x4. Ale pokud by byl ten dvoulitr jako RWD MT, tak by mohli nasadit nějakou lidovou cenu...
Na druhou stranu, blbá Optima GT stojí 970, což je děs... viz třeba diskuse o Insignii ve 4x4 a automatu se silnějším motorem. Takže spíš jsem pesimista a čekám, že i ten dvoulitr bude v základu minimálně mega.
Optima GT ma snad krom panoramy, barvy a jeste jednoho priplatku co si neumim zapamatovat v "zakladu" vse (viz nase diskuse pod insignii ideal, ne? >:D ), takze za cca 1mil (pred slevou) mas komplet vybavene auto. Komplet vybaveny pasik, insignia, superb jsou cenikove o dalsich 200-300tis vys (predpokladam ze maji nejake prvky co kia neumi).
Náhodou jsme teď vzali do firmy jednu Optimu, 1.7CRDi kombík automat. Zcela bez emocí napíšu, že je to konkurent spíš pro Octavii než pro Superb.
Výbavy je u GT sice dost, ale krom lepšího audia a parkovacího asistenta tam žádné výjimečné věci nevidím. Je otázka, o kolik lepší bude třeba podvozek... ale za mega je to pro mě nesmysl.
Vcem je bliz oktavii a v cem ji superb (s 1.6tdi) utika?
Jinak z toho co pises chapu ze preferujes spis skromneji vybavene verze, az se mi podsouva otazka ktere jine auto pro tebe za mega nebude nesmysl? Ja si vcera z nudy a inspirovan nasi diskusi konfiguroval insignii, inu, zastavil jsem se na 1,16mil (uz po akcni 90tis sleve). :-|
Superb s 1.6TDI už se dost dlouho neprodává a já v něm nikdy nejel, takže to nemůžu sloužit... znám slabší 2.0TDI. Ale celkově mě ta Optima spíš zklamala - ovládací prvky takové fórové, navigace s divnou grafikou a pomalá, jízdně je to auto taky takové nijaké a komfort (třeba akustický) podle mě taky Superbu nedosahuje. Prostě... za tu cenu kolem 700 v naftě a automatu dejme tomu, ale museli by toho změnit strašně moc aby si to auto obhájilo mega, jinak tam žádnou velkou přidanou hodnotu proti kompaktnímu kombíku nevidím.
Insignia nevím, zatím jsem nejel, ale čekám, že to bude jiná káva - komfortem, jízdou... i třeba kvalitou sedaček a tak. Zatím teda bychařím, ale... kdybych měl mega a na výběr Insi a Optimu, nikdo by mě nedonutil vůbec zvažovat Kiu. Jinak ale moje preference směřují spíš směrem... Cupra ST apod. :-)
Diky za odpoved. Tak to je pro optimu docela smutny pribeh, teda, pokud bude cena odpovidat tak asi OK, ale z tveho popisu to na beznou stredni bude spis z toho slabsiho soudku a to pak bude mit v kombiku problem i s golfem, pravda.
Když šel Passat na trh, tak jsem koukal na německý konfigurátor a při pročítání výbavy zaškrtával kde co. Výsledek byl myslím kolem 70 tisíc €, buď pro 206 kW TSI (pravděpodobnější), nebo pro 176 kW TDI (Highline, sedan). :-) Tolik k plné za ceníkových 1,3. Leda by v ČR značná část příplatků chyběla (nebo byly ceny mnohem níž než v Německu). Pochopitelně tam byly věci, které Optima mít nebude (jako tažné nebo nezávislé topení).
Ano, proto jsem napsal ze predpokladam ze passat umi veci co optima mit nemuze, digitalni stit, HUD atd. Tu plnou passati byla myslena verze dorovnana na to co ma Kia (ze passat umi veci za dalsich 10tis E je pak druhy pribeh) a slo jen o hodne hruby nastrel. Klidne to muze byt pul milion, nevim, zas tak konfigurator passatu neznam. :-)
Mně ta částka utkvěla v paměti, protože to byl region naložené prémiové střední (ceníkově). Chce to značný cenový jemnocit ze strany prodejce.
Podíval jsem se na český konfigurátor a nevěřím vlastním očím. Passat Highline a má halogeny. >:D To vysvětluje tu nízkou cenu, protože v Německu je Highline milionová záležitost a výbava je to slušná. Proč potom nenabízí Trendline...
149.900 zlotých
[odkaz]
Čili nějakých 900t za dvoulitr, RWD, 8AT
Další stupeň výbavy téhož o cca 60t dražší a nejvyšší (pro dvoulitr) GT line (navi, 19", LED světla) za cca 1.050,000.
...spodní prádlo navlečené naruby přes oblek je jeden z mála mínusů i30N. Cena poměrně slušná (ano, je vidět, že technologicky a technicky vyspělá auta jednoduše něco stojí), výkonnější verze se vším, co předokolkový jezdec potřebuje.
Bohužel bych se za ty peníze ptal sám sebe, jestli chci vypadat jako oběť tupé, trapné a neinteligentní reklamní kampaně vedené českým maloměšťáckým joudou. Dva potenciální a vhodní kupci se tu v diskuzi identifikovali naprosto jasně. Teď jen, jestli sáhnou do kasičky pro potřebný obnos.
Obrovská výhoda, že u nás sme oslobodení od trápnosti českého importéra a Hyundai má u nás normálne nezhnusené meno. Kupovať dnes predokolkový hotheč, i30N Performance by bol horúci kandidát.
700 není žádná pálka, stačí mrknout na výbavu - LED světla, navigace, vyhřívané sedačky a volant, senzory a kamera, adaptivní tlumiče... vlastně to skoro vypadá, že ty performance věci jsou tam jako bonus, 700 by takhle vybavené auto mohlo klidně stát i s nějakou 1.4TGDI.
BTW, podobně to měla Škodovka s RS - když jsi posčítal výbavu, tak vlastně ty vlastní performance věci byly gratis.
S Vošickým a tímhle autem bych měl docela dilema... asi štěstí, že pro rodinu je to přece jen malé. Nebo není?
Jak jsem myslím včera psal, to je dané tím, že ve výbavových stupních je výbava už po slevě. Nikdy to nevyjde jako jednotlivé příplatky. Na Hyundai tohle aplikovat nelze, protože jedou balíčky a u nich platí to samé - obsah bývá už po slevě.
Nevylučuje se to s tím, že jsou některé stupně zajímavější než jiné. Tohle mi spíš připomíná Swiště (stálo by to za to i bez té extra výbavy a ta je tam tak nějak gratis).