TEST Hyundai i40 kombi: První kontakt
U příležitosti brněnského autosalonu jsme využili možnosti se krátce seznámit s novinkou střední třídy, Hyundaiem i40 kombi. K první projížďce se nám dostalo kombi s motorem 1,7 CRDi o výkonu 100 kW a šestistupňovou automatickou převodovkou.
Zkoušený vůz byl ještě z předprodukční série (výroba sériových vozů se teprve rozebíhá), a proto je potřeba brát získané poznatky s rezervou.
Hyundai nechybí odvaha, a proto se do boje se zavedenými 100kilowattovými dvoulitry pouští s menší sedmnáctistovkou. Motor táhne hezky, ačkoliv i40 nedokáže propůjčit víc než průměrnou dynamiku. V oblasti pod 2000 min-1 tušíme slabší zónu, automatická převodovka ji ale zdárně skrývá, když se snaží držet otáčky právě nad touto hranicí.
Z hlediska podvozku se jedná o standardní počin. Předsériový vůz se na 18palcových kolech obtížněji vypořádával s velkými nerovnostmi, jinak byl ale pohodlný. Definitivní naladění se samozřejmě může změnit. Na každý pád i40 působí za jízdy dojmem relativně lehkého a zároveň poddajného auta. Proto má svým charakterem blíž k civilnímu projevu Superbu než například ke komfortně tuhému Mondeu.
Co by Hyundai měnit podle našeho názoru neměl, je naladění posilovače řízení. Při stání je příjemně přeposilovaný, za jízdy výrazně tuhne. Hlavně ale nabízí lineární reakce řízení – něco, čeho jsme se například u ix35 nedočkali. S definitivním verdiktem však musíme počkat na seznámení s produkčním vozem.
Předností i40 je přehledná a subtilní palubní deska. Útlý středový tunel nabízí cestujícím vpředu dostatek prostoru, vzadu je pak zvýšený střed vozu téměř zcela eliminován (podobně jako v Toyotě Avensis), což pasažéři jistě ocení.
Prostoru je na všech místech dostatek. Zajímavý je zjištěný rozdíl výšky nad zadním sedákem (v testovaném kombi 96 cm, ve staticky prezentovaném sedanu 92 cm) – pocitově je totiž prostor na zadních místech v obou karosářských verzích prakticky stejný.
Nejvyšší výbava Premium se bude snažit získat přízeň zákazníků mnoha až luxusními prvky výbavy. Jedná se mimo jiné o vyhřívání zadních sedadel, odvětrávaná přední sedadla, poloautomatický parkovací systém, boční airbagy vzadu nebo asistent pro jízdu v pruzích.
Hyundai i40 - Ceny a dostupná technická data | ||||
Motor | 1,6 GDI | 2,0 GDI | 1,7 CRDi | 1,7 CRDi |
Převodovka | 6M | 6M (6A) | 6M | 6M (6A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1591 | 1999 | 1685 | 1685 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 99/6300 | 130/6500 | 85/4000 | 100/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 164/4850 | 208/4700 | 260/1250-2750 | 325/2000-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 195 | 210 | 190 | 198 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | - | - | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | - | 4,3 | - |
Poh. hmotnost [kg] | 1385 | 1410 | - | 1485 |
Cena Classic [Kč] | 499.990,- | - | 579.990,- | - |
Cena Comfort [Kč] | - | - | 629.990,- | - |
Cena Style [Kč] | - | 669.990,- | - | 699.990,- |
Cena Premium [Kč] | - | 719.990,- | - | 749.990,- |