Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Veloster žije! Bude ve Frankfurtu na IAA

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)
Koncept Hyundai Veloster, který se představil letos na jaře v Soulu se dostaví i na frankfurtský autosalon, kde bude dělat společnost konceptu i-Blue a novému i-30 Cross Wagon. Veloster využívá techniku modelu i-30 a míří na mladou generaci.

Kupé Veloster (s kódovým označením HND-3), navržený v designérském a technickém centru společnosti Hyundai v Namyangu, je třetím ze série koncepčních vozidel vyvíjených centrálním návrhářským studiem v Koreji. Název Veloster, složený ze slov velocity (rychlost) a roadster, má evokovat sportovní charakteristiku klasického vozu 2+2. Panoramatická střecha a další futuristické prvky pomáhají vytvářet high-tech image.

Podle tiskových materiálů automobilky Hyundai je Veloster, navržený tak, aby vyhovoval vkusu generace Y a kombinuje jednoduchý ikonický design s dobrou hodnotou a robustní konstrukcí.

Pod kapotou je uložen dvoulitrový benzinový motor, který prostřednictvím pětistupňové automatické převodovky pohání přední kola o rozměru 245/35 R20. Samotný koncept je dlouhý 4100 mm, široký 1790 mm, vysoký 1450 mm a má rozvor náprav 2600 mm.

„S Velosterem jsme chtěli vyzkoušet něco úplně jiného. Jsme si velmi dobře vědomi, že potřebujeme radikálně odlišné nové produkty pro generaci Y, lidi ve věku přes dvacet let, kteří si kupují své první auto,“ prohlásil Oh Suk-Geun, viceprezident společnosti Hyundai pro design. „Jde skutečně o odvážný nový směr,“ dodal.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)
Avatar - Ruffi
8. 9. 2007 11:03
Re: světla ze ceedu?
>:-[] :yes:
7. 9. 2007 03:13
Re: Hnusný copyright
(podívej se cvičně do nějakého slovníku, co znamená "copyright"). - Kopií Remixu Veloster být nemůže, to jen papouškuješ názory odjinud. Remix byl vystavený v LA koncem listopadu 2006, Veloster v Seoulu začátkem dubna 2007. Remix jako slepá "hliněná" studie, Honda se ani nesnažila tvrdit, že by s ní šla do výroby - Veloster jako reálný koncept "v plechu", už s první verzí interiéru. Reálně lze ukazovat na spojitost Velosteru s CRX, to ano. Ovšem přesně o tom je trh - kde někdo nedělá nic a nechá díru, přijde druhý a hledí to volné místo zaplnit. Stojí za to přečíst si komentáře v Caranddriver[odkaz] a ten o Velosteru [odkaz] . "Konečně nové CRX... kéž by bylo od Hondy" vzdychne redaktor a pojmenuje tím fakt, že si Honda nechala ujet vlak. Toyota, Honda a další značky etablované na US trhu prostě mají Hyundai těsně za krkem. Dobře to vědí už několik dlouhých let a je jejich věc, aby si ohlídaly záda. Teď to zkrátka vypadá tak, že Hyundai v tomhle dostihu stačil připravit Veloster do výroby jako první.
Avatar - delphino
6. 9. 2007 21:33
světla ze ceedu?
no "kopírovat" od jiných automobilek je zvykem dnes už všude i v těch lepších asutomobilkách ale přímo v rámci koncernu?
6. 9. 2007 13:42
Re: joyster
Omyl, prave Joyster bol tazka kopia...
6. 9. 2007 13:40
Re: dobreee
Vyvoj ide dopredu aj v dizajne. Je to jasne aj pri porovnani zmienovaneho Hellionu a Velosteru. Aby sme neboli prekvapeni a nakoniec "korejske" dizajnove prvky nepreberali po case Nemci a ini... >:-[]