Jednou je moment motoru ve zkoušením autě 430 Nm, za chvíli už jen 400, a jeho rozsah nejprve přesně 1500-2500 min-1 ale v dalším odstavci je najednou 1500-3000 min-1.
Doporučoval bych nepsat články bezprostředně po pozdně nočním návratu z pohostinského zařízení.
Mimochodem, co je to vlastně za jednotku to "min-1" ??
No představoval bych si že jednotkou rychlosti otáčení by mělo být
ot./min.
nebo
ot. . min.-1
Jinak vlastně nevíme co údaj 1500 min-1 vyjadřuje. Víme to samozřejmě z kontextu, ale zápis jednotky bez otáček mi přijde trochu nesmyslný. Proč to tak je ?
Otáčky za minutu jsou regulérním vyjádřením rychlosti otáčení, stejně jako úhová rychlost. Radián i otáčka obdobně vyjadřují konkrétní úhel pootočení, a rychlost otáčení je v podstatě počet těchto úhlů pootočení za jednotku času
Takže když má úhlová rychlost jednotku rad/s, obdobně by otáčky měly mít ot./s nebo ot/min atd...
(i podle Wiki jsou otáčky za minutu legalní vedlejší jednotkou SI)
odkaz mi nefunguje ale není problém to najít
Já tě chápu, ale pokud vím, je to tak správně. Ano, musíš vědět, co to znamená. Radián je také bezrozměrný. Na rozdíl od otáček je však v rámci soustavy SI odvozenou jednotkou s vlastním jménem. Mohu tedy psát jak rad/s, tak 1/s. Když používám 1/s, nesmím jen zapomenout, co ta "1" představuje.
Ano, otáčky za minutu jsou vedlejší jednotkou. Nikoli odvozenou. Stejně je na tom minuta. Jsou to v podstatě zastaralé jednotky, které se do soustavy dostaly, protože byly rozšířené. Pokud vím, dnes nejsou považovány za součást SI. Některé, jako minuta, se smí dál používat s jednotkami SI. Otáčky nebo otáčky za minutu mezi ně nepatří (opět, pokud vím - tohle jsem už hodně dlouho nemusel řešit).
Je to otázka sémantiky (významu) a podle nich (CGPM) to zřejmě nemá co dělat v jednotkách jako takových.
Mám takový pocit, že 1/min najdeš i na otáčkoměrech.
Neumím si představit dělat kurýra/rozvozce zboží po Praze s dodávkou, která musí denně stokrát někam poskočit ode dveří ke dveřím, kličkovat, manévrovat a přitom milionkrát denně kvedlat pákou a vytlačovat spojku. To je na oprátku a za trest. Proto je skvělé mít v takovém případě k dispozici automatickou převodovku. Mimochodem, nechápu ani ty lidi, kteří převážnou většinu zivota jezdí po Praze a pořídí si dnes osobní vůz v manuálu. Čisté sebemrskačství, no >:D
"Během jízdy do kopců jsme sešlápli akcelerátor až na podlahu. Nenastalo pro ekonomiku i dynamiku jízdy nevhodné postupné a zdlouhavé podřazování, jak to známe u jiných planetových převodovek.
Není třeba zdůrazňovat, že převodovka také měla ochranný režim proti překročení maximálních otáček. Samozřejmost však není schopnost automatické převodovky „číst“ jízdní režim řidiče a k němu přizpůsobit základní strategii řazení nastavenou ve výrobním závodě."
To jste řídili automat naposledy v Karose B731 ne? Tyto vlastnosti jsou samozřejmost tak 10let minimálně 8-s