Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Infiniti M35h – Hybrid z Guinessovky

Diskuze (40)
Oficiálně nejrychlejší hybrid a zároveň nejúspornější Infiniti všech dob.

Kontrolní otázka na úvod: který aktuálně prodávaný vůz nabízí výběr mezi benzinovým motorem, turbodieselem a full-hybridem? Odpověď je poměrně stručná: Toyota Auris, trojice SUV BMW X6, Porsche Cayenne, VW Touareg, dále Porsche Panamera a nejnověji Infiniti M. Ostatní modely buď čekají na full-hybridní verzi, jsou mild-hybridy s elektromotorem pro krátkodobou výpomoc (např. BMW 7 a Mercedes-Benz S), nebo jim v nabídce chybí turbodiesel (Lexusy).

Jako první médium v ČR jsme podrobili redakčnímu testu novinku Infiniti M35h. Kromě motoru je pro nás ale nové i naladění podvozku – modely M30d a M37 prošly testem ve sportovnější verzi S, hybrid přichází v komfortněji zaměřeném provedení GT.

infiniti testy vyssistredni infiniti testy vyssistredni

Technika

Systém Infiniti Direct Response Hybrid je navržen tak, aby byl co nejkompaktnější. Prim hraje stále zážehový motor, konkrétně speciálně upravený šestiválec o objemu 3,5 litru. Na rozdíl od 3,7 V6 má variabilní zdvih ventilů VVEL i na výfukové straně, umí pracovat v tzv. Atkinsonově cyklu a má kratší zdvih, protože není nutné dosahovat tak vysokého točivého momentu.

Hybridní modul tvoří dvě spojky a elektromotor (50 kW, 270 Nm) sloužící k pohonu i regeneraci energie. Tyto tři komponenty našly místo v sedmistupňové automatické převodovce, kde nahrazují hydrodynamický měnič. První, suchá spojka umožňuje zcela odpojit spalovací motor od elektromotoru a zbytku hnacího řetězce. Druhá, mokrá funkčně zastupuje chybějící měnič momentu.

Infiniti slibuje jen při samotném odstranění měniče snížení spotřeby o 10 %. Navíc má hybrid umět jízdu na elektřinu i ve vyšších rychlostech a ve městě zvládat až polovinu ujeté vzdálenosti s vypnutým spalovacím motorem.

Tolik teorie – jaká je praxe?

infiniti testy vyssistredni infiniti testy vyssistredni

Úspory

Velmi jasnou představu o dosažených úsporách přináší počítadlo elektro-kilometrů. V něm se zaznamenávají elektrické kilometry pro denní počítadlo i celkově. Při převzetí proto víme, že testovací vůz už ujel 6000 km a z nich 1500 bylo bez použití spalovacího motoru.

Naše první cesta vede z Průhonic do pražských Holešovic. Jízda probíhá v poledne, ve středně silném provozu. Cesta dlouhá 19 kilometrů vede prvních 8 km po dálnici, zbytek přes Pražskou magistrálu. V cíli palubní počítač ukazuje, že na elektřinu bylo ujeto 9,1 km – ano, slibovaných 50 % elektricky platí i na českých silnicích!

Odpojování spalovacího motoru opravdu funguje i ve vyšších rychlostech, konkrétně do 140 km/h. S rostoucí rychlostí se ale elektrický mód aktivuje stále méně často, při dálniční rychlosti k tomu dochází už jen v případech jízdy z kopce bez stisknutého plynového pedálu.

Činnost motorů lze sledovat na obrazovce multimediálního systému i na displeji palubního počítače mezi rychloměrem a otáčkoměrem.

infiniti testy vyssistredni infiniti testy vyssistredni Ačkoliv převodovka postrádá hydrodynamický měnič, řadí zcela hladce jako klasický automat. Také připojování a odpojování spalovacího motoru probíhá nerušeně, bez vibrací, škubání nebo hlasitého zvuku. Toto pravidlo Infiniti poruší jen výjimečně v prudkých klesáních, když občas při přechodu mezi jízdními režimy cukne.

Převodovka spoléhá na extrémně dlouhé převody. Může si to dovolit jednak díky přítomnosti relativně silného elektromotoru a jednak díky pružnosti atmosférického šestiválce. Při srovnání s dříve zjištěnými hodnotami zjistíme, že hybrid má značně nižší otáčky na sedmý převod než konvenční M37 a jeho převody jsou těžší i proti turbodieselu. Mimo jiné to znamená, že maximální rychlost 250 km/h je dosažitelná už na čtvrtý ze sedmý převodových stupňů.

Odečtená spotřeba paliva M35h M30d M37
Průměrná rychlost jízdy 100 km/h [l/100 km] 4,9 5,8 7,0
Průměrná rychlost jízdy 130 km/h [l/100 km] 7,6 7,2 9,8
Průměrná rychlost jízdy 160 km/h [l/100 km] 11,9 8,8 11,9
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 100 km/h [min-1] 1550 1650 2000
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 130 km/h [min-1] 2000 2100 2600
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 160 km/h [min-1] 2500 2600 3200

Spotřeba 4,9 l/100 km při ustálených 100 km/h je naprosto bezkonkurenční. Realita běžného mimoměstského provozu je ale o kousek horší – na trase 18 km jsme i díky 4,4 elektrickým kilometrům dosáhli průměru 6,2 l/100 km. To je hodnota odpovídající těm nejlepším turbodieselům ve vyšší střední třídě.

V běžném dálničním tempu drží hybrid krok s dieselovým souputníkem, na trase s členitějším profilem nebo hustším provozem má samozřejmě výhodu. Vyšší rychlosti pak odbourávají výhody hybridního pohonu, konkrétně ve 160 km/h je spotřeba paliva shodná s benzinovým M37 (ovšem při nižších otáčkách motoru).

Dynamika

Jak si ale dlouhé převody rozumí s proklamovanou rychlostí? Maximální rychlost je jako obvykle omezena na 250 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 5,5 sekundy. To je nejlepší hodnota mezi všemi vyráběnými Infiniti (včetně osmiválcového FX50S) a zároveň číslo, které překoná jen pár konkurentů – třeba BMW 550i a Mercedes-Benz CLS 500. Nejhbitější diesely na trhu, BMW 535d a očekávané Audi A6 3,0 BiTDI, dokáží tento parametr jen vyrovnat.

Na rozdíl od běžného benzinového M37 se v hybridním M35h dočkáte snadno využitelného výkonu i v režimu Eco, kdy vůz častěji přepíná na pně elektrický chod. Aktivní pedál sice hlídá, aby na něj řidič zbytečně netlačil, auto se ale ani tak nechová líně.

Samozřejmě v případě potřeby rychlé jízdy se hodí režimy Standard a Sport, které upravují chování hnacího řetězce. Řidič může potěšit své ucho poslechem charismatického zvuku osmiválce, který převodovka dovolí vytočit až do 7000 min-1.

infiniti testy vyssistredni infiniti testy vyssistredni Elektromotor nepomáhá jen šetřit, ale také zlepšovat pružnou dynamiku. S trochu nadsázky lze říct, že se motor chová jako přeplňovaný – dochází ke gradaci výkonu, která je vysokootáčkovému šestiválci vlastní, zároveň ale pohonná soustava poskytuje značnou sílu už z nízkých otáček. Nakonec, kdo by o tomu při celkovém maximu 275 kW a okamžitě připojitelném elektromotoru pochyboval?

Dobrou zprávou je, že se není potřeba obávat rychlého a těžko napravitelného vybití akumulátorů. Vysoké rychlosti z nich sice sají energii rychlým tempem, ale kdykoliv mimo okamžiku plné zátěže spalovacího motoru se okamžitě dobíjí.

Interiér, zavazadlový prostor

Provedení GT jsme zatím netestovali, proto se na chvíli zastavíme i uvnitř. Komfortnější varianta cílí na ty, kterým nevyhovuje sportovní (nejen) styling verze S. Místo černého stropu a dekoru v klavírním laku proto v interiéru čeká světlé čalounění stropu a lesklý dřevěný dekor. Náročnějšímu pozorovateli neunikne ani absence hořčíkových páček pro manuální volbu převodu (lze provádět pomocí páky) a posledním rozdílem je jiný vzor prošívání sedadel.

Další úpravy jdou na vrub hybridnímu pohonu. Konkrétně jde o tlačítko aktivující akustické varování chodců při elektrické jízdě a indikátor provozního režimu auta. Ten zaujal místo teploměru chladící kapaliny a informuje, zda se akumulátory dobíjí, nebo poskytují energii pro pohon auta. O teploměr řidič nepřichází, přesunul se mezi funkce palubního počítače, kde se zobrazuje v digitální podobě.

infiniti testy vyssistredni infiniti testy vyssistredni Akumulátory někde musí mít své místo a volný prostor se našel za zadními sedadly. Odpadá tak průvlek pro lyže a zavazadlový prostor se zkrátil z 91 na 66 cm. Objem 350 litrů je ale stále dobrou hodnotou, mezi aktuální konkurencí hybridů dokonce nejlepší.

Infiniti navíc myslí na golfisty – do zádě se vměstnají čtyři bagy. Kdo by si s tím nevěděl rady, najde pomoc na štítku v zavazadlovém prostoru.

Podvozek

Nárůst hmotnosti o 120 kg proti M37 nezní příliš optimisticky, hmotnost 1830 kg je ale stále nižší než v případě dieselového M30d. Kromě toho akumulátory nad zadní nápravou podporují ideální rozložení hmotnosti, které se děje v poměru 51:49.

Na silnici se M35h chová značně odlišně od dvou dosud testovaných verzích. Důvodem je provedení GT, které má menší kola a jiné naladění podvozku i volba jiné konstrukce tlumičů. Odpadá také řiditelná zadní náprava.

Hybrid především postrádá agresivní geometrii přední nápravy, která u M30d a zvlášť M37 stojí za nadšeným zatáčením. Místo toho M35h dosahuje ještě lepší směrové stability. Hlavní hodnotou je komfort – zatímco provedení S je prakticky nejsportovnějším sedanem vyšší střední třídy, GT připomíná Mercedes třídy E s komfortním podvozkem. Menší obratnost je očekávatelným důsledkem, na ovladatelnost při běžném použití to má ale minimální dopad.

infiniti testy vyssistredni infiniti testy vyssistredni

Závěr

Takže Infiniti M35h je velmi dobře fungující sedan mířící na komfortněji zaměřené řidiče. Hlavní devizou je bezproblémový chod hybridní soustavy, která opravdu přináší slibované benefity. Vynucené ústupky jsou minimální, nesmí vám jen vadit zmenšený zavazadlový prostor.

Proti tomu stojí hladký a uživatelsky velmi příjemný chod benzinového motoru, se kterým se nemůže žádný turbodiesel rovnat.

A nejlepší zpráva na závěr: už jsme si zvykli, že Infiniti nabízí ve standardu prakticky plnou výbavu. Stejně vstřícná je i cenová politika u hybridního pohonu. Ano, jedná se o nejdražší nabízenou motorizaci – však je taky nejrychlejší, ale příplatek proti turbodieselu ej velmi příjemných 28 tisíc korun.

JAKE.AUTO.CZ: Infiniti M – všechny testy a další články

První cena vozu 1.326.500,- Kč (M37)
První cena vozu s testovanou motorizací 1.456.270,- Kč (M35h GT)
Základní cena testovaného vozu 1.612.270,- Kč (M35h GT Premium)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 1.635.270,- Kč (M35h GT Premium)

Plusy

  • Nízká reálná spotřeba
  • Komfort odpružení a tlumení nerovností
  • Vynikající odhlučnění interiéru
  • Točivý motor, účelná asistence elektromotoru
  • Komfort řazení
  • Pohodlná sedadla, prostor pro cestující vzadu
  • Poměr cena/výbava
  • Funkčnost bezpečnostních asistentů

Minusy

  • Existence pouze standardizovaných konfigurací
  • Ovládání palubního počítače
  • Ve vysokých rychlostech mizí výhoda nízké spotřeby
  • Zmenšený zavazadlový prostor s nulovou variabilitou
  • Existuje jen v provedení GT, ne jako sportovnější S
  • Elektrický mód nelze aktivovat zásahem řidiče
Diskuze (40)
Infiniti M35h
Cena základní sestavy 1 612 270 Kč
Výbava základní sestavy Aktivní opěrky hlavy, 6 airbagů, asistent pro rozjezdy do kopce, stabilizační systém s dynamickou optimalizací zatáčení, omezovač rychlosti, inteligentní tempomat se systémem sledování vozidel, systémy sledování slepého úhlu (BSW a BSI), asistent kontroly vzdálenosti (DCA), varování před čelní srážkou (FCW), systémy upozornění a prevence opuštění jízdního pruhu (LDW a LDP), inteligentní brzdový asistent, čtyřpístkové brzdy vpředu, 18palcová kola, dešťový a světelný senzor, bi-xenonové světlomety s natáčením, zadní LED světla, mlhovky vpředu i vzadu, elektricky sklopná a nastavitelná zpětná zrcátka, volič jízdního režimu Infiniti Drive, kontrolka ekonomické jízdy, Eco Pedal, multimediální balíček (dotykový displej, 30GB harddisk, přehrávač CD/DVD/MP3, připojení USB, navigační systém, Bluetooth, audio Bose Premium Surround), inteligentní klíč, parkovací kamera, parkovací čidla vpředu a vzadu, dvouzónová klimatizace, systém Forest Air, dvojitá skla, vyhřívaný multifunkční volant, elektrický sloupek řízení, obložení interiéru Black Lacquer, kožené čalounění sedadel, vyhřívaná a klimatizovaná přední sedadla. Kč
Cena testované sestavy 1 635 270 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak (23.000,- Kč). Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 225 / 6800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.2 / 5.7 / 7
Emise CO2: 162
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 0
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1830 / 570
Rozměr pneu: 245/50 R18
Infiniti M35h
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4945
b) šířka (mm): 1845
c) výška (mm): 1500
d) rozvor (mm): 2900
e) rozchod vpředu (mm): 1575
f) rozchod vzadu (mm): 1570
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 700
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Avatar - pelikoš
3. 11. 2011 21:09
Re: INFINITIIIIIIIIIII
pokud chceš kritizovat,tak se nauč psát správně jméno :-!
Avatar - MAP2009
31. 10. 2011 19:14
Infinity
Infity mi přijde jako nejošklivější auto této třídy. Jen osobní názor.
25. 10. 2011 08:12
Re: Lidi!
>:D Tyjo ja fakt az na tu Tiidu vyjmenoval jen koncern jo? To teda zamysleno nebylo...hergot, co se mi to v te hlave nosi...ze bych si lhal do kapsy a ve skutecnosti tajne touzil po nejakym tom vwostrym aute :-)
Avatar - Ronault.
24. 10. 2011 22:52
Re: GT
Já teda jel "jen" FX37 S a spotřeba byla o dost nižší než těch 14-18l/100. Jel jsem ale i v M30d a na diesel mě opravdu dostal. :yes:
Avatar - Ronault.
24. 10. 2011 22:50
Re: Lidi!
Říkám to už dlouho, že u VW zaměstnávají lidi bez špetky vkusu a teď koukám, že i negramotné >:-[] Avantyme, Latytude dokazují, že to jde >:D