Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Infiniti FX50S – Výměna masek

Aleš Jungmann
Diskuze (36)
Zatímco v klasickém japonském divadle Noh znamená výměna masky celkovou změnu charakteru, FX50S zůstává i po faceliftu stále stejné.

Když přišla do redakce nabídka na otestování omlazeného Infiniti FX, s radostí jsme ji přijali, i když jde vlastně o vysloveně kosmetickou záležitost. Vyzkoušet po dvou letech opět japonské prémiové SUV s atmosférickým osmiválcem je totiž v době maloobjemových tříválců v nižší střední třídě velmi osvěžující.

Pro úplnost ale zmiňme, co že je to s modelovým rokem na FX nového. Nejvýznamnější změnou je tvarování masky chladiče, která byla po stranách mírně přepracována (má nyní ostřejší kontury). Kromě masky a přepracované sekce nárazníku doznala změn i spodní část přídě s mlhovými světly, která jsou nyní opatřena chromovanými obklady ve tvaru kapky.

Zákazníci mají k dispozici nový samoopravující se lak Iridium Blue a grafitový odstín „Graphite Shadow“. Změnil se i interiér, byť výměnu červených ruček přístrojů za ručky bílé a nové bílé podsvícení panelu palubního počítače byste s největší pravděpodobností bez upozornění přehlédli.

suv infiniti testy suv infiniti testy  

Při otevírání zavazadlového prostoru si nyní buď počkáte a vyslechnete vtíravé pípání, nebo si víko otevřete rukou, tak jako doposud. Elektricky ovládané páté dveře jsou ve standardní výbavě všech verzí. Výška otevření pátých dveří je programovatelná, což umožňuje bezproblémovou manipulaci i v omezeném prostoru. Otevírání a zavírání pátých dveří lze ovládat pomocí spínače na palubní desce, tlačítky umístěnými na jejich vnitřní i vnější straně nebo na dálku prostřednictvím inteligentního klíče. To chválíme.

Jako Vettel?

Osmiválec o výkonu 287 kW pod kapotou zůstal. Naštěstí. Pětilitrový gigant má totiž sametový chod a s více než dvoutunovým SUV umí pořádně zahýbat. Tedy alespoň v intencích třídy, kde zrychlení z klidu na 100 km/h pod šest sekund je vstupenkou do prestižního klubu zběsilých mamutů.

Osmiválcové FX se však nemůže rovnat extratřídě, do které patří například X5 M či Cayenne Turbo. Nejde ani tak o zrychlení v přímce jako o celkové naladění auta. Infiniti působí dojmem ospalého dobráka, který sice umí vystrčit drápky, ale mnohem lépe mu je ve vyhřátém pelechu. Motor nemá nikterak zábavnou špičku, mnohem radši posádku zahrnuje kvanty točivého momentu, dostupného již od volnoběhu. Jde zkrátka spíše o přerostlý muscle car než o přerostlé sportovní náčiní. To je na něm však sympatické.

suv infiniti testy suv infiniti testy  

Zato Infiniti FX se šesti válci pod kapotou působí mnohem atletičtějším dojmem. Je o sto kilo lehčí, výrazněji podčtvercový motor a sedmistupňový automat si rozumějí o něco lépe a co se týče dynamických parametrů, ani zde za velkým bráškou o tolik nezaostává. V zatáčkách si s ním můžete dovolit o něco svižnější průjezdy a shodně velká devadesátlilitrová nádrž vám vystačí o trochu déle.

Ale zpátky k osmiválci: s FX50S jsme jezdili za dlouhodobých čtrnáct litrů, po městě se údaj na palubním počítači vyšplhal až o tři litry výše. Klidné okreskové tempo českými luhy a háji znamená spotřebu lehce pod devět litrů, avšak to se musíte opravdu přemáhat. Jediné divočejší zrychlení, několik předjetí a už se do jednociferné oblasti zpět nejspíše nepodíváte. Klasická dálniční stotřicítka (2.500 min-1) znamená ještě poměrně rozumných jedenáct litrů Naturalu 98 na sto kilometrů.

Nedá se však říci, že by nejsilnější FX mělo být horší. To určitě ne. I na obřích kolech s velikostí 21“ zdatně filtruje nerovnosti a ani trefení propadlého kanálu překvapivě neznamená pohromu. Jaký to rozdíl oproti limuzínám na velkých kolech, jejichž vzhled drtivě vyhrává nad použitelností na českých silnicích.

suv infiniti testy suv infiniti testy  

Velmi zajímavý je způsob zprostředkování informací o povrchu silnice. V řízení byste je většinou hledali marně, byť se posilovač snaží a na SUV jde o vysloveně dobrý výsledek. Když ale necháte konečky prstů na pevných hořčíkových pádlech pod volantem, rázem cítíte naprosto vše! Při sportovní jízdě jde o velmi vítané zpestření.

Sportování, nebo alespoň pokus o něj, však zabere jen zlomeček času. Drtivou většinu doby strávené za volantem vás budou zajímat zcela jiné věci. Pohodlí, ergonomie, hlučnost nebo prostornost. A v tom je Infiniti opravdu dobré. Drobné pihy na kráse však najdeme i zde, například ovládání palubního počítače na přístrojovém štítu. Na záplavu tlačítek si majitel nejspíše zvykne, podobně jako na složitější ovládání navigačního systému.

Kurz to kazí

Zatímco před dvěma lety jste za stejný model museli zaplatit méně než 1,9 milionu korun, dnes již účet začíná dvojkou. Ano, máte pravdu, není normální, aby se v podstatě identický vůz prodával po letech dráž než dříve, žijeme však v globálním světě a kurzy měn ovlivňují ceny řady výrobků. A auta nejsou výjimkou. V konečném důsledku to však výsledek silného japonského SUV nutně musí negativně ovlivnit.

Druhý pohled (Lukáš Vaverka)
Setkání po dvou letech oživilo příjemnou vzpomínku na svérázné japonské SUV. Mrštnější FX37 mám raději než osmiválcový model, ten by snesl ostřejší brzdy a méně snaživou převodovku. Zbytečně hektické podřazování je vlastně největším nedostatkem ve srovnání s evropskou konkurencí. Ta má u svých osmiválců trpělivější převodovky, které se při nízké zátěži nebojí nechat rozvinout točivý moment hezky od těch nejnižších otáček.

Ale když už si pořídíte takový motor, stejně asi budete spíš chtít předvádět jeho potenciál. S dvoucifernou spotřebou nejspíš počítáte a hlavně očekáváte kvalitu. Té se dostává jak v oblasti zpracování interiéru, tak v pečlivosti při ladění podvozku. A že je obojí důležité, když se automobilka rozhodne nasadit dvoumilionovou cenovku a k tomu přihodit 21palcová kola!

Ale představujeme tady snad nové auto? Ne, jde jen o facelift, přesněji takový ten japonský nefacelift. Vedle předchozího FX50S, které jsme shodou okolností testovali také v bílé barvě, byste rozdíl možná nepoznali. Novější model má větší masku chladiče. Ale jinak vypadá skoro stejně, jezdí úplně stejně, má shodný motor a ani spotřeba se nesnížila. Jestli má Infiniti na něčem zapracovat, je to průběžná modelová péče. Zákazník v prémiovém segmentu stojí o výraznější inovace. Přece jen Infiniti FX je něco úplně jiného než Nissan Micra.

suv infiniti testy suv infiniti testy  

První cena vozu 1.515.190,- (FX37 GT)
První cena vozu s testovanou motorizací 1.984.190,- (FX50S Premium)
Základní cena testovaného vozu 1.984.190,- (FX50S Premium)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 2.008.790,- (FX50S Premium)

Plusy

  • Výkon motoru a jeho zvukový projev
  • Atraktivní design a image
  • Bohatá výbava a kvalita zpracování
  • Na kategorii SUV nízký posaz

Mínusy

  • Pomalé řazení nahoru při plné zátěži motoru
  • Velmi omezené možnosti příplatkové výbavy
  • Podprůměrný objem zavazadlového prostoru
  • Doporučené palivo Natural 98
Aleš Jungmann
Diskuze (36)
Infiniti FX50S
Cena základní sestavy 1 984 190 Kč
Výbava základní sestavy 6x airbag, aktivní opěrky hlavy, couvací kamera, parkovací senzory vpředu a vzadu, tempomat a omezovač rychlosti, připojení Bluetooth, inteligentní klíč, dvouzónová klimatizace, kůže potažený volant s řazením hořčíkovými pádly, hliníkové pedály, dekor z javorového dřeva, kožené čalounění, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a klimatizovaná přední sportovní sedadla, elektricky vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka, zatmavená zadní skla, hliníkové střešní ližiny, adaptivní bi-xenonové světlomety, přední mlhovky, lak odolný proti poškrábání, tlumiče s plynulou regulací, sedmistupňová automatická převodovka, 21palcová kola (pneumatiky 265/45 R21 W), lak Scratch Shield s ochranou proti poškrábání, inteligentní tempomat, Bose Premium Sound System s 11 reproduktory, multimediální systém Conectiviti+ s 30GB diskem, kamery pro sledování okolí vozidla AVM Kč
Cena testované sestavy 2 008 790 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak (24.600,- Kč) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 5026
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 287 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 18.9 / 9.8 / 13.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / 1305
Objem nádrže (l): 90
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2120 / 0
Rozměr pneu: 265/45 R21
Infiniti FX50S
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4870
b) šířka (mm): 1930
c) výška (mm): 1680
d) rozvor (mm): 2890
e) rozchod vpředu (mm): 1640
f) rozchod vzadu (mm): 1640
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1525
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 560
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
14. 9. 2012 15:32
Re: Alternatíva
Nebylo v tom článku, že 3,6 litru, to už by objemově odpovídalo aji 8válci?
14. 9. 2012 15:30
Re: spotřeby se nebojí
A i kdyby, 3,7 litru, to už je téměř 8válcový objem :-)
Avatar - HEMI
14. 8. 2012 15:25
Re: FX
Agreed ;-)

Inak sa nedivím ostatným pri výbere auta, no a ja nechcem byť za každú cenu individualistom , (len mi niekedy nie je po chuti preferovaný prúd...)
Najmä nie prejavovaný voľbou auta, totiž nie vždy musí sedieť každému "to bežné" a nemusí byť automaticky označení individualistom, to však na druhej strane automaticky neznamená, že by som zhadzoval a považoval ostatné možnosti za zlé, len mne jednoducho nesedia (určitým spôsobom).

Takže áno súhlasím s tebou, že ak chce niekto praktickejšie auto, pochodí lepšie inde, tiež o pri športovosti má Cayenne navrch, no možno niekoho nezaujímajú tieto hodnoty ale je mu nedefinovateľne bližšie napr. Infiniti, trebárs môjmu otcovi a mne tiež (samozrejme, že rád by som sa vyhol skupine hrajúcej najmä na show-off efekt... ale upriamil sa na niekoho, kto chce niečo iné)
Avatar - Dinar
14. 8. 2012 14:22
Re: FX
Test neřekne vše, dojem z těch aut je naprosto nesrovnatelný, motory mají na papíru prakticky shodné parametry, auta jsou stejně těžká, ale rozdíl v dynamice propastný. Cena je poplatná image té které značky, jde o to, že mám-li chápat FX jako sportovní masírku, pak ji cayenne i v tomto strčí do kapsy s velkým přehledem a ještě u toho zůstává o mnoho praktičtějším autem. Nejdu-li po image, pak na FX stačí i touareg se stejným motorem, vyjma plebejského znaku na kapotě je to lepší auto.

To, že tobě lezou krkem všechny ty x5,mlka atd. je tvůj boj, chceš-li být "individualistou", prosím, ovšem nediv se ostatním, kteří si o projevování individualismu skrze konfekční auto typu SUV myslí svoje, že pokud chtějí SUV, pak si pořídí lepší a praktičtější auto u konkurence.
Avatar - HEMI
14. 8. 2012 12:30
Re: FX
Ďakujem za prívlastok, pobavil si ma. Som si vedomý, aké auto sa testovalo a čo je jeho konkurencia. Ty si mal skúsenosti s 35i tak si to porovnal s FX50S, oukej, nič popudivé ani hrozné som nenapísal. Tobôž som neútočil na tvoj príspevok s porovnaním, len som konštatoval, že v reále aj tak idú iba ..d-čka.

No a ten postovaný test som videl už minulý týždeň, najlepšie to zabijú na konci s cenou Cayennu s príplatkami... Ten rozdiel je ozaj neskutočný.

Inak ešte si všimni porovnanie priestoru pre nohy vzadu, ten "expert" nechal sedadlo odsunuté v najzadnejšej polohe, kedže pri vypnutí motora/otvorení dverí sa odsúva aby uľahčilo výstup/nástup... Potom keď sa posunul, tam už bolo miesta oveľa viac, sú to detaily, ale aj tie robia kvalitnú recenziu recenziou...