Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

I Nissan Leaf míří na Pikes Peak! Přišel o pár dveří a dostal agresivní aero

Filip Melich
Diskuze (0)

Mezi letošními účastníky mezinárodního závodu do vrchu pořádaného na hoře Pikes Peak je také Nissan Leaf závodního týmu Samurai Speed. V rámci úprav přišel o pár dveří a dostal agresivní aero.

Tento týden v neděli, tedy 26. června 2022, se pojede výroční 100. ročník mezinárodního závodu do vrchu Pikes Peak International Hill Climb. Je to akce, která neustále láká jak automobilky, tak soukromé týmy, proto jsme v poslední době psali již o několika účastnících závodu. Zmiňme například Teslu Model S Plaid, kterou vyšle společnost Unplugged Performance, a za jejímž volantem usedne závodník Randy Pobst, nebo Kena Blocka s jeho růžovým Porsche přezdívaným Hoonipigasus.

Dorazí také sedminásobný vítěz na Pikes Peaku, David Donner, a to v Porsche 911 Turbo S. Automobilka Acura přiveze novou Integru, sporťáky NSX v limitované verzi Type S či sedany TLX Type S. Zrovna jedna ze tří Acur NSX Type S bude plnit roli oficiálního pace caru závodu. Přijet měl také drifter Mad Mike s Mazdou 3 vybavenou čtyřrotorovým motorem Wankel a pohonem zadní nápravy, ale na oficiální listině účastníků jeho jméno (ani auto) nefiguruje. Je možné, že svoji účast zrušil kvůli několika zlomeninám, kterými se začátkem května pochlubil na své facebookové stránce.

Závodu do vrchu se dále zúčastní japonský tým Samurai Speed se svým upraveným Nissanem Leaf. Elektrický hatchback se dočkal celé řady úprav, kvůli nimž například přišel o zadní pár dveří, nebo naopak získal agresivní aero a polep karoserie od kalifornské společnosti AV Custom Wraps. Za volant závodního Leafu se usadí Takashi Oi.

Samurai Speed má s Pikes Peakem několikaleté zkušenosti, přičemž ani upravený Leaf není zcela nový - tým s ním již několik let závodí. Jeho základem je produkční Leaf e+, který má v sériové podobě baterii o kapacitě 59 kWh, výkon 160 kW (217 k) a točivý moment 340 Nm. Tým Samurai Speed neuvádí, zda nějakým způsobem upravoval výkon, ale neustále vůz vylepšuje. Loni mu například dal karoserii z celulózového nanovlákna (CNF) od partnerské společnosti Daio Paper Corporation.

Mezi provedené úpravy rovněž patří optimalizace rozložení hmotnosti mezi nápravy, snižování celkové hmotnosti vozu a instalace systému kontrolujícího teplotu baterie, který vyvinula společnost Sanden Corporation. V rámci přípravy na letošní závod na Pikes Peaku se dále upravovala hmotnost auta, aerodynamika a jeho nastavení tak, aby mohl Takashi Oi využít jeho plný potenciál.

Leaf do závodu odstartuje v divizi Unlimited, v níž často jezdí ty nejdivočejší stroje útočící na celkový rekord tratě. To však není cíl Leafu. Tým Samurai Speed jede především testovat nové materiály a technologie partnerských společností, kterým pak poskytne zpětnou vazbu. V divizi Unlimited krom Leafu pojede jedenáct dalších vozů – od závodních placek až po Toyotu Tacoma z roku 1998.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (0)

Doporučujeme