Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai představil skutečného konkurenta Škody Octavia. i30 Fastback je tady!

Jan Mička
Diskuze (156)
U současné generace Hyundaie i30 se nepočítá s třídveřovou variantou, místo ní dorazil pětidveřový Fastback. Tohle je opravdový konkurent „krátké“ Škody Octavia!

Automobilka Hyundai se v televizních reklamách ráda a často strefuje do mladoboleslavské Škody Auto, až do příchodu nové generace i30 kombi však v nižší střední třídě neměla přímého konkurenta Škody Octavia, jakkoliv u nás výchozí hatchback nazývala liftbackem. Dnes se ale v Düsseldorfu vytasila s dosud utajovaným esem. Představila totiž verzi Fastback, což není nic jiného, než další karosářská varianta i30, tentokrát s výklopnou zadní stěnou. Sestavu konkurentů nejprodávanější škodovky má tedy kompletní.

Značka ve spojitosti s novým Fastbackem hovoří o sofistikované siluetě s proporcemi typickými pro sportovní kupé, vyzdvihuje svalnaté tělo, šikmou linii střechy a dlouhou kapotu. Pod tím si člověk může představit spoustu věcí. Já kupříkladu při pohledu zezadu vidím zmenšeninu Volkswagenu Arteon s „kachním ocasem“ ve stylu Beetlu GSR.

Vůz může stát až na osmnáctipalcových kolech a linie střechy byla oproti hatchbacku snížena o 25 milimetrů. Světlá výška je o 5 milimetrů nižší a zároveň se zvětšila tuhost podvozku, to aby byl poskytnut dynamičtější jízdní zážitek. Fastback byl dokonce testován na Nürburgringu! O změně šířky karoserie Hyundai nepíše (hatchback je široký 1795 mm), zdůrazňuje však prodloužení karoserie o 115 milimetrů ve srovnání s hatchbackem, který délku měří 4340 milimetrů.

Na výběr zprvu bude mezi dvěma benzinovými agregáty. Základem se stane litrovým tříválec T-GDI s výkonem 88 kW a točivým momentem, 172 N.m, který je spojen výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou. Přeplňovaná čtrnáctistovka T-GDI nabídne 103 kW, 242 N.m a kombinaci jak s manuální šestistupňovou, tak automatickou sedmistupňovou převodovkou. Samozřejmostí je systém stop-start u obou turbobenzinů.

Později se objeví i vznětová šestnáctistovka CRDi ve verzích s 81 a 100 kilowatty. U obou bude možné volit mezi manuální šestistupňovou a automatickou dvouspojkovou převodovkou.

Bližší technické informace Hyundai neuvedl. V tuto chvíli by se samozřejmě hodilo znát dynamické parametry a objem zavazadelníku, který bude spousta zájemců srovnávat se Škodou Octavia liftback. Vůz se v prodeji objeví na začátku příštího roku za zatím nezveřejněné ceny.

Jan Mička
Diskuze (156)
16. 11. 2017 08:45
Re: Hyundai zase přehání
Ano, menežment Hyundai je levárna a arogance. Platí to jak o HMCZ, tak o HMMC. :-(
16. 11. 2017 08:44
Re: Kdo Hyundai v ČR nezažil, ten neví.
Naprostá pravda. Já už jsem oslovil právníka, že se budu soudit. Když jsem ale zjistil, co by mě to stálo, tak jsem to vzdal. Kvalitu vozů Hyundai velmi snižuje právě skutečnost, že HMCZ jejich klient nezajímá, ba s ním pohrdají. Toto je daleko větší problém, než samo auto. A říkám to stejné. Raději Renaulta než Hyundai. :-(
16. 11. 2017 08:40
Re: Skúsenosť s novou i30
Hlavně že seš šťastný člověk. Na vzhled je to auto velmi pěkné, ale kvalita žádná. H zvyšuje prodej tím, že si to prodejci prodávají mezi sebou. Až takto klesla ta značka.
16. 11. 2017 08:37
Re: Kdo Hyundai v ČR nezažil, ten neví.
A tady ti bl bečci kvákají, jak je hnůjdai nejlepší značka na světě. Fabia je také šmejd, ale je spousta jiných značek ne?
Avatar - mariov8
11. 9. 2017 13:26
Re: Líbí moc
No právě, a sedan mívá poooodstatně větší kufr než hatchback, do kterého je problém dát i kočár nebo něco jiného delšího. Na skákání po městě pro jednoho - dva samozřejmě není potřeba řešit kufr, ale to znamená, že mám ještě další auto/auta...