Infiniti Q50 Sound Studio a QX70 Ultimate: Dvě limitky pro Frankfurt
Při vývoji sportovně laděného sedanu Q50 ve verzi Sound Studio spolupracovala značka Infiniti s věhlasnou firmou Bose. Důležitější než technika pod kapotou je tak „koncertní sál v malém“. Sestava čítá celkem čtrnáct reproduktorů, DAB receiver pro digitální rádio a nechybí jí ani navigace. Audio Pilot2 Noise Compensation ladí zvuk i jeho intenzitu a hlasitost hudby v závislosti na rychlosti i okolním hluku, Active Sound Management pohlcuje nežádoucí zvuky pohonného ústrojí.
Q50 bude v této verzi k mání s dvoulitrovým zážehovým čtyřválcovým turbomotorem (155 kW/350 N.m) a samozřejmě i se vznětovým 2,2 l (125 kW/400 N.m). O standardní elektronické řízení Direct Adaptive Steering samozřejmě nepřišla.
SUV QX70 (bývalá řada FX) dostalo v provedení Ultimate prvky v černém chromu: přední lízátko, masku chladiče, boční prahy, lemy blatníků, střešní nosiče a část zadního nárazníku. Difuzor s integrovanou zadní mlhovkou je pro změnu stříbrný. Celek doplňují jedenadvacetipalcová kola v antracitovém odstínu. Luxusní interiér v měkké kůži s kontrastním rudým prošíváním dále oživuje obložení v klavírním laku, automobilka ovšem fotografie vnitřku dosud neuvolnila.
Pod kapotou brumlá dvojice vidlicových šestiválců: benzinový 3,7 l a naftový třílitr, oba spojené se sedmistupňovým automatem a pohonem obou náprav. Samočinná převodovka má možnost manuálního řazení páčkami pod volantem.
Dieselová verze Q50 Sound Studio by Bose se začne prodávat v říjnu za v přepočtu 1,19 milionu korun, benzinová je překvapivě dražší, vyjde na 1,26 milionu. Jedná se však o orientační částky pro Británii. QX70 přijde na trh také ještě letos, údajně hned po Frankfurtu, tedy na konci září, konkrétně do Ruska a západní Evropy. Bude stát 1,93 milionu korun, ceny obou motorů se v tomto případě liší minimálně.