Takový Hyundai i30 N vám v Nošovicích nevyrobí. Čím je speciální?
Už při našem letošním dostaveníčku jsme si pochvalovali, že Hyundai i30 N se mezi sportovními hatchbacky určitě neztratí. Dvoulitr v nošovickém výrobku produkuje 184 kW, případně můžete sáhnout po variantě Performance vyšroubované na 202 kW.
Jenže tvůrcům ze skupiny RaceChip ani tohle nestačilo a rozhodli se, že z vozu vydolují ještě více. Výkon se jim podařilo zvýšit na 230 kW, což není tak výrazný posun ve srovnání s točivým momentem, který narostl z 353 na 498 newtonmetrů! Ani tím ale nekončíme. Výše popsaných změn bylo dosaženo jen vyladěním softwaru, když tuneři použili techniku HJS, zvýšil se výkon na konečných 236 kW a hodnota točivého momentu činí 524 N.m.
Není to ale jen o odlišných technických parametrech. Měnilo se třeba obutí, kterým jsou nově kola OZ Racing Leggera HLT z lehkých slitin obouvající pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S. Kola kooperují s novými sportovními pružinami, které snižují světlou výšku o 15 milimetrů. To vše zabalené v decentně upravené karoserii ve speciální barvě. Výfukové potrubí HJS pak umí autu přidat ještě agresivnější zvukový doprovod, který jsme si pochvalovali již u sériového i30 N.
A tím pánové z RaceChip rozhodně nekončí. V jednom z komentářů pod videem na YouTube prozradili, že obdobně se chystají vyladit i novou generaci Velosteru N, kterou byste ale v Evropě poptávali marně, soustředí se hlavně na Spojené státy.
Ani Evropané ale v příštích měsících nepřijdou zkrátka. Hyundai již oficiálně potvrdil, že pracuje na dalším zástupci sportovní rodiny N, kterým bude i30 N Fastback. A tušíme, že u jednoho nového přírůstku určitě nezůstane…