Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti EX30d – Skyline pro ženy

8. 7. 2011 • 16:44
57
5
Zobrazit náhledy (57)
Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX Infiniti EX
Infiniti EX jsme zkoušeli naposledy před dvěma lety. Od té doby se v nabídce objevil turbodiesel a letos se přidává několik dalších drobných vylepšení.

Po charismatickém šestiválci EX37 přichází čas na seznámení s třílitrovým turbodieselem EX30d, v daném segmentu SUV nejžádanější motorizací. Agregát standardně spolupracuje se sedmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

Pro čtenáře Auto.cz není japonsko-francouzský turbodiesel, který vznikl ve spolupráci Infiniti a Renaultu, žádnou novinkou. Testovali jsme jej už ve větším SUV FX30d i v sedanu M30d.

Motor je zcela shodný, na dnešní dobu s obvyklými 175 kW a 550 Nm. Jedinou zásadnější změnou proti aplikaci v řadách FX a M je absence aktivního uložení, které potlačuje přenos vibrací motoru do karoserie.

Toto úsporné opatření se bohužel projevuje i v praxi, když lze na volnoběh cítit jemné vibrace volantu a pedálů. Za jízdy je ale odtlumení motoru na dobré úrovni, do kabiny pak víc než cokoliv jiného proniká dunění mohutného výfukového potrubí.

Model EX sice působí kompaktně, ve skutečnosti je ale dlouhý 4,65 metru. Navíc používá shodnou techniku s řadou FX, a proto se ani hmotnost obou modelů neliší tolik, jak by se dalo čekat – jen o 165 kg. V rovině konkrétních čísel to znamená, že třílitr má co do činění s 1985 kg pohotovostní hmotnosti!

suv infiniti testy suv infiniti testy
 

Jízdní dynamika proto není nikterak oslňující, zrychlit z 0 na 100 km/h kolem osmi sekund umí mnohdy i čtyřválcová konkurence. Na druhou stranu dosáhnout a udržet rychlost 200 km/h nečiní EX30d žádný problém a to bude běžnému majiteli jistě stačit.

K přednostem dieselového EX patří spotřeba paliva; především v tom smyslu, že se realita příliš nerozchází s hodnotami udávanými výrobcem. Naopak ve městě i mimo město jsme jezdili podle palubního počítače o litr úsporněji – konkrétně v městském provozu za 9 až 10 litrů a na okreskách při klidném tempu za 6 litrů na 100 km.

Při obvyklých zkouškách vykázalo Infiniti ve 100 km/h otáčky motoru 1850 min-1 a průměrnou spotřebu 5,4 l/100 km, ve 130 km/h pak 2400 min-1 a 8,4 l/100 km. Až do 160 km/h spotřeba nepřekračuje desetilitrovou hranici.

Kromě přijatelné spotřeby paliva je pozitivní skutečností také objem palivové nádrže. S 80litrovou zásobou by na delších cestách při klidnějším tempu mělo být možné ujet na jednu nádrž až 1000 km.

suv infiniti testy suv infiniti testy
 

I přes úsporně laděný motor ale Infiniti EX30d svůj původ nezapře díky podvozku a řešení pohonu všech kol. U čtyřkolky se jedná o systém ATTESA-ETS, původně vyvinutý pro Skyline GT-R. Ostatně EX se v Japonsku prodává jako Nissan Skyline Crossover – příslušnost k rodině Skyline je na domácím trhu důležitější než řazení do prémiového segmentu.

Díky tomuto pohonu je EX30d vlastně po většinu času zadokolkou, přední kola připojuje elektronika plynule dle aktuální potřeby. V letních podmínkách je to prakticky jen při ostrému výjezdu ze zatáčky nebo na šotolině. Tam je při rozjezdu cítit jistá prodleva, k prohrábnutí zadních kola však nedojde a za jízdy už systém pracuje neznatelně.

Podvozek kombinuje přední lichoběžníkovou nápravu a zadní víceprvkové zavěšení. Díky konstrukci, jejíž dimenzování odpovídá kategorii SUV, funguje i na rozbité cestě na jedničku. Platí to, i pokud auto obouvá 19palcová kola, která jsou letos novinkou v nabídce.

Na silnici se může posádka těšit nečekané dávce komfortu a řidič zase přiměřené jistotě. Daní za pohodlí jsou výraznější boční náklony, auto ale i ve vysokých rychlostech ochotně zaklekává a drží stopu.

Vše je ovšem pečlivě laděno pro silniční použití. Zkřižitelnost náprav totiž odpovídá zhruba výšce většího obrubníku, a proto bychom se s Infiniti EX mimo asfalt nepouštěli nikam jinam než na nezpevněnou polní či lesní cestu.

suv infiniti testy suv infiniti testy
 

Zatím vše vypadá skvěle, to se ovšem změní s kapitolou interiér a vnitřní prostor. Infiniti EX by se totiž pro cestu na rodinnou dovolenou dalo využít jen s obtížemi. Úzký a v zadní řadě sedadel i relativně krátký interiér totiž pasuje menší SUV od Infiniti do role druhého auta v rodině. A to je nejspíš hlavní důvod, proč se u nás zatím na rozdíl od většího FX neprosadilo.

Stísněný interiér však neznamená, že by se šetřilo na materiálech nebo úrovni zpracování. Vše odpovídá vysokému standardu, na který jsme u Infiniti zvyklí. Ústupky se projevují jen v detailech – například i nejvyšší výbava má na volantu černý plast, nemůže být vybavena pádly pro manuální řazení a zákazník nemůže zvolit černé čalounění stropu.

Zavazadlový prostor v základní konfiguraci pojme jen 340 litrů. Pod vysokou podlahou přitom další prostor nehledejte, zde má své místo akumulátor a subwoofer. Že se budou zadní sedadla často sklápět nakonec připouští i sám výrobce. S manipulací totiž pomáhají elektromotory, které sedadla po stisknutí tlačítka sklopí i vrátí do původní polohy.

suv infiniti testy suv infiniti testy
 

Vše směřuje k jasnému závěru: známe praktičtější, rychlejší i úspornější auta. Infiniti EX30d je pro ty, kdo chtějí slušný mix těchto vlastností, doplněný individualistickým designem, který vystupuje z davu a přitom působí elegantním dojmem. Tento model totiž povýšil SUV čistě na stylovou pózu, schopnosti v terénu pro něj (stejně jako pro zákazníky) nejsou vůbec důležité.

Relativně vyšší cenu za plně vybavené auto, která mírně převyšuje hranici 1,5 milionu korun, pak vyvažuje bohatá výbava. Zájemce navíc může samozřejmě ušetřit volbou některého ze skladových vozů.

INFINITI.AUTO.CZ | testy – přehled všech testů

První cena vozu1.228.500,- Kč (EX30d)
První cena vozu s testovanou motorizací1.228.500,- Kč (EX30d)
Základní cena testovaného vozu1.500.730,- Kč (EX30d GT Premium)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.536.230,- Kč (EX30d GT Premium)

Plusy

  • Elegantní design se sportovní rysy
  • Kvalitně zpracovaný interiér
  • Komfortně naladěný a výborně odhlučněný podvozek
  • Motor úsporný ve všech jízdních režimech
  • Bohatá standardní výbava

Minusy

  • Omezený prostor na zadních sedadlech
  • Malý úhel otevření zadních dveří
  • Podprůměrný objem zavazadlového prostoru

Témata
Infiniti EX30d
Cena základní sestavy 1 500 730 Kč
Výbava základní sestavy 7stupňová automatická převodovka s režimem ručního řazení, inteligentní systém pohonu všech kol (AWD), posilovač řízení s proměnlivým účinkem podle rychlosti vozidla, kožený potah volantu a hlavice řadicí páky, černý lak a hliníkové obložení interiéru, opěradla zadních sedadel dělená (60:40) a elektricky sklopná (oběma směry), audio soustava Bose s 11 reproduktory a měničem na 6 CD, kompatibilní s formáty MP3 a WMA, audio konektor pro vnější zařízení, technologie Bluetooth® pro připojení mobilního telefonu, dešťový a světelný sensor, automatické stmívání vnitřního zpětného zrcátka, parkovací čidla vpředu a vzadu, zadní kamera, systém sledování okolí vozidla AWM, inteligentní tempomat ICC, omezovač rychlosti, inteligentní klíč pro nastupování do vozu bez použití klíče, multifunkční volant, 6 airbagů (čelní airbagy na straně řidiče a spolujezdce, boční airbagy na ochranu kyčlí a hrudníku, podélné hlavové airbagy), aktivní opěrky hlavy vpředu, upínání ISOFIX pro připevnění dětských autosedaček na zadních sedadlech, lékárnička a výstražný trojúhelník, analogové hodiny Infiniti, dvouzónová samočinná klimatizace, systém sekvenčního osvětlení, kryt zavazadlového prostoru s dělicí sítí, zadní výdechy klimatizace, vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, 19" kola z hliníkové slitiny, vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, zatmavené sklo u zadních a pátých dveří, vyhřívaná a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, mlhová světla vpředu i vzadu, lak odolný proti poškrábání, sloupek řízení výškově a podélně nastavitelný (elektricky), kožené čalounění sedadel, sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v 10 směrech (namísto standardního nastavení v 8 směrech), sedadlo spolujezdce elektricky nastavitelné v 8 směrech (namísto standardního nastavení ve 4 směrech), bederní opěrka páteře u řidiče (elektrické nastavení), paměťové nastavení sedadla řidiče, sloupku řízení a vnějších zpětných zrcátek, vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce vpředu, zabudovaný věšáček na sako (v opěrce hlavy u řidiče), sklopná zrcátka pro couvání, elektricky ovládané střešní okno, 30GB HDD navigační systém, varování před čelní srážkou, upozornění a prevence vyjetí z jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, inteligentní brzdový asistent Kč
Cena testované sestavy 1 536 230 Kč
Výbava testované sestavy Metalická barva karoserie (23.000,-), podélné střešní nosiče z leštěného hliníku (12.500,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 175 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 550 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 221
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.8 / 7.2 / 8.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 340 / 1175
Objem nádrže (l): 80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1985 / 485
Rozměr pneu: 245/45 R19
Infiniti EX30d
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4645
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1600
d) rozvor (mm): 2800
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 940
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - pelikoš
Zda se mi to,
| 12. 7. 2011
jojo,je mně milejší i nežli bmw,které jsem měl nejvíce rád,ale nyní vede infiniti... :yes: :-) :-!
Zda se mi to,
| 11. 7. 2011
Urcite jsou mi sympatictejsi, nez lexusy. Tahle znacka nema v evrope jeste jmeno, ale rychle si ho ziska.
Avatar - pelikoš
Zda se mi to,
| 10. 7. 2011
tady je [odkaz] ,třeba tam zjistíš více.infiniti jsou nádherný auta,toto si dokážu představit pro manželský pár,který má odrostlé děti např.,přitom dostatečně výkonný,úsporný a reprezentativní...
Zda se mi to,
| 8. 7. 2011
nebo je to jenom zvetseny hatch misto SUV? Vypada pekne, to se musi nechat. Kdyz uz se tedy jedna o SUV, chybi v tabulce s rozmery jeden radek se svetlou vyskou. To by stalo zato u tech aut vyplnit. Takova felda by to infiniti mozna trumfla :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku