Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i40 kombi: První kontakt

13. 6. 2011 • 00:50
59
21
Zobrazit náhledy (59)
Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40
Hyundai i40 se začne prodávat na konci léta nebo začátkem podzimu, my jsme jej ale vyzkoušeli už nyní.

U příležitosti brněnského autosalonu jsme využili možnosti se krátce seznámit s novinkou střední třídy, Hyundaiem i40 kombi. K první projížďce se nám dostalo kombi s motorem 1,7 CRDi o výkonu 100 kW a šestistupňovou automatickou převodovkou.

Zkoušený vůz byl ještě z předprodukční série (výroba sériových vozů se teprve rozebíhá), a proto je potřeba brát získané poznatky s rezervou.

Hyundai nechybí odvaha, a proto se do boje se zavedenými 100kilowattovými dvoulitry pouští s menší sedmnáctistovkou. Motor táhne hezky, ačkoliv i40 nedokáže propůjčit víc než průměrnou dynamiku. V oblasti pod 2000 min-1 tušíme slabší zónu, automatická převodovka ji ale zdárně skrývá, když se snaží držet otáčky právě nad touto hranicí.

Z hlediska podvozku se jedná o standardní počin. Předsériový vůz se na 18palcových kolech obtížněji vypořádával s velkými nerovnostmi, jinak byl ale pohodlný. Definitivní naladění se samozřejmě může změnit. Na každý pád i40 působí za jízdy dojmem relativně lehkého a zároveň poddajného auta. Proto má svým charakterem blíž k civilnímu projevu Superbu než například ke komfortně tuhému Mondeu.

Co by Hyundai měnit podle našeho názoru neměl, je naladění posilovače řízení. Při stání je příjemně přeposilovaný, za jízdy výrazně tuhne. Hlavně ale nabízí lineární reakce řízení – něco, čeho jsme se například u ix35 nedočkali. S definitivním verdiktem však musíme počkat na seznámení s produkčním vozem.

Předností i40 je přehledná a subtilní palubní deska. Útlý středový tunel nabízí cestujícím vpředu dostatek prostoru, vzadu je pak zvýšený střed vozu téměř zcela eliminován (podobně jako v Toyotě Avensis), což pasažéři jistě ocení.

Prostoru je na všech místech dostatek. Zajímavý je zjištěný rozdíl výšky nad zadním sedákem (v testovaném kombi 96 cm, ve staticky prezentovaném sedanu 92 cm) – pocitově je totiž prostor na zadních místech v obou karosářských verzích prakticky stejný.

Nejvyšší výbava Premium se bude snažit získat přízeň zákazníků mnoha až luxusními prvky výbavy. Jedná se mimo jiné o vyhřívání zadních sedadel, odvětrávaná přední sedadla, poloautomatický parkovací systém, boční airbagy vzadu nebo asistent pro jízdu v pruzích.

Hyundai i40 - Ceny a dostupná technická data
Motor1,6 GDI2,0 GDI1,7 CRDi1,7 CRDi
Převodovka6M6M (6A)6M6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1591199916851685
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]99/6300130/650085/4000100/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]164/4850208/4700260/1250-2750325/2000-2500
Max. rychlost [km/h]195210190198
Zrychlení 0-100 km/h [s]----
Komb. spotřeba [l/100 km]--4,3-
Poh. hmotnost [kg]13851410-1485
Cena Classic [Kč]499.990,--579.990,--
Cena Comfort [Kč]--629.990,--
Cena Style [Kč]-669.990,--699.990,-
Cena Premium [Kč]-719.990,--749.990,-

Témata
23. 6. 2011 16:10
Kdo neviděl neuvěří
Mě se líbí jak tady většina lidí auto shazuje, ale ve skutečnosti ho ještě ani neviděla. Já měl tu čest i40 (právě tu šedou předprodukční) řídit a musím říct, že to auto je zase úplně jinde než třeba ix35. Má vše co bych na autě chtěl mít. Design? Za jedna, ze začátku smíšené pocity, ale po několika minutách obcházení vozu zjistíte, že to auto je krásné. Má prostě kouzlo...není to hranatý passat, není to nudný superb...řekl bych, že je to mondeo s něčím navíc...jako když potkáte holku a víte, že má něco do sebe, ale nevíte co. Jízdní vlastnosti chválím, tichý diesel, řízení v porovnání s aktuálním standardem Hyundai nesrovnatelně lepší, pohodlná sedadla, spousta místa (mám 190cm). Inetriér přehledný, praktický a hezký, moderní (na rozdíl od koncernové přehlídky ztraceného času). Kufr dost velký na to co denně potřebuju odvézt (jasně, už jsem se bavil s člověkem co vyzdvihoval, že superb má o 60l víc, jenže vč. díry na rezervu a hlavně, kdo řeší pár litrů...kdo si koupí superb a pak má denně naloženej kufr...nikdo). Nehodlám tu shazovat konkurenční modely, jsou to dobrá auta, ale jen se snažím popřít taková ty standardní hesla...škodovka má větší kufr, passat je lepší...apod. Chápu, že zarytí koncerňáci si i40 nekoupí, ale rozumný člověk si za méně peněz koupí stejně kvalitní a dobré auto s pětiletou zárukou navíc...
Avatar - Guttalax
14. 6. 2011 09:49
cena
No nevím . Když jsem viděl ceník ,tak si myslím ,že zájem bude hodně diskutabilní, :-!
13. 6. 2011 19:14
je to bída ...
Tak nějak vám nevím, připohledu z boku se mi to moc nelíbí, obvzlášt to zadní okno prohnutý na druhou stranu :-( Sedan mi přijde o dost vyváženější. Jsem trošku konzerva, tj na mě je tam moc křivek. No ale soudím zatím jen z fotek, nejlepší bude až to uvidím naživo ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
13. 6. 2011 17:32
Re: Sonata
Ony ty sedany od Hyundaie vypadají stále více "stejně". Ale i40 a Sonata mají jiné tvary přední i zadní části a taky jiné rozměry karoserie...
Avatar - Ronault.
13. 6. 2011 17:07
Re: Sonata
A jooo, díky :yes: Ono to setkání bylo rychlé, teda asi 20 vteřin jsem za ním jel, to bylo vše, takže detaily jsem nestačil posoudit. Každopádně mám už jasno.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku