Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai omladil původní Pony. Unikátní koncept má hlavně parádní interiér

Jan Zajíc
Diskuze (11)

Automobilka Hyundai tak trochu nenápadně odhalila jedno zajímavé auto. Jde o pozoruhodný koncept, který spojuje historii značky s elektrickou budoucností.

Jihokorejská společnost totiž představila jedinečnou designovou studii - restomod první generace modelu Pony. Ten je pro Hyundai mimořádně důležitý, jedná se o první vůz značky, který automobilka vyvinula sama. A byl z toho hned úspěch.

Kvůli novému modelu v únoru 1974 společnost přijala do svých služeb hned několik odborníků. Jedním z nich byl bývalý generální ředitel společnosti Austin Morris z koncernu British Leyland, George Turnbull. Ten si na pomoc vyžádal šest svých odborníků pocházejících z Evropy. V týmu tak byl další designér, dva specialisté na karoserie a podvozky, dva výrobní inženýři a jeden testovací inženýr.

Model Pony byl představen poprvé na autosalonu v Turíně, roku 1974. Na trh byl uveden o rok později. Automobil byl přezdíván jako „auto pro lidi“, protože právě těm byl určen. O design tohoto modelu s pohonem zadních kol se postaral jeden z nejuznávanějších automobilových designéru své doby, Giorgetto Giugiaro.

Brzy se model Pony vyvážel do Argentiny, Kolumbie, Chile a Egypta. To bylo v roce 1976. V roce 1978 se začala vozidla exportovat také do Evropy, přesněji do Belgie a Nizozemí, zanedlouho pak i do Řecka. Vůz tak vlastně odstartoval úspěšnou cestu jihokorejské automobilky.

Jako základ omlazené varianty pak posloužil skutečný Pony s třídveřovou karoserií typu hatchback. Tým, který vedl šéfdesignér interierů Hak Soo Ha, auto kompletně odstrojil a pak zase složil dohromady v modernější podobě.

Vůz dostal moderní světlomety, zpětná zrcátka se zabudovanými kamerami nebo nová kola s retro designem. Několik překvapení se ukrývá také uvnitř. Interiér výrazně prokoukl celkově, největší pozornost ovšem přitahuje nový volant a nový přístrojový panel, který vyniká neobvyklým ztvárněním ukazatelů a "budíků". Místo nich tu jsou znakové výbojky, známé také jako digitrony.

Důležitá informace se týká ještě pohonu. Tvůrci z vozu vyjmuli ten originální a místo něj zabudovali blíže nespecifikované elektrické ústrojí.

Jan Zajíc
Diskuze (11)

Doporučujeme

Avatar - JFK
15. 4. 2021 12:46
Re: Virtuální EV
Bude stačit, když si to necháš někam mezi tvé kámoše jagelku s cibulkou do vaší modré ústřice, mezi nás normální lidi tohle z vašeho druhého břehu vůbec netahej, děkujeme
Avatar - JFK
15. 4. 2021 12:43
Re: Virtuální EV
Já mluvím o autě na obrázcích, to je pouze VR
Avatar - R32
14. 4. 2021 18:20
Re: Virtuální EV
Ja ti neviem, podľa mňa je po Toyote lídrom v EV práve Hyundai / Kia. Všetci prichádzajú s novinkami (prvotinami) a oni predstavujú druhú tretiu generáciu EV či Plug In modelov.
Avatar - JFK
14. 4. 2021 15:11
Virtuální EV
Ani nejsou schopní ho udělat fyzicky :-|
Avatar - Jerry.Gunman
14. 4. 2021 12:53
Re: Zvenku pořád docela pěkné, ovšem...
Odsuzujte si mne, kamenujte si mne - ale mně se to líbí - zvenku i zevnitř
Je to takové správné automobilové bizár-porno, ale nějak mi to prostě krásně sedí dokupy a líbi se mi to.

Pohon nekomentuju, protože tohle auto na běžné ježdění beztak není a nikdy ani nebude